Koira ravistelee päätään....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eläinlääkärille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eläinlääkärille

Vieras
Nyt parin päivän aikana olen huomannut, että koira ravistelee päätään paljon useammin kuin ennen. Onkohan täs nyt kyse korvatulehdusesta......Onko tietoja..?
Koiralla on ns.luppakorvat.

Juu, tutki korvat. Minkä kokoinen koira on kyseessä? Jos on keskikokoinen tai iso, vait itse helpottaa oloa laittamalla esim. talouspaperia sun etusormen ympäri (leikkaa kyntesi!) ja pyöräyttämällä sitä koiran korvassa. Ja ehdottomasti kuivalla paperilla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Todennäköisesti on korvatulehdus. Haiseeko tai punoittaako korva?

Kävin nuuskaisemassa, ja kyllähän se haiseepi....Eiku aikaa varaamaan. Huoh.

No jos haisee, niin on melko varmasti tulehtunut. Sitten voit vain varovasti yrittää putsata itse.

Voi olla ihan vaikkuakin, joka kutittaa. Meillä ainakin joskus helpottaa se, että korvienputsausaineen kanssa parina päivänä putsaa. Haiseeko korva? Haju viittaa tulehdukseen.

Mä kyllä taas mietin ihan samaa, että pitäiskö mennä lääkäriin, kun putsaus on auttanu niin vähäksi aikaa vaan. Ravistelee vain iltaisin. Muuten korva on ihan kuiva eikä punoitakaan. Se eläinlääkärissä käyminen vaan on meillä sellaista taistelua, että miehen ja mun molempian on oltava pitämässä kiinni. Saa taas järjestää lapsenhoidon ja miehen työt jne. (+ että se maksaa...) Ei viitsisi turhaan viedä.

Alkuperäinen kirjoittaja Matma:
Voi olla ihan vaikkuakin, joka kutittaa. Meillä ainakin joskus helpottaa se, että korvienputsausaineen kanssa parina päivänä putsaa. Haiseeko korva? Haju viittaa tulehdukseen.

.

Ei missään nimessä mitään korvan puhdistusainetta korvaan, jos on tulehtunut! Ne vaan pahentaa sitä tulehdusta.

Meillä koiralla on välillä korvakäytävään päässyt irtokarva ja se kutittaa kans melko paljon. Tosin toi haju viittaa tulehdukseen.

Yhteistyössä