koiraihmiset, kysymys koirien ruokinta-ajoista.. ja helppiä ongelman ratkaisemiseksi..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sekava teksti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sekava teksti

Vieras
meillä kaksi suurta koiraa, joilla tähän mennessä ollut 2 ruoka-aikaa päivässä, aamulla ja illalla.
ongelmana se, että toinen koira on tullut meille aikuisena kurjista oloista, ei ole päässyt lenkille eikä tarpeilleen, joten tehnyt suveneeristi sisälle asiansa.
meillä oppinut pitkällisen "kouluttamisen" ja toisen koiran esimerkillä, että tarpeet tehdään ulos. kuitenkin ongelmana se, että ei pysty / halua pidättämään yli 8tuntia...

eli illalla saavat ruuan ja yön kyllä nukkuu ja näinollen pidättelee, aamulla pääsee heti 6-7 aikaan ulos ja menee heti kakalle.
JOS annan aamulla 7-8 maissa niille ruuan, niin tämä kurjista oloista tullut koira on klo16-17 mennessä tehnyt tarpeensa sisälle kun jompikumpi meistä tulee töistä...

eli missä välissä mä nyt annan sen toisen ruuan, vai annanko kamalan määrän ruokaa kerran päivässä illalla??!! sit se varmaan paskois yön aikana...

jos annan päivän ekan ruuan sillon 16-17, niin suositus on vatsalaukun kiertymän vuoksi, että n.3h sen jälkeen ei saisi liikkua reippaasti, eli kunnon lenkille / juoksemaan pääsis vasta n.klo 19-20. sit heti "perään" toinen annos ruokaa esim.klo22?!

mä en tiedä saako tästä mitään tolkkua, mutta en nyt osaa jäsentää tätä hommaa omassa nupissani...

oon koittanu antaa aamulla ihan vähän, mutta silti on kakat lattialla lähes aina... joten on jotain protestia / ahdistusta / tms.. ja toinen koira häpeää silmät päästään toisen puolesta kun on tehnyt lattialle tarpeensa...
meillä on kyllä kaks ääripäätä, toinen pidättää ripulitkin silmät päästä pullistuen ja toinen ei edes "yritä" pidättää mitään...

tiesin tämän, kuten muutkin ongelmat koiraa ottaessani, mutta en tajunnut tällaista juttua tässä "rytmittämisessä"...

Jos on jonkinlaista ahdistusta niin ootko kokeillut D.A.P -feromonituotteita? Meillä ne ei auttanut, kun koira kärsi pahasta eroahdistuksesta, mutta teillä vähän erilaista, joten kannattaa kokeilla. Sitä on pantana ja sähköpistokkeeseen laitettavana, josta tasaisesti feromoni leviää huoneistoon.

oon koittanu antaa aamulla ihan vähän, mutta silti on kakat lattialla lähes aina... joten on jotain protestia / ahdistusta / tms.. ja toinen koira häpeää silmät päästään toisen puolesta kun on tehnyt lattialle tarpeensa...
meillä on kyllä kaks ääripäätä, toinen pidättää ripulitkin silmät päästä pullistuen ja toinen ei edes "yritä" pidättää mitään...

tiesin tämän, kuten muutkin ongelmat koiraa ottaessani, mutta en tajunnut tällaista juttua tässä "rytmittämisessä"...

Häpeää silmät päästään... ei koirat osaa hävetä... Ja joo, kyllä mullakin on koiria.

Jos on jonkinlaista ahdistusta niin ootko kokeillut D.A.P -feromonituotteita? Meillä ne ei auttanut, kun koira kärsi pahasta eroahdistuksesta, mutta teillä vähän erilaista, joten kannattaa kokeilla. Sitä on pantana ja sähköpistokkeeseen laitettavana, josta tasaisesti feromoni leviää huoneistoon.

en ole kokeillut....
"pestasin" naapurin eläkeläispariskunnan muutamaks päiväks vähän kuulosteleen et miltä meillä kuulostaa päivän aikana, niin ei pihaustakaan... koirat tunnistaa meidän autojen äänet ja kun tuun kotiin, niin koirat saattaa ihan unisina venytellen valua mua vastaan... jotenkin ei vaikuta sillai eroahdistukselta...? ei tuhoa mitään, ei hauku tms, ainoa et kakkaa sisälle. ja siis vaan kakkaa, ei pissaa..

mutta kaikki kokeilemisen arvoiset ideat voin toki ottaa kokeiluun! :)

koiran ruoka merkkiä, meillä berni eli iso on koira ja ennen kävi duuduulla 2-3 x pv ja kun vaihdettiin eri ruokaan, on se tippunut kertaan, sai kuulemma siitä edellisestä ruuasta liikaa jotain juttuja jotka lisää ulosteen määrää.
Ja kaverin berhandilaisella sama juttu. Ruokamerkkiä kun vaihtoi väheni kakka.
Sen ruuan pitää olla sellaista ettei sitä tartte syyä miljoona kiloa päivässä vaan että se on tarkoitettu juuri oikeankokoiselle ja silleen ja se on ihan koirasta kiinni miten ruokansa sulattaa.

Häpeää silmät päästään... ei koirat osaa hävetä... Ja joo, kyllä mullakin on koiria.

no kyllä se meidän toinen koira vaan makaa nurkassa häntä koipien välissä häpeissään kun tullaan kotiin vaikka ei ole tehnyt sitä kakkaa sinne...

ja kun oli pentu, niin tasan tiesit että jotain pahaa oli tehnyt työpäivän aikana kun ei tullut ovelle vastaan vaan häpes omalla pedillään...

vissiin jotenkin outo yksilö.
mutta se nyt ei ollu tässä pointti.

koiran ruoka merkkiä, meillä berni eli iso on koira ja ennen kävi duuduulla 2-3 x pv ja kun vaihdettiin eri ruokaan, on se tippunut kertaan, sai kuulemma siitä edellisestä ruuasta liikaa jotain juttuja jotka lisää ulosteen määrää.
Ja kaverin berhandilaisella sama juttu. Ruokamerkkiä kun vaihtoi väheni kakka.
Sen ruuan pitää olla sellaista ettei sitä tartte syyä miljoona kiloa päivässä vaan että se on tarkoitettu juuri oikeankokoiselle ja silleen ja se on ihan koirasta kiinni miten ruokansa sulattaa.

ruokavalio on tässä viimeisen 2vuoden aikana käyty läpi kasvattajan ja eläinlääkärin kanssa ja nyt ollaan vihdoin löydetty ruoka mikä sopii molemmille. vähentänyt sitä paskomisen määrää, turkki hyvässä kunnossa ja koirat virkeitä. kyse mielestäni enemmän juurikin tuosta mainitsemastasi ruuansulatuksesta.. :)

Nii joo ja kauanko teillä on se koira ollut? Kun koiran pidätyskyvyn paranemisessakin menee aikaa, onko siitä kauanki ku se on kakannut kun tulette kotiin vai onko tuore kuuma läjä odottamassa?

Kyllä koirat osaa hävetä. Kyllä mä varmaan antaisin sitten kerran päivään sen ruoan. Mun on kyllä oma koira vietävä ruoan jälkeen lenkille, kun eikös koirilla ole suolentoiminta aika nopeaa? Niin ehkä tunti korkeintaan ruoan jälkeen, niin vien koiran ulos.

Että jos syötät heti töiden jälkeen, niin eikös se olisi ihan ok?

Meille on eläinlääkäri sanonut, että aikuinen koira pärjää yhdellä ruokinnalla. Meillä se tapahtuu illalla. Kokeilisitko tätä? Koirat saattaa toki protestoida alkuun.

Ja kyllä todellakin koira osaa hävetä :)

käytätkö aamulla lenkillä vai vain kiireesti pihalla? jos koirasta tuntuu että on kiire äkkiä tehdä tarpeet nii voi olla ettei punnaa kaikkea pihalle vaa jotain jää ja tulee sitten päivän aikana pihalle. Millin vaihdoitte ruuan? onko parannusta näkynyt eli onko läjä pienempi tai onko tuoreempi eli jos pidätyskyky parantunut nii pystyy paremmin pidättämään ja läjä tulee myöhemmin.

kiitos kaikille :)

kokeilen ensin niin, että annan ruuan kerran päivässä näihin aikoihin... ja jos ei kuukaudessa tapahdu mitään, niin sitten töiden jälkeen ja ehkä joku pikku iltapala vielä.. katotaan... on tää ollu kyllä säätöö ton höppänän kanssa, mutta sen arvoista <3

[QUOTE="vieras";24431549]Kyllä koirat osaa hävetä. Kyllä mä varmaan antaisin sitten kerran päivään sen ruoan. Mun on kyllä oma koira vietävä ruoan jälkeen lenkille, kun eikös koirilla ole suolentoiminta aika nopeaa? Niin ehkä tunti korkeintaan ruoan jälkeen, niin vien koiran ulos.

Että jos syötät heti töiden jälkeen, niin eikös se olisi ihan ok?[/QUOTE]

EI MISSÄÄN NIMESSÄ VAIN KERRAN PÄIVÄSSÄ RUOKAA!!!!! Isosta koirasta kyse ja enrgiantarve niin suuri ettei kestä jos saa vain kerran päivässä ruuan. Tämä on eläinlääkärin ohje!!!

Jos kaksi kertaa pitää antaa ruoka, niin ainut vaihtoehto taitaa olla töiden jälkeen klo 16 ja illalla ennen iltalenkkiä.

Mun mielestä koiran on päästävä kakille ruoan jälkeen, ei nyt ihan heti, mutta vaikka puolen tunnin jälkeen.

Aamulla jos sä annat lenkin jälkeen ruoan, niin tottakai se tekee paskat. Ja paskattaa sitä toistakin koiraa varmasti.

[QUOTE="vieras";24431637]Jos kaksi kertaa pitää antaa ruoka, niin ainut vaihtoehto taitaa olla töiden jälkeen klo 16 ja illalla ennen iltalenkkiä.

Mun mielestä koiran on päästävä kakille ruoan jälkeen, ei nyt ihan heti, mutta vaikka puolen tunnin jälkeen.

Aamulla jos sä annat lenkin jälkeen ruoan, niin tottakai se tekee paskat. Ja paskattaa sitä toistakin koiraa varmasti.[/QUOTE]

sillon kun meillä oli vaan yksi koira, niin meni monta tuntia ennenkun se kakkas syömisen jälkeen. ja mä olin silloin kotona ja koira suurimman osan ajasta ulkona vapaana ja sillä oli mahdollisuus käydä tarpeillaan... meidän tontista alkaa metsä ja toisella puolella peltoa, eli ei ole kyse siitäkään etteikö "kehtais" tehdä omaan pihaan.
mutta koiratkin on yksilöitä siinä missä ihmiset.. se tässä ongelma onkin et miten sovittaa nää kaks eri suolentoimintaa yhteen :D

Oletteko tutustuneet kauanko koiran ´ruuansulatuksella kestää että se menee koiran läpi?!? Se ei nimittäin ole mikään pilli joka tulee toisesta päästä samantien ulos kun toisesta menee jotain sisälle:)
Eli esim. Meidän koiralla on vähintään 12 h kestävä ruuansulatus. Tämän olen nähnyt kun söi pari pikkulegoa:D
Nii ja en huutanut vaa säikähdin minusta kamalaa ehdotusta ja korostin sanomaani! Ja edelleen minulla on berninpaimen koira jonka säkä on 68cm ja painoa 70kg.

Nii ja se tuli vielä mieleen että onko koirilla mahdollisuus kulkea koko taloss kun olette poissa vaan vain yksi huone. Sekin nimittäin vaikuttaa joillain koirilla.

Mä taas veikkaan, ettei koirat häpeä. Lähinnä niiden käytöseen vaikuttaa opitut asiat (läjä lattialla->torut), voi myös haistaa adrenaliinin verestä, saman hajun joka omistajasta lähtee, kun omistaja kiihtyy, suuttuu, pelkää kunnolla jne.. yhdistää adrenaalin hajun ja suuttumuksen, siksi alistuva olemus.

Vaihda ruokaa, niin tekee yhden läjän per päivä.

Ot, oikeastiko koirat tekee useastikin vain 1 läjän /päivä?
Minulla pieni (5,5kg) koira, saa ruoan aamulla ja klo 16, läjän tekee aamulla, seuraavan klo 17 ja kolmannen klo22...
Väärä ruokintako vai vaan erilainen koira?

Uusimmat

Yhteistyössä