Koiraihmiset huom! Wobblerin syndrooma/kortisonilääkitys*koiran kivusta yleensä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pesky Pixie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pesky Pixie

Aktiivinen jäsen
11.09.2008
26 526
2
36
En mä oikein tiedä edes mitä apua mä haluan. :D Halusin vaan kysellä kokemuksia, onko jonkun koiralla ollut Wobblerin syndroomaa? Miten se on todettu, mitä oireita, paraniko koira? Entä kokemuksia kortisonilääkityksestä koiralla?

Meillä se tilanne nyt, että koiran yleiskunto on romahtanut viikonlopun aikana, on muuttunut apaattiseksi, reagoimattomaksi. EI syö eikä juo kunnolla, ei nosta eikä käännä päätään. Vinkuu jatkuvasti ja on selkeästi kivulias ja välillä levoton. Aamulla oltiin sitten lääkärissä ja olin jo varma että lähdetään viimeiselle matkalle :'( . Onneksi mukana oli ihana ihminen joka tuli minua sinne tukemaan. :heart: No, koiralta kuvattiin kaularanka (tai ihmisellä sitä kutsutaan kaularangaksi), josta ensimmäinen nikama oli täysin kummallisessa asennossa.

Lääkitykseksi annettiin nyt injektioilla kortisoni perjantaiksi asti, mitään kipulääkettä sen kanssa ei kuulemma kannata/voi käyttää. Itse en ole lauantain jälkeen nukkunut tai syönyt ja sydän on huolesta syrjällään. :( Edelleen koira vähintään puolen tunnin välein itkee kipujaan ja mä en oikein tiedä, että auttaako se kortisoni sitten mihinkään ja onko tuo nyt mitään koiran arvoista elämää. :/ Näin. Kokemuksia??

Voi voi sentään :/
Ei mitään kokemusta tuosta vaivasta mutta siitä on kokemusta kun ystävä on kipeä eikä tiedä mitä on tehtävissä ja milloin lähtö koittaa.
Ja kun ne vielä yleensä sairastuu yöllä ja viikonloppuna ja pitää hereillä niin univelkaisena ei edes osaa ajatella selväjärkisesti
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Voi voi sentään :/
Ei mitään kokemusta tuosta vaivasta mutta siitä on kokemusta kun ystävä on kipeä eikä tiedä mitä on tehtävissä ja milloin lähtö koittaa.
Ja kun ne vielä yleensä sairastuu yöllä ja viikonloppuna ja pitää hereillä niin univelkaisena ei edes osaa ajatella selväjärkisesti
:hug:

Kiitos. :heart: Toi on kyllä ihan totta, ei mulla kulje ajatus enää lainkaan. :/ Sitten mua rasittaa kun en ymmärrä eläinlääketieteestä mitään, tulee tosi turvaton ja tyhmä olo, ihmislääketieteen kanssa on toinen juttu kun siitä ymmärtää itse jotain edes. Karsea olo kyllä, pää särkee, oksettaa ja kauhea nälkäkin on. :$

En tiedä miten teillä mutta meilläpäin on yhtä monta mielipidettä kuin eläinlääkäriäkin. Yksi sanoo että piikille vaan, toisen mielestä leikkaus on ainoa vaihtoehto hyvin toipumisennustein tietysti ja kolmas käskee syöttämään vitamiinipilleriä.
Ja itse olet täysin romuna kun haluaisi vaan että eläin ei kärsisi vaan saisi hoidon tai piikin.

Mä olen itse viikonlopun valvonut koiran kanssa, oksentelun takia ja käynyt kaikki mahdolliset kuvitelmat läpi yön tunteina kun koira pitänyt hereillä.

Lasten kanssa osaa olla rauhallinen ja hoitaa tilanteen, koiran sairastaessa mä olen ihan toistaitoinen.

En tiedä. Onko tuo nyt normaalia, että koira oikeastaan kokoajan hiukan vaikertaa, ja sitten kun liikahtaa, yrittää esim. siirtyä pystymmästä makuuasennosta kyljelleen, niin aivan ulvahtelee, vinkuu kovaa kivusta?

Kysyttiin lääkärissä, että voiko tähän ottaa mitään kipulääkettä rinnalle, mutta kuulemma ei kun kortisoni ja kipulääke on huono yhdistelmä. Mutta on toi koira niin kipeä... :( Ja kortisoni auttaa kuulemma viikon-parin aikana. :o Pitääkö sen noin kovista kivuista kärsiä niin kauan??!!

Yhteistyössä