Koirakuume ja allergia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olemme pitkään harkinneet mieheni kanssa oman koiran hankintaa. Nyt minua on kuitenkin alkanut ahdistaa asia todella paljon (koska sopiva pentue on jo syntynyt ja päätös pitäisi tehdä nopeasti) sillä minulla on nuorempana ollut kani jolle tulin todella pahasti allergiseksi, oli ihan kaikki mahdolliset oireet, jopa astma puhkesi. Kanin kuoltua en ole tarvinnut astmalääkitystä enkä mitään muutakaan säännöllistä lääkitystä. Eli astmani on puhtaasti allergista. Nyt minua todella pelottaakin jos tulen myös koiralle yhtä pahasti allergiseksi. Olen käynyt allergiatestissä (ei tällä hetkellä allergiaa) ja lääkäri sanoi että allergisoituminen on mahdollista, mutta ei mitenkään varmaa.

Olisi vaan kauheaa joutua luopumaan rakkaasta lemmikistä etenkin lasten takia, mutta ikuisesti harmittaisi sekin ettei edes kokeilisi onnistuisiko elämä koiran kanssa, josta olen pikkutytöstä saakka haaveillut.

Onko täällä joku jolla olisi kokemusta aiheesta? Tai joku joka on joutunut luopumaan lemmikistä allergian takia?

Kuinka todennäköisesti kuolet siihen astmaan? Jos tulet allergiseksi käytä lääkkeitä, koira nukkuu eri tilassa, siivoa jatkuvasti, osta ilmanpuhdistimia - jos näitä et pysty tekemään allergian tullessa, älä ota, jos nämä voit tehdä etkä allergiaan kuole, ota.

Kuinka todennäköisesti kuolet siihen astmaan? Jos tulet allergiseksi käytä lääkkeitä, koira nukkuu eri tilassa, siivoa jatkuvasti, osta ilmanpuhdistimia - jos näitä et pysty tekemään allergian tullessa, älä ota, jos nämä voit tehdä etkä allergiaan kuole, ota.
no kanista tuli niin pahat oireet lääkkeistä huolimatta että oli kauhea olo koko ajan eikä lääkkeet oikein tehonneet. Kanilla tosi hieno karva mikä meni nenään ja karvanlähtö oli aikamoista. Jostain olen lukenut että kani allergisoi helpommin kuin koira, mahtaako pitää paikkansa?

Yhteistyössä