KOIRAIHMISET HOI! Mikä meidän sesseä vaivaa...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kermaperuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kermaperuna

Aktiivinen jäsen
14.03.2007
1 553
0
36
Viime yönä alkoi hirveä yskiminen koiralla. Tässä se on nyt vuorokauden yskinyt tosi paljon ja pahan kuuloisesti. Kun yskäkohtaus tulee, niin se alkaa pikkuhiljaa ja lopuksi se kuulostaa ihan hanhen "huudolta" ja loppuu siihen että koira koittaa oksentaa. Eläinlääkärin kanssa juttelin puhelimessa, niin kehoitti yskänlääkettä antamaan. Olen nyt yhden annoksen antanut, ja yskäkohtauksen lopussa on nyt alkanut limaa tulemaan aika paljon. Ensiksi ajattelin että onko kurkkuun jäänyt jotain mikä ärsyttää ja saa yskimään, mutta kun koira vetää keuhkot täyteen ilmaa, niin yskiminen alkaa HETI uloshengittäessä. Onko kenenkään koiralla ollut vastaavaa tai mitä ihmettä tämä voisi olla? Kennelyskä tuli minulle ekana mieleen, mutta koira ei ole muiden koirien kanssa ollut tekemisissä (ei edes lenkkeillessä )... :/

Kuulostaa ihan kennelyskältä. (sitä on nyt todella paljon liikkeellä!) Älä anna koirasi olla missään kontaktissa muiden koirien kanssa, tauti on erittäin helposti tarttuva. Soita aamulla eläinlääkäriin niin osaavat kertoa hoidosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Smartass:
Kuulostaa ihan kennelyskältä. (sitä on nyt todella paljon liikkeellä!) Älä anna koirasi olla missään kontaktissa muiden koirien kanssa, tauti on erittäin helposti tarttuva. Soita aamulla eläinlääkäriin niin osaavat kertoa hoidosta.

Eläinlääkäri sanoi kanssa että kuulostaa siltä, kun ehdotin tota omaa näkemystäni sille :). Sanoi vaan että sitä yskänlääkettä ja jos ei mene ohi niin sitten lääkäriin... Mutta meneekö toi ohi jos se on sitä kennelyskää vai vaatiiko se aina lääkekuurin tms?

Tauti paranee useimmiten itsestään. Viruksiin ei ole hoitoa, mutta usein siellä on samassa sitten bakteeritulehdusta, joten voi olla aiheellista oireiden pitkittyessä ottaa antibioottikuuri. Yskänlääkettä lääkäri voi määrätä. Kovin paljon ei saisi ulkoilla eikä peuhata. Tsemppiä teille! =)

kennelyskää on useempaa "eriasteita".Ois siinäkin mielessä todennäköisin syy että sitä on ollut paljon liikkeellä nyt,toivottavasti menis ohi.Pahimmillaan voi johtaa kuolemaan,olen kuukauden sisään kuullut jo neljän koiran kuolleen,mutta peukut pystyyn että teillä selvitään helpommalla!

Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
kennelyskää on useempaa "eriasteita".Ois siinäkin mielessä todennäköisin syy että sitä on ollut paljon liikkeellä nyt,toivottavasti menis ohi.Pahimmillaan voi johtaa kuolemaan,olen kuukauden sisään kuullut jo neljän koiran kuolleen,mutta peukut pystyyn että teillä selvitään helpommalla!

:o Et voi olla tosissasi? Meidän rekku ryki koko viimeyön, mutta nyt ollut vähän hiljaisempaa tämä aamu. On saanut vaan kolme kohtausta tässä 2h aikana mitä ollaan oltu hereillä, eli todella vähän verrattuna eiliseen.... Kai toi yskänlääke alkaa puremaan. :|

Alkuperäinen kirjoittaja Neiti Neponen:
Onko tuo sitten kovinkin yleistä tautia?

Tällä hetkellä tiedän seitsemän koiraa, jotka ovat viimeisen kuukauden sisään sairastaneet. Ahvenanmaan näyttelystä moni koiruus tuli pöpön kanssa takaisin, näyttelyt on usen se pahin leviämispaikka.

Yhtään kuolemaan en minä henk.koht. tiedä, kaikki tuntemani koirat ovat parantuneet. Tuntuisi kuvauksesi perusteella että parempaan päin teillä ollaan menossa! =) Tarkkaile kuitenkin tilannetta ja vie lääkäriin jos ei loppuviikkoa kohti ala tilanne parantua.

Alkuperäinen kirjoittaja Smartass:
Alkuperäinen kirjoittaja Neiti Neponen:
Onko tuo sitten kovinkin yleistä tautia?

Tällä hetkellä tiedän seitsemän koiraa, jotka ovat viimeisen kuukauden sisään sairastaneet. Ahvenanmaan näyttelystä moni koiruus tuli pöpön kanssa takaisin, näyttelyt on usen se pahin leviämispaikka.

Yhtään kuolemaan en minä henk.koht. tiedä, kaikki tuntemani koirat ovat parantuneet. Tuntuisi kuvauksesi perusteella että parempaan päin teillä ollaan menossa! =) Tarkkaile kuitenkin tilannetta ja vie lääkäriin jos ei loppuviikkoa kohti ala tilanne parantua.

Ohoh, niinkin monta tiedät :o ... Aika pirullinen tauti vissiin.

Yhteistyössä