Koira tuli hulluksi vauvan syntymän jälkeen!?

Meillä on 4v sekarotuinen uros koira joka oli ennen kiltti ja energinen koheltaja. Osasi peruskäskyt ja lenkillä kulki nätisti, ei kiinnittänyt huomiota toisiin koiriin tms.

MUTTA kun vauva syntyi niin koira muuttui täysin.

Nyt se ei usko mitään, karkailee, vetää hihnassa, lenkillä rähisee jokaiselle ohikulkijalle, näyttää että käy päälle...
Hävettää ihan kulkea sen kanssa ihmisten ilmoilla.

Minullekin se välillä ärhentelee ja välillä minua pelottaa että se joku kerta puraisee oikeasti eikä vain uhittele. Miehelle ei kuitenkaan uskalla äristä tai mitään..

Mitä tässä nyt pitäisi tehdä?
Odottaa ja katsoa josko koira sopeutuisi ja alkaisi taas käyttäytyä kunnolla?? Vauvan syntymästä kuitenkin kohta jo 6kk.
 
"palma"
Millä tavalla se ärhentelee sulle? Anna esimerkki tällaisesta käytöksestä. Ei tuollainen täydellinen luonteen muutos tapahdu, ellei teidän omassa käytöksessä tai toimintatavoissa ole tapahtunut jotain radikaalia muutosta.
 
"myrkkysieni"
Ei oo laumanvartija, terrieriä ja jotain metästyskoiraa..

Mulle ärhentelee esim jos käsken sängyltä alas tai muuten komennan, lenkille lähtiessä pantaa laitan, vauva sylissä menen liian lähelle tms... Ei aina, mutta joskus.

Ja koiran käytös muuttui heti kun laitokselta tultiin kotiin. Koira oli viikon anoppilassa hoidossa että saatiin rauhassa kotiutua, ja kun koira kotiin hajettiin niin huomattiin aika pian että on jotenkin erilainen..
 
[QUOTE="myrkkysieni";24038364]Ei oo laumanvartija, terrieriä ja jotain metästyskoiraa..

Mulle ärhentelee esim jos käsken sängyltä alas tai muuten komennan, lenkille lähtiessä pantaa laitan, vauva sylissä menen liian lähelle tms... Ei aina, mutta joskus.

Ja koiran käytös muuttui heti kun laitokselta tultiin kotiin. Koira oli viikon anoppilassa hoidossa että saatiin rauhassa kotiutua, ja kun koira kotiin hajettiin niin huomattiin aika pian että on jotenkin erilainen..[/QUOTE]

Mun mielestä ensimmäinen perustavanlaatuinen virhe on tehty siinä, että koira on viety pois kun te tulette laitokselta, ja tuotu takaisin sitten kun olette jo olleet kotona hyvän aikaa...

Mutta pahapa sanoa, palautuuko tilanne normaaliksi.

Onko koira saanut (etenkin positiivista) huomiota siinä, missä ennenkin? Onko se saanut tutustua vauvaan miten?
 
Mun mielestä ensimmäinen perustavanlaatuinen virhe on tehty siinä, että koira on viety pois kun te tulette laitokselta, ja tuotu takaisin sitten kun olette jo olleet kotona hyvän aikaa...

Mutta pahapa sanoa, palautuuko tilanne normaaliksi.

Onko koira saanut (etenkin positiivista) huomiota siinä, missä ennenkin? Onko se saanut tutustua vauvaan miten?
Samaa mieltä, että ensimmäinen iso moka on tapahtunut jo siinä vaiheessa, että koira on poistettu kotoa ja tilalle on tullut sillä aikaa uusi laumanjäsen. :headwall: Sen koiran olis kuulunut olla heti alusta asti mukana kuvioissa. Jos on vaikea tapaus, niin sairaalasta olis kannattanut tuoda niitä vauvan hajuisia rasuja mukana kotiin ennen vauvan tulemista. Sitä nyt on tosiaan jo myöhäistä miettiä.

Meillä oli laumis kun tyttö syntyi ja niitä rasuja raahattiin silti, vaikka meidän perheessä arvojärjestys oli kohdallaan. Koira sekosi meilläkin, mutta hiukan toisella tapaa, se oli aivan myyty, kun vihdoin näki sen "tyypin" jonka hajua niissä rasuissa oli. Kun vauva esimerkiksi heräsi, niin koira oli ensimmäinen, joka siellä kopalla oli sitä "hoitamassa".
 

Yhteistyössä