Koira sitoo enemmän kuin lapsi!

Tämän tajusin kun mietittiin kesäreissuja. Kun aina puhutaan siitä, miten lapsi sitoo ja lapsen kanssa ei voi tehdä sitä tai tätä.

Noh, reissuissa suurin ongelma on koira. Sukulaisiin voi kyllä lähteä lapsen kanssa - sille ei varmasti kukaan ole allerginen! Mutta kukas sen karvajalan sillä aikaa ulkoiluttaa.. Tai risteilylle. Ipana mukaan ja menoksi, kuten muillekin reissuille. Mutta taas sitä koiraa pitäisi jonkun ulkoiluttaa sillä aikaa.

Patikoimaankin voidaan lähteä muksu mukana (kantorepussa kulkee) mutta hauva alkaa olla niin vanha, ettei jaksa hirveän pitkiä lenkkejä kulkea ja miten se sinne telttaankaan mahtuisi meidän sekaan! (eikä varmasti suostuisi ulkopuolella nukkumaan ja johan joku karhu tulisi sen kimppuun jos siihen jäisi)

Olen siis tullut siihen tulokseen, että ne ihmiset jotka puhuvat lapsen sitovuudesta eivät omista koiraa :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 12:33 Emilyn kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 12:28 potkuri85 kirjoitti:
Ja kissat :snotty: B)
Juu kissojakin meillä on, mutta ne sentään pärjää vaikka yön yli keskenänsä.. kauempaa ei yleensä missään ollakaan, kun mulle tulee koti-ikävä :D
Meillä on mummolat ja muut sukulaiset kaikki nii kaukana että pitää olla aina useampi yö. anoppi onki pitkin hampain saanu tottua siihe että jos minä tulen, tulee myös kissat :D :saint:

Itse koen/näen asian meidän kohdalla erilailla..
Eli sinne minne me mennään,tulee koira mukana.
Ja sinne minne ei voi ottaa niin koiralle löytyy hoitaja tuttava piiristä ihan niin kun lapsellekin.
risteilyllekin lähdemme miehen kanssa yleensä kahdestaan niin meille tulee sitten tuttava,mummi,ukki hoitamaan molemmat lapset.. =)
En koskaan ole kokenut,että koira sitoisi meitä. =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 12:39 Emilyn kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 12:35 Mellu kirjoitti:
meille koirat kulkee matkassa...
ja jos kyläpaikkaan ei koiraa saa viedä niin mun isä ottaa ne avosylin vastaan..

eli mä en ymmärtänyt pointtiasi :D
Lainaatko isääsi :D
siitä vaan...
se heiluu kaivinkoneen kanssa rukalla ja tekee sitä parkkihallia...etköhän sä sen sieltä löydä :D

Totta totta..
Tosin meillä on innokkaita koiranhoitajia suku ja ystävät täynnä.Molemat karvakuonotkin tykkää kun pääsee "mummon" luo maalle juoksemaan. :) Joillain ei tietenkään sitä mahdollisuutta ole.
Mutta netissä ainakin on paljon ilmoituksia koiranhoitajista jotka pientä korvausta vastaan hoitaa haukkua esim,viikonlopun.Mekin löysimme meille luotettavan ja osaavan ulkoiluttajan jos esim töissä venyy tai tulee yllätysmenoja.. :)
Ja piti vielä lisätä,että en kyllä hirveästi ole törmännyt sellaisiin menoihin,ettei koiria voisi ottaa mukaan.Mutta tietty niitä on,kuten risteilyt yms.
<br><br>

Khimaira
Me ollaan niin harvoin poissa kotoa pidempiä aikoja, joten ei tuo lemmikkien pitäminen ole sen sitovampaa :whistle:

Koira saisi tulla, ihan vaikka monikossa, mutta pitää odotella sitä maalla asumista ennekuin voi ottaa \|O

Kissatkin kulkevat kätevästi esim. mökille mukana :)

hmmm. Meillä sitoo hevoset, ei koira. Eli hevoset pitää ruokkia aika monesti päivässä ja niitä on vaikea ottaa mukaan (tosin mökille aion ottaa omani kesäreissulle, kun siellä on mukavat tilat), koiran voi pakata mukaan tai viedä hoitoon vanhemmilleni (siinä on vaan se riski, ettei ne anna koiraa takaisin.. :D ) Eli no problemos koirasta, mut hevoset... Mutta loma alkaa kohta ja kesto 2kk kun tyhjennän tallin koko kesäksi.

tarxa
Vastaväite!
Koiria varten on olemassa ihan koirahoitoloitakin, joihin voi haukun viedä vaikka viikoksi, mutta mistäs sellaisen paikan lapselle löytää....
Mäkin väitän että hevoset ne vasta sitookin, ne jotka sanoo että lapsi/koira sitoo, eivät omista hevosta :LOL: !!!!!

Samaa mieltä olen...Meillä koiravanhus jolla virtsankarkailuongelmia,siis vanhuuden tuomia tipotteluvaivoja joita ei voi hoitaa,arvaa onko helppoa kuljetella autossa saati ottaa mukaan johonkin kylään saati saada hoitoon....
Oma äitini on oikeestaan aina ollut ainoo hoitaja ja hänkin asuu 100km:n päässä,aina siis ollut kuljetettava ensin sinne ennenkun mihinkään päässyt.Ja tosiaan pissivaivasta kun on pissitettävä suht usein,ei voi aatella kotoa olevansa pois puolta päivää tms.Nyt viela suht helppoa kun ite olen äitiyslomalla mutta jahka työelämään paluu koittaa niin taitanee päästä meiän koiruus jo paremmille metsästysmaille :/

No niin..kerrankin joku mun kans samaa mieltä.. :D
Mä oon aina sanonu että lapsen kans pääsee helpommalla ku koiran.. :D
Lapselle saa lääkärin (ainakin hätätilanteessa) ja hoito on huomattmasti edullisempaa kuin koiran hoito (siis pikkuviat)
Lapsen ruoka on edullisempaa ja pakattu fiksummin (vai kuinka moni kantaa kotiinsa 20kg:n pilttipurkkia lapselle :whistle: )
Lapsen saa (yleensä) juoksemalla kiinni,
Ja jos lapsi on käytöshäiriöinen,se ei pure postinkantajaa.. :D
Lapsen kans ei tule ongelmaa että se ruikkis yöllä kaikki paikat jos ei pääse makuuhuoneeseen.
Lapsi ei myöskään hyökkäile toisten lasten päälle puistossa (no ei ainakaan hampaat irvessä)
Lapselle saa koska vaan hoitajan (melkein) koiralle ei ikinä.. :D

tässä näitä... :D

Joo kyllähän tuo koira sitoo varsinki just reissujen ajaks ku tarviis hoitajan. Ja koiran voi jättää kauppareissun ajaks yksin kotiin mut ihan pientä lasta ei voi.

Mä haluisinki löytää jonku joka hoitais mun koiraa ja mä voisin sit hoitaa sen koiraa.

Mie oon ap:n kanssa samaa mieltä.. meillä on koira, jolle pitää aika miettiä hoitopaikka, jos halutaa lähteä jonnekin muualle reissuun kuin mun vanhempien luo.. viime kesänä kun kävimme lomareissulla Virossa ja Helsingissä, jouduimme viemään koiran 130 kilsan päähän hoitoon mun vanhemmille ja sit sama reissu loman jälkeen.. vanhemmat ku asuvat pohjoisemmassa kuin me, joten sinne hoitoon vieminen oli oma reissunsa.. onneksi vanhempani on koira ihmisiä ja koiramme oli aika helppo jo pentuna, joten ei siinä ollut mitään ongelmaa..

haluttaisi käydä nyt kesällä Oulussa siskoni luona kylässä, mutta koiralle pitäisi saada hoitaja siksi aikaa, koska siskollani on kaneja.. toivottavasti vaikka avokkini vanhemmat voisiva hoitaa koiraa, jotta sitä ei tarvitsisi viedä taas vanhemmilleni.. no, sen näkee sit kesällä, onko tässä edes varaa tai aikaa lähteä, mutta todellakin koira sitoo enemmän kuin lapsi..

Yhteistyössä