Koiraihmiset apua! Koirani pissaa sisälle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hukun pissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hukun pissaan

Vieras
Minulla on keskikokoinen uros joka merkkailee sisälle aina poissaollessani. Kun olen kotona, ei koskaan (käytännössä sisäsiisti, kun ihminen kotona). Heti yksin jäädessään. Koiralla on lievää eroahdistusta, virtsaa ja haukkuu vähän. Tilan rajaaminen (on nyt päivät kodinhoitohuoneessa) on auttanut vähän, jos saa olla koko talossa irti, pissaa kaikki nurkat, khh:ssa vain pariin kohtaan. Olen kastroinutkin koiran merkkailun takia, muttei tehonnut. Olen pitänyt sillä housuja, ei tehonnut. Olen pitänyt telkkaria ja radiota päällä, ei tehoa ahdistukseen... en jaksa enää!!! Varasin toisen koiran sille kaveriksi (olisin ottanut muutenkin jossain vaiheessa), liekkö tuollakaan mitään vaikutusta... tuskin... olen niin loppu tän merkkailun kanssa... mitä ihmettä teen? :(

Meillä oli sama homma nuoremman koiran kanssa. Vanhempi on sisäsiisti kokonaan. Ei auttanut mikään muu kuin pallien poisto. Eipä ole sen jälkeen merkkaillut.

Eläinkaupoissa myydään sellasta manttelia, jossa on ilmeisesti magneetteja sisällä. Kun se on koiran päällä, siitä tuntuu turvalliselta.
Jätä koiralle tekemistä kotiin. Leluja, joihin pitää käyttää aivoja. Älä tee kotoa lähtemisestä numeroa. Aloita yksinjättäminen alusta, kuten pennuilla.
Koiralle voi soittaa rauhoittavaa musiikkia, löytyy Youtubesta.
Pese kaikki paikat aineella, joka poistaa varmasti kaikki virtsasta jääneet hajumolekyylit.
Lisää tottelevisuuskoulutusta.
Käytä pitkällä lenkillä ennen yksinjättämistä.
Voi varmaan myös kokeilla jättää omaa vaatekappalettaan sinne kodinhoitohuoneeseen, tuoksusi saattaa rauhoittaa koiraa.
Kysy eläinlääkäriltä ja kouluttajilta neuvoja.

Rajaa yksi huone koiralle. Testaa, kumpiko on parempi vaihtoehto, joko jätät aktiviteettia sinne, tai sitten et jätä mitään virikkeitä (koira voi sitten vaan nukkua koko ajan). Jokainen koira on yksilöllinen ja se, mikä toimii toiselle, ei välttämättä olekaan paras vaihtoehto toiselle.

Ei pentu kuseskelua lopeta, tiedän, mutta eroahdistukseen kaveri on loistava juttu. Jää mielellään toisen koiran kanssa kotiin/hoitoon, vaikka ihminen lähtisi paikalta. Ja tuleva pentu narttu, en urosta ota enää koskaan....

Kiitos vinkeistä! Tuntuu jo ettö kaikkea on kokeiltu... voimat loppu... protesti/hätäpissimistä ilmeisesti tuolla koiralla. Ei mulla koirankouluttajaan varaa ole... kai :(

Yhteistyössä