Koirakuume!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gluteus maximus

Vieras
=) Pitäisi saada kaveri tuolle meidän labbisnartulle, mutta rotu vielä hakusessa. Tanskandoggi on minun suuri haave, mutta miehen mielestä aivan liian iso. Toista labbista ei oteta, koska olisivat yhdessä liian kovia häsläämään. Keskikokoista mietin, mutta mikähän olisi hyvä rotu aktiivisille ulkoilijoille ja harrastajille?

Meillä on walesinspringerspanieli =) tosi mukva perhe koira,keskikokoinen labbista on kyllä hieman matalampi. Todella energinen rotu ja sopii just aktiivisille ihmisille.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
niin ja mielellään uros varmaankin? kannattaa kai niitä rotuselostuksia lukea jostakin.

Minä haluan vain ja ainoastaa narttukoiria =)

No jokainen tekee mitä haluaa, kaverilla vanhempi narttu tappo ihan nuoren nartun ja söi siltä pään. (Oksens vielä ne roippeet autoon kun oli aseen eteen menossa.)
Toisella kaverilla taas vanhempi narttu yrittää koko ajan repiä nuoremman ja nyt joutuvat pitämään koko ajan eri paikoissa niitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Meillä on walesinspringerspanieli =) tosi mukva perhe koira,keskikokoinen labbista on kyllä hieman matalampi. Todella energinen rotu ja sopii just aktiivisille ihmisille.

Minulla on ollut kolme Englanninspringelspanielia ja yksi cockerspanieli. Tykkää spanieleista ihan hirveästi, mutta hankala turkinhoito ja meillä oli ongelmana jatkuvat korvatulehdukset.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Mie oon kuullut dalmatialaisista vain huonoa lasten kanssa, on epäluotettava rotu jalostuksen takia. Rotua en osaa suositella, mutta onhan niitä paljon sosiaalisia koirarotuja, spanielit yms.

nuo kuulopuheet voi jättää ihan omaan arvoonsa. Meidän Dallu on ihan omiaan lasten kanssa. tykkää kaikista ihmisistä ja joskus tuntuu että liikaakin. On oppivainen, mutta vaatii toistoja kun on niin energinen että tahtoo vauhti olla kova. Perso ruualle. Ihana rotu, suosittelen.

Siis mun mielestä on erittäin helppo hoitoinen ainakin tuo meidän welshin turkki on,enkuista ja cockerspanieliesta ei kokemusta niinkään.
Kerran viikossa tarvitsee harjata ja itse trimmaan parin kuukauden välein tuota karvaa.
Meillä on ollut muutamat korvatulehduksetkin pentuna,johtui väätänlaisesta ruoasta.
Nyt ei ole enään ollut,kun syö vehnätöntä ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Mie oon kuullut dalmatialaisista vain huonoa lasten kanssa, on epäluotettava rotu jalostuksen takia. Rotua en osaa suositella, mutta onhan niitä paljon sosiaalisia koirarotuja, spanielit yms.

nuo kuulopuheet voi jättää ihan omaan arvoonsa. Meidän Dallu on ihan omiaan lasten kanssa. tykkää kaikista ihmisistä ja joskus tuntuu että liikaakin. On oppivainen, mutta vaatii toistoja kun on niin energinen että tahtoo vauhti olla kova. Perso ruualle. Ihana rotu, suosittelen.

vaikuttaa siis samanlaisekta kuin labbiskin. Voisi olla kyllä ihan hyvä rotu.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:

vaikuttaa siis samanlaisekta kuin labbiskin. Voisi olla kyllä ihan hyvä rotu.

Joo. Mä haaveilen kanssa toisesta koirakaverista ja harkinnassa on ollut labbis tai kultsu.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Siis mun mielestä on erittäin helppo hoitoinen ainakin tuo meidän welshin turkki on,enkuista ja cockerspanieliesta ei kokemusta niinkään.
Kerran viikossa tarvitsee harjata ja itse trimmaan parin kuukauden välein tuota karvaa.
Meillä on ollut muutamat korvatulehduksetkin pentuna,johtui väätänlaisesta ruoasta.
Nyt ei ole enään ollut,kun syö vehnätöntä ruokaa.

meillä syötettin kaikille spanieleille vehnätöntä ruokaa, mutta siltikin yksi kuuroutui jatkuvien korvetulehdusten takia :(

Mie katsoin tuon dalmis jutun tv:n dokkarista, en muista mikä koiraohjelma se oli. Siinä se kouluttaja vaan totesi ettei ole luotettava lapsiperheisiin. Brittiläinen dokumentti oli joten voihan se täällä Suomessa olla parempi geenistö...

Dalmikset on kyllä varmasti yhtä kovia höseltää labbiksen kanssa! :D Mitä itsellä kokemusta niistä kaverien koirina.

Hmmm.... Mä mietin tässä jotain keskikokoista rotua. Mites novascotiannoutaja?

Miten olisi Espanjan vesikoira. turkkia on mutta se on helppohoitoinen,tarvii vaan ajella koneella. Jos meille vielä koira tulee (nyt on 8.5v kultsu-uros) niin tuo se on, niin saan taas itselle agilitykaverin.

Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena:
Miten olisi Espanjan vesikoira. turkkia on mutta se on helppohoitoinen,tarvii vaan ajella koneella. Jos meille vielä koira tulee (nyt on 8.5v kultsu-uros) niin tuo se on, niin saan taas itselle agilitykaverin.

tämä olisi kyllä myös yksi vaihtoehto.

Jos talossa on kaksi koiraa niin satavarmasti ne höseltävät vaika ottaisit kaksi vanhaa laiskiaista. Meillä on kaksi ns rauhallista rotua ja voi juma sitä häsläämistä =)

Yhteistyössä