koirakuume

moikka.mulla kauhee koirakuume.olen ajatellut kääpiöpinseriä.mutta minnulla on 1,4vee tyttö.joten pissapaperit ei pysy paikoillaann...ja lenkille meno ensin tyttö rattaisiin ym..joten minun täytyy vielä odottaa muutama vuosi..

mutta onko teillä kokemuksia piennestä lapsesta ja koiran pennnusta..
itse olen yh.joten ei voi jättää lasta isänsä kanssa...kun esim lähtee lenkille..

hauva
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.09.2006 klo 13:20 lilla kirjoitti:
moikka.mulla kauhee koirakuume.olen ajatellut kääpiöpinseriä.mutta minnulla on 1,4vee tyttö.joten pissapaperit ei pysy paikoillaann...ja lenkille meno ensin tyttö rattaisiin ym..joten minun täytyy vielä odottaa muutama vuosi..

mutta onko teillä kokemuksia piennestä lapsesta ja koiran pennnusta..
itse olen yh.joten ei voi jättää lasta isänsä kanssa...kun esim lähtee lenkille..

heip!kyllä on kokemusta koirasta(pennusta) ja lapsesta.Meille tuli tyttöpentu kun poika oli 1,6v ja hyvin meni--käytin pentua aina pihalla yksin (jätin pojan yläkertaan,asun luhtitalossa) ja pärjää yksin..siis ei ole tehnyt mitään tuhoja vaik äiti yksin jättäiski. :) mutta monethan ei jätä jos lapsi tekee jotain "odottamatonta".Kannattaa vaik laittaa tveen eteen odottamaan niin eiköhän se siitä.Ei niitä papereita kannata joka paikkaan laittaa(vaikka ite laitoinkin :eek: ) koska tulee vaan hämmentyneeksi siitä,kannattaa(aina kun huomaat) viedä koira eteisen eteen paperille tekeen kakat/pissat-aina leikin/syönnin,heräämisen jälkeen laittaa ulos tekeen kakat..tai pisut.mutta hyvin pärjää..sitten kun rokotukset ok niin meet käymään säännöllisesti pikkuhiljaa pitemmillä lenkeillä,puet vaik lapsen ajoissa ja sit ittes ja koira mukaan...kiire tulee! :D mutta ajantajua täytyy olla.Onnea matkaan!!täälläkin koiranpentu pian haaveissa! :attn: :heart:

Uskaltaako noin pienen lapsen jättää yksin kotiin??? Edes siksi aikaa että pissattaa koiran ulkona.

Itelle tuli mieleen et tollases tilanteessa hyvä vaihtoehto olis aikuinen koira, tai ainankin jo sen ikäinen että on jonkin verran sisäsiisti ja perusasioita opetettu! Helpottais todella paljon. Ku pentua pitää tosiaan kuskata ulos sen parin tunnin välein..

Pienen lapsen kotiin ei tietenkään mitään löytö- tai ongelmakoiraa, mutta on monia tervepäisiä ja lasten kanssa toimeen tulevia koiria joista luovutaan esim. allergian, eron, ulkomaille muuton tai vain ajanpuutteen vuoksi. Ja kasvattajilta saa monesti myös alle vuoden ikäisiä koiria jotka jo osaavat jotain käskyjä ja tietävät ettei sisälle saa pissata. Tällaiset koirat ovat yleensä palautuksia esim. jonkin rotuvirheen (esim. alapurenta tai värivirhe) takia taikka sitten vain myymättä jääneitä yksilöitä.

meillä 2koiraa (tosin aikuisia) mutta hyvin on lenkillä käynti onnistunut.. poikakohta 10kk
Kääpiöpinseri sinänsä on ihan ok. (varmasti varsinkin jos pentuna ottaa ja talon tavoille heti pennusta opettaa). Oon vaan saanu sen käsityksen että leimautuu voimakkaasti yhteen ihmiseen (ainakin minun vanhempien koira) ja mitä oon tutuilla nähnyt. Muuten kyllä ihana ja mukavan kokoinenkin koira.
itellä kans kova koirakuume mut eiköhän tämä eläinmäärä pysy tässä =)

tuleva mamma-07
Mielestäni tuossa ei ole mitään ongelmaa.Koira oppii nopeasti ulos kunhan on ensi hetkestä asti tiukkana.Ja missään nimessä koiranpennulle ei saa laittaa lehtiä lattioille, koska koira saa heti sellaisen käsityksen että siihen on lupa tehdä tarpeensa eikä koiralle koskaan saa antaa lupaa tehdä sisälle.Aina kun pisut tai kakat tulee sisälle niin roudaa koira tarpeittensa eteen ja komenna tiukasti, vaikka se joskus ikävältä tuntuukin mutta se on vaan kaikkien parhaaksi. B) Jokainen rotu on tietenkin erinlainen koulutettava ja jokaisen koiran luonne omanlainen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.10.2006 klo 13:58 tuleva mamma-07 kirjoitti:
Mielestäni tuossa ei ole mitään ongelmaa.Koira oppii nopeasti ulos kunhan on ensi hetkestä asti tiukkana.Ja missään nimessä koiranpennulle ei saa laittaa lehtiä lattioille, koska koira saa heti sellaisen käsityksen että siihen on lupa tehdä tarpeensa eikä koiralle koskaan saa antaa lupaa tehdä sisälle.Aina kun pisut tai kakat tulee sisälle niin roudaa koira tarpeittensa eteen ja komenna tiukasti, vaikka se joskus ikävältä tuntuukin mutta se on vaan kaikkien parhaaksi. B) Jokainen rotu on tietenkin erinlainen koulutettava ja jokaisen koiran luonne omanlainen.
Juuri näin ei... Koska pieni pentu herkästi ymmärtää asian niin että ylipäätnsä kakkaaminen ja pissaaminen on väärin. Sitä paitsi postiviisella palautteella koira oppii paremmin. Lehti on ihan ok, kunhan se on yhdessä paikassa, pennun kun ei voi olettaa kykenevän pidättämään esim yön yli. Ja aina kun kun hätä tulee ulos tai paperille, hirmuisesti kehuja, väärään paikkaan tehty hätä vain korjataan eleettömästi pois. Kun koira kykenee pidättämään jo jonkun verran, paperi vain lakataan laittamasta lattialle, näin koiralta menee se "sallittu" sisävessa ja todennäköisesti ei sisälle tee kuin äärimmäisessä tarpeessa.

JenPen
Herranjumala, jollain on vielä 15 vuoden takaiset pennun koulutuskeinot... Ei todellakaan saa koskaan komentaa, haukkua tai rankaista koiraa mitenkään tarpeittensa tekemisestä sisälle! Etenkään jos et itse ole ollut silloin paikalla. Koira, etenkään pentu ei todellakaan ymmärrä sitä jos viet sen tarpeittensa eteen ja alat komentaa. Positiivisella vahvistamisella tapahtuu pennun koulutus KAIKISSA asioissa!!! :headwall:

Paperi on lattialla lähinnä sitä varten, että koska pennun pidätyskyky ei kuitenkaan moneen kuukauteen ole esim. työpäivän pituinen joten se kuitenkin tekee sisälle vahinkoja vaikka tietäisikin jo ettei sinne saa tarpeitaan tehdä. Paperi siis lähinnä suojaa lattioita ja helpottaa tarpeiden siivoamista jne. kun koira tekee pissan/kakan sille hädän ollessa ylivoimainen.

Kyllä koira nopeasti idean tajuaa, pidätyskyky ei vain heti ole aikuisen koiran luokkaa. Aina nukkumisen, leikin ja ruoan jälkeen ulos ja muulloinkin heti kun koira on levoton tai etsii paikkaa tehdä tarpeensa.

Koirarakas
Hei!
Meillä on alle 3-v tyttö ja vähän yli vuoden ikäinen poika. Ja taloon tuli vähän aikaa sitten juuri kääpiöpinserin pentu vanhemman kääpiöpinserin seuraksi =)
Mulla on kyllä mieskin kotosalla tällä hetkellä ja rivitalossa asutaan, joten ulospäästämisessä ei ole hirveesti ongelmia. Pentu kyllä ei vielä sinne osaa tarpeitaan tehdä.
Jos kääpiöpinseriä ajattelit, niin sehän on pentuna niin pieni, että voit vaikka kantaa lapsen toisella kädellä ja pennun toisessa ulos, jos ei muuten homma hoidu. Jos asut kerrostalossa, niin sitten kyllä asia mutkistuu... Mutta siis alussa voisit tehdä niin. Ja jokatapauksessa pentu tulee tekemään tarpeitaan sisälle useamman kuukaudenkin ajan pahimmassa tapauksessa. Mutta kyllä ne siitä sisäsiistiksi lopulta oppivat.
Ekan kääpiöpinserin kanssa sisäsiisteys opittiin aika pian vaikka pentu oli päivisin yksin ja teki silloin tarpeet paperille ja pääsi vasta töitten jälkeen ulos. Mutta ei se estänyt oppimasta!
Ja meillä nyt tuo vuoden ikäinen pojankoltiainen on paljon helpompi tapaus kuin tyttö, joka on uhmaiässä. Ja paperitkin ovat saaneet jäädä rauhaan.
Tietenkin sun kannattaa ajatella jaksamista, ja sitä miten yhdistäisit lapsenhoidon ja siinä sivussa kääpiöpinserin kasvatuksen. Se kun on kuitenkin luonteeltaan aika vaativa, jotta siitä kasvaa "kunnon" koira.
Ei sun tarvitse vuosia kuitenkaan odotella, mutta suosittelisin että jos pentuun päädyt, hanki se kesäaikaan, niin ulosmenokin on helpompaa kun ei tarvitse pukea niin paljon.

Ymmärrän, että kun koirakuume iskee, ei sille mahda mitään.. Mutta järkeä kannattaa käyttää silti ;)

Yhteistyössä