koiraihmiset!!! ystävä pyysi palvelusta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pärjäänkö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pärjäänkö?

Vieras
mun ystävä on loukannut jalkansa eikä pysty lenkittämään heidän vuoden ikäistä bernhardilaistaan........... ystävän mies on sitä lenkitellyt nyt näinä sairaspäivinä, mutta tänään on joutunut ylitöihin, joten ystäväni soitti mulle, että voisinko käydä lenkittämässä koiran...
muuten ihan jees, mutta tää koira ei pysy yhtään hanskassa jos tulee joku vastaan ja tällaisella ilmalla on ihmisiä ja koiria ihan sairaasti liikkeellä. koira ei ole aggressiivinen tai vaaraksi, mutta niin utelias muita kohtaan, että lähtee väkisin höyryämään kohti ja siinä sitten menee taluttaja pulkkana perässä.. ystäväni ja miehensä saavat koiran kuriin, mutta muiden kanssa on vähän ongelmaa.. eikä tietenkään ole mahdollisuutta mennä esim.metsään tai muualle sivummalle eikä heillä ole omaa pihaa minne voisi koiran vaan päästää pikatarpeille..
eli jos menen, niin onko olemassa mitään vinkkejä millä mä saan sen körilään pysyyn käsissäni??!! vai kieltäydynkö? heillä ei oikein ole muita jotka vois auttaa tässä asiassa...

Hairase ote kaulaturkista. Ei mikään reilu neuvo koiran kanssa, mutta reilu tukistus voi pelastaa pahimman ohi. Täälläpäin on yksi bernhardilainen, jolla on oikein jätetty "kahva" takkuista turkkia muuten siistiin koiraan, tottelevaisuustakuksi sanovat,

Sitten vaan huudat vastaantulijalle, ettei koira ole vihainen. Tiedän, että vetävän koiran kanssa osaa olla inhottavaa. Voihan teille silti osua hyvä säkä ja mukava lenkki.

No ei se tietysti pysy muilla hanskassa, kun se kunnioitus on niillä laumanjohtajilla. Näin se vaan menee.

Mitäpäs jos kävisitte ostamassa semmosen kuonopannan? Ja varalle laitat peruspannan. Vois helpottaa hommaa.

https://kauppa.showmedia.fi/product_details.php?p=159 Tossa yhtä mallia

Noista halvemmista malleista sitten on kans monia ihan ok, mut ite hoksasin, et tulee noita saumoja. Ja niissä saumoissa kovaa muovia (poltetti se narun pää) tulee poskea vasten. Eli seuraavaks hankin gentlen.

Mut jos meinaa ,et vieraita varten vain, niin ei siihen tarvi kuin tollanen edullisempi versio olla. Jos harvoin tapahtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Sitten vaan huudat vastaantulijalle, ettei koira ole vihainen. Tiedän, että vetävän koiran kanssa osaa olla inhottavaa. Voihan teille silti osua hyvä säkä ja mukava lenkki.

No ei tääkää oo oikeen hyvä idea. Moni saa sytkärin tosta. Ja sitten se, että vaikka tuo koira ois kiltti, niin ei ne muut välttis ole. Eli jos tollanen iso piski tulis esim. ystävieni koiria vastaan, niin syntyis ihan jumalaton rähinä. Vois olla viakka henki pois (ovat myös isoja koiria). Eli kyllä se koira on pakko pitää omalla puolella katua.

Hei, tuli mieleen esllanen, et onko autoa käytössä? Entä jos laitat sen rakin pakettiin ja viet autolla johonki kauemmas pusikkoon?=D

Onko kuinka ahne koira? Jotkut koirat ei näe yhtään mitä ympärillä tapahtuu, jos kuonon edessä on lihapulla. Aina vastaantulijan kohdalla lihapulla kuonon eteen ja "kuonosta" taluttaen ohitat. Annat lihapullan vasta ohituksen jäkeen.

Hankalaa. :/ Toi on mun mielestä hyvä neuvo huutaa ettei se ole vihainen. MUTTA se ei poista sitä vetämistä. Bernhardilainen on iso koira, vaikka ois pentu. Yks tuttu leikkisä koira kaatoi kerran sukulaisnaisen -pää auki ja sairaalaan tikattavaksi :(

No mua kyllä pelottaisi hitosti, jos näkisin ulkoiluttajan raahautuvan koiran perässä kuin märkä rätti. Musta on hyvä, että ulkoiluttaja tiedostaa jo tässä vaiheessa, että ei pärjää koiralle. Ja kyseessä tosiaan on ISO koira, jonka vetovoimakin on vähän toista kuin pienempien koirien kohdalla.

Ja itse koiran kanssa liikkuvana näen heti punaista, jos joku huutelee vaan, että "ei se mitään tee". Juu, mutta mun tekee.

Onko se koira pakko tänään ulkoiluttaa ihan pitkän kaavan mukaan? Koira kyllä pärjää yhden päivän pelkällä pissatuksella, ja sen aloittajakin pystyy varmaan hoitamaan kunnialla? Jos niitä koiria näyttää tulevan vastaan, suunnanvaihdos tai johonkin puskaan hyppääminenkin vähän auttaa.

ystävän miehen työkaveri lenkittää koiran!!!! :)
ei toki tarvii mitään lenkkilenkkiä, mut pakko se silti ulos on viedä, mut nyt homma hoitukin näin, hienoa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lenna:
No mua kyllä pelottaisi hitosti, jos näkisin ulkoiluttajan raahautuvan koiran perässä kuin märkä rätti. Musta on hyvä, että ulkoiluttaja tiedostaa jo tässä vaiheessa, että ei pärjää koiralle. Ja kyseessä tosiaan on ISO koira, jonka vetovoimakin on vähän toista kuin pienempien koirien kohdalla.

Ja itse koiran kanssa liikkuvana näen heti punaista, jos joku huutelee vaan, että "ei se mitään tee". Juu, mutta mun tekee.

Onko se koira pakko tänään ulkoiluttaa ihan pitkän kaavan mukaan? Koira kyllä pärjää yhden päivän pelkällä pissatuksella, ja sen aloittajakin pystyy varmaan hoitamaan kunnialla? Jos niitä koiria näyttää tulevan vastaan, suunnanvaihdos tai johonkin puskaan hyppääminenkin vähän auttaa.

Samaa mieltä. Ja pyydä omistajaa antamaan rahat ja käy ostamassa tuo kuonopanta tai vaikka hänen mies käy ostamassa tms joku. Ja kusetat siis vain sen koiran ja näin.

Kun tuo on just, että nuo koirarähintä on aika isoja ja jopa kalliita.

Mulla eism. oma koira pelkää kuollakseen isoja koiria. Ja ku mulla on kaks piskiä, niin pitäs toinen ottaa syliin (no, painaa just alle 20kg) ja toinen taa spitää aisoissa. Koska jos joku rakki tulee meitä kohti, niin ei se hyvällä kohti tule. Vaikka se koira heiluttaa häntää, ei se tarkoita että hän on kiva asian kohteelle..se tarkoittaa, että hänelle itselleen on kivaa tämä kohde (vaikka oravajahti). Eli noissa on vähän isompia juttuja, dominanssia ym, kuin se että "se ei tee mitään". KUn muiden omistajien pitää omien kiorien kimpusta just pitää nio loitolla, vaikkei ne tee mitään. Mut ne voi tehdä aika ison reiän tämän toisen omistajan ja hänen koiransa välille..koira ei vo luottaa, että tää omistaja pitää tämmöset toiseen laumaan kuuluvat järkäleet loitolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
otat koirasta kiinni kunnolla (kaulapannasta tai niskasta ) niin, että ei pääse mihinkään tai sitten jalkojen väliin. Suosittelen lyhyttä lenkkiä.

en usko että mä todella pystyisin sitä piteleen missään välissä näillä voimilla jos se todella päättää lähteä... et tosi hyvä etten ollutkaan sit ainoa vaihtoehto, olis voinu tulla vaarallinen pissatus :D

Yhteistyössä