koiraihmiset kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymys

Vieras
Ehkä vähän tyhmä kysymys mutta kun koiran kanssa kulkee ja käy asioilla niin voiko sen koiran jättää kauppojen, kirjaston jne eteen, onko siinä mitään sääntöä?? Mihin yleensä kiinnitätte koiran?

Kuka jättää kuka ei, itselle riippuu paikasta. Tässä omalla kylällä jossa "kaikki tuntee kaikki" noin ulkonäöltä niin uskaltaudun jättämään koiran kaupan, kioskin tai kirjaston eteen asianmukaiseen paikkaan lyhyeksia aikaa. Samoin naapurikylässä sijaitsevan apteekin eteen kun siellä on suora näkymä sisälstä.

Muuten en vieraammassa paikassa jätä, enkä tuon lähellä sijaitsevan isomman kaupan eteenkään.

En jätä koiraa koskaan minnekään ulos odottelemaan, ei tulisi mieleenkään.
Aika harvaan paikkaan koiran voi ottaa mukaan sisälle, ja se jää joko autoon tai kotiin.

Itsekkin olen huono jättämään koiraa ulos koska huolettaa jos jotain sattuu, mutta ajattelin olenko ihan ylihuolehtivainen. Johan ne kattos kun mä tanskandogin kanssa menisin asioimaan kirjastoon :DD Ehkä jätän varuiks kotiin kuitenkin.

koira jää kotiin tai sit jos se on pakko ottaa mukaan, se jää autoon odottamaan. Joku voi varastaa sen tai tehdä sille pahaa tai se voi tehdä jollekin pahaa. Ei koirista ikinä tiedä. Vaikka se olisi ollut kuinka kiltti tahansa, niin se on kuitenkin eläin, eikä sen käytöstä voi 100 % varmuudella kukaan vannoa. Jos joku menisi ja hyökkäisi mun koiran kimppuun, kun se olisi kytkettynä johonkin, niin en mä täysin taata, etteikö eläin siinä kohtaa puolustaisi itseään, vaikka se ei ole koskaan edes hampaitaan näyttänyt ihmisille tähän mennessä.

Kauppojen seinustoilla on yleensä sellasia renkaita mihin voi koiran kiinnittää, kirjastoista yms. en tiedä..Itse jätän koiran lyhtypylvääseen tms. lähelle kauppaa mutta niin että ei häiritse ohikulkevia.

En uskalla jätttää koiraa kaupan eteen, pelkään että varastetaan tai kiusataan. Mutta meidän Prismassa on sellaiset kolikolla toimivat koirahäkit (toimii siis samalla periaatteella kuin ne kolikolla toimivat kaapit kaupoissa) sinne sitten saatan joskus jättää jos käyn kaupassa ja koira matkassa..

Yhteistyössä