Koiralla kovat tuskat, eläinlääkäri vasta torstaiksi!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja WompaTiger
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

WompaTiger

Aktiivinen jäsen
05.06.2008
4 305
0
36
Eilen käytiin jo ja saatiin kipulääkkeitä, sain jopa muutaman pistoksena annettavan kipulääkkeen ja yöksi annoinkin pistoksen, koira nukkui suht levollisesti. Ko. eläinlääkärillä ei ollut käytössään röntgeniä ja vaikka soitin joka paikan läpi, niin röntgeniin sain ajan vasta torstaille. Ellen sitten 200km päähän lähde. Pelottaa sekin, että mitä kuvista paljastuu, tod. näk. pitkälle dennyt legg perthes, sanoi eilinen lekuri.

Koiralla ei mitään ihmeempiä oireita ole ollut ennen sunnuntaita, jolloin se lenkin jälkeen meni nukkumaan ja herätessään ontui ja oli tuskainen. Itsellä kauhea syyllisyys, kun koira on kärsinyt tod.näk. jo pitempään, mutta mitään merkkejä en ole huomannut. Nyt jälkikäteen ajatellen tulee mieleen, että onhan se ollut haluton hyppimään (luulin että ei vaan uskalla, on pentu vielä, 8kk) eikä oikeastaan ole minnekään edes hyppinyt. Ja lisäksi on arentunut viime viikkoina huomattavasti, luulin, että sillä on nyt vaan joku vaihe ja juoksut lähestyy..

Eläinlääkäri koitti lohduttaa, että koira on todella reipas, eikä vaan ole näyttänyt että sattuu. Mutta olisihan minun pitänyt huomata!! Sanoi myös, että koiralla on niin hyvät lihakset, että sekin on pitkittänyt kivun ilmenemistä. Kamala syyllisyys ja koira tuskaisena, eikä enempää kipulääkettäkään voi antaa. Ja sitten vielä itsellä kauhea paniikki, että joudutaanko kaveri päästämään tuskistaan, mitä kuvista löytyy..

Se raukka vaan kulkee levottomana, makaa apaattisena tai vinkuu ja nuolee lonkkia. Soitin ell. ja hän sanoi että ainoastaan lopetuspiikin voi antaa nyt, että ennen kuvia on mahdoton tehdä muuta. Mutta kyllä ,ä haluan että ensin tutkitaan onko jotain tehtävissä.

kyllä mä vaan lähtisin sinne 200km päähän vaikka kuvattavaks jos kyse on kovista kivuista :/
mites päivystävät eläinlääkärit, oletko koittanut niiden kautta saada aikaa kuvaukseen?

Porissa kolmella eläinlääkärillä on röntgen. Yhteenkään ei pääse ennen torstaita, mutta torstaina mennään heti kahdeksalta. Eikä ole enää kuulemma päivystystapaus, koska on kipulääkkeitä saanut.

Oi, onpa kurjaa. On kyllä varmaan kauheeta katoa, jos ei voi enempää kipulääkettäkään antaa. Mutta älä itseäsi syytä. Kaikki koirat ei tosiaan näytä olevansa kipeä.

Meidän koira jouduttiin aikoinaan lopettamaan, kun oli pitkälle edennyt kohtutulehdus ennen kun vietiin lääkäriin. Oli siis ilmeisesti ollut viikkoja - ei näyttänyt kärsivänsä ennen kuin vasta kun tilanne oli jo paha. Vuotoakaan ei ollut. Kyllä silti varmaan ikuisesti siitä itseäni syytän.

Toivottavasti saatte sitten to avun. Siihen asti voimia.. Ja helliminen tietysti vähentää kipuja - tai ainakin parantaa mielialaa

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
kyllä mä vaan lähtisin sinne 200km päähän vaikka kuvattavaks jos kyse on kovista kivuista :/
mites päivystävät eläinlääkärit, oletko koittanut niiden kautta saada aikaa kuvaukseen?

Joo, lähtisin minäkin, mutta mut on kaks viikkoa sitten leikattu, enkä pysty tai edes saa ajaa autoa. Eilen jo ajoin itse kun en saanut kyytiä, vähän riskaabelia yhdellä kädellä. Torstaille saisin kyydin, mieskin on nyt vielä kaksi viikkoa viikot poissa.

jopa meidän minikunnassa on järjestetty eläinlääkäripäivystys, sellaiseen mars! Mulla on tuntuma että se taitaa olla ihan lakisääteinen juttu. Meillä siis 6 lähikuntaa yhdessä eli saattaa joutua ajamaan ties minne mutta järjestyy hätätapauksessa. Mistä kunnasta / kaupungista kyse jos etsitään puhnro porukalla? :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja MyPoodles:
Porissa kolmella eläinlääkärillä on röntgen. Yhteenkään ei pääse ennen torstaita, mutta torstaina mennään heti kahdeksalta. Eikä ole enää kuulemma päivystystapaus, koska on kipulääkkeitä saanut.

onneksi meillä täällä hätätapauksissa oma eläinlääkäri ottaa vaikka työajan jälkeen ja tutkii jos ei oikealla ajalla mahdu :/

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
YOUR POODLES! :o
eikö siellä oo mitään päivystävää eläintohtoria?

Päivystävällä ei ole röntgeniä, siellä jo siis eilen käytiin. Kyllä mä olen kaikkeni yrittänyt tehdä. Noihin yksityisiin, joissa siis röntgen on, voisin ottaa uuden soittokierroksen, oisko yhtään päivystysaikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
YOUR POODLES! :o
eikö siellä oo mitään päivystävää eläintohtoria?

Päivystävällä ei ole röntgeniä, siellä jo siis eilen käytiin. Kyllä mä olen kaikkeni yrittänyt tehdä. Noihin yksityisiin, joissa siis röntgen on, voisin ottaa uuden soittokierroksen, oisko yhtään päivystysaikaa.

mä soittasin niin kauan että saisin ajan :|

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jopa meidän minikunnassa on järjestetty eläinlääkäripäivystys, sellaiseen mars! Mulla on tuntuma että se taitaa olla ihan lakisääteinen juttu. Meillä siis 6 lähikuntaa yhdessä eli saattaa joutua ajamaan ties minne mutta järjestyy hätätapauksessa. Mistä kunnasta / kaupungista kyse jos etsitään puhnro porukalla? :hug:

Päivystävällä käyty ja saatiin kipulääkkeitä, mutta sillä ei ole röntgeniä. Sain yötä varten kipulääkepiikin ja piikitinkin sitä. Mutta noissa yksityisissä, jonne röntgeniä varasin, ei ollut aikoja.

Päivystävällä käyty ja saatiin kipulääkkeitä, mutta sillä ei ole röntgeniä. Sain yötä varten kipulääkepiikin ja piikitinkin sitä. Mutta noissa yksityisissä, jonne röntgeniä varasin, ei ollut aikoja.

mielenkiinnosta, miten se päivystävä sitten voi hoitaa akuutit murtumat ym jos sillä ei ole röntgeniä :o

Joo, lähtisin minäkin, mutta mut on kaks viikkoa sitten leikattu, enkä pysty tai edes saa ajaa autoa. Eilen jo ajoin itse kun en saanut kyytiä, vähän riskaabelia yhdellä kädellä. Torstaille saisin kyydin, mieskin on nyt vielä kaksi viikkoa viikot poissa.

Olisiko sulla jotain kaveria tai tuttua joka voisi lähteä kuskiksi eläinlääkärille?
Muoks* Siis sinne ell:ille jossa pystytään ottamaan samontein rtg-kuvat.
Peukutuksia koirallesi kovasti! :hug:

Toivottavasti löytyisi hoidettava vaiva ja koirulainen paranisi! Voiko Legg Perthesiä leikata?

Ja jostain yrittelisin minäkin saada aikaa aikaisemmaksi...

jaksamisia sinne, sekä koiralle että emännälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:

Olisiko sulla jotain kaveria tai tuttua joka voisi lähteä kuskiksi eläinlääkärille?

Peukutuksia koirallesi kovasti! :hug:

Mä oon kaikki läpi ahdistellut, torstai aamun aikaan sain kyydin sinnepäin, takaisinpäin ei tietoa. Kai se järjestyy.

mielenkiinnosta, miten se päivystävä sitten voi hoitaa akuutit murtumat ym jos sillä ei ole röntgeniä :o

No lopetuspiikkiähän se mullekkin tarjosi, että mieti siitä miten se niitä murtumia hoitaa. Onneksi muutetaan parin kuukauden päästä isommalle paikkakunnalle.

Yhteistyössä