koiraihmiset, kysymys koirien ruokinta-ajoista.. ja helppiä ongelman ratkaisemiseksi..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sekava teksti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä koirat saa 2x ruoka-annokse (koirat 32-47kg) ja useimmiten tekevät kerran päivässä läjän.
En tiedä pienistä koirista, onko vatsantoiminta erilaista, vai onko ruoka huono.

Ot, oikeastiko koirat tekee useastikin vain 1 läjän /päivä?
Minulla pieni (5,5kg) koira, saa ruoan aamulla ja klo 16, läjän tekee aamulla, seuraavan klo 17 ja kolmannen klo22...
Väärä ruokintako vai vaan erilainen koira?

Voi ainakin kokeilla että vaihdat ruokaa, käyt jossain ihan kunnn liikkeessä lasketuttamassa mitä ruokaa ja minkä verran nii veikkaisin että läjien määrä tippuu 1 / pv. Näin ainakin meillä:D

Ruoka mielestäni ok. Omani syövät RC 4800. Kokeile joskus jotain muuta ruokaa, jos RC ei sovikaan koirallesi. Tai sitten pikkukoirilla suoli toimii useammin :)

kiitos, edellinen koira noli iso, enkä oikeastaan muista mitään sen ajoilta. Testaan. Sen olen huomannut että jos saa päivän ruokina pelkkää jauhelihaa, ei tee isoja asioita kuin 1 krt/päivässä. Olen erehtynyt pitämään tätä huonona asiana...

Näin olen ymmärtänyt, että isot koirat tarvii pari kertaa päivässä ruokaa, juuri sen takia että vältetään mahalaukunkiertyminen. Pienet koirat pärjää yhdelläkin ruualla. Meillä ei ees nuo kettarit syö kahta ruokaa jos tarjotaan...Syövät vain illalla. Päivällä tosin saattavat jälttää luita, mutta jos iskee jauhelihaa tms. eteen ni eivät syö ennen ku illalla. Meillä kun vaihduttiin raakaruokaan niin kasat pienenty ja kerratkin väheni. Eli nyt taitaa olla pari kertaa vuorokaudessa isompien tarpeiden teko.

Uusimmat

Yhteistyössä