Koira puri lastani

Ihan vaan kysyn mielipiteitänne mitä tekisitte jos oma tai vieras koira purisi lastanne?
Olen itse koiran omistaja ja lähen siitä että jos koira kajoaa lapsiin nii taivas kutsuu ja sitä mieltä tuntuuvat olevan lääkäri ja poliisikin vaikkeivät sitä ensin sanoneetkaan , " jos eivät suostu vaateisiin tehkää rikos ilmoitus" oli kanta.
 
vieras
no se on hiukan kaks piipunen juttu,jos lapsi härnää ,repii ym..... varotuksista huolimatta,niin silloin pitää kyllä katsoa peiliin,mutta jos yhtäkkiä vaan puree ilman erikoista syytä ,niin kuula kalloon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no se on hiukan kaks piipunen juttu,jos lapsi härnää ,repii ym..... varotuksista huolimatta,niin silloin pitää kyllä katsoa peiliin,mutta jos yhtäkkiä vaan puree ilman erikoista syytä ,niin kuula kalloon.
Täysi peesi. Ja jos koiranomistajat ei oo yhteistyöhaluisia niin rikosilmoitusta tekemään vain.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no se on hiukan kaks piipunen juttu,jos lapsi härnää ,repii ym..... varotuksista huolimatta,niin silloin pitää kyllä katsoa peiliin,mutta jos yhtäkkiä vaan puree ilman erikoista syytä ,niin kuula kalloon.
näin :wave:
Näin on. Samaa mieltä. Ja koiran ON oltava kiinni, että sen saa vedettyä pois joka tapauksessa oli sitä kiusattu tai ei. Näin ei pääse vahinkoa tapahtumaan. Ei pieni lapsi välttämättä tajua asiaa vaikka kuinka katsoisi peiliin, eikä osaa varoa etukäteen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Stina:
Minua sama koira puri 2 eri kertaa toisella kerralla se sai kuulaa kalloon. Koira pelko niistä tapahtumista on jäänyt.
Niin. On se ihme ettei niitä piskejä voi pitää kiinni. Moni pelkää koiria eikä turhaan. Itselläkin juuri pari viikkoa sitten tuli iso koira hyppimään täysin hallitsemattomasti päälle kun oli pikkuinen vauvani sylissä. Pihaan juoksi vielä perään, kun juoksin karkuun vauva sylissä. Ei pystynyt omistaja tekemään yhtään mitään koiralleen.
 
Siinä se tulikin. Ja millainen puraisu ja minkäikäiselle lapselle. Leikillinen näykkiminen 7-vuotiaalle, joka riehaannutti koiraa kielloista huolimatta, niin en piikittäis missään nimessä.

Arvaamaton tai vihainen koira, joka purisi kunnolla ehdottomasti piikille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Stina:
Minua sama koira puri 2 eri kertaa toisella kerralla se sai kuulaa kalloon. Koira pelko niistä tapahtumista on jäänyt.
Niin. On se ihme ettei niitä piskejä voi pitää kiinni. Moni pelkää koiria eikä turhaan. Itselläkin juuri pari viikkoa sitten tuli iso koira hyppimään täysin hallitsemattomasti päälle kun oli pikkuinen vauvani sylissä. Pihaan juoksi vielä perään, kun juoksin karkuun vauva sylissä. Ei pystynyt omistaja tekemään yhtään mitään koiralleen.
Pahin virhe mitä voi tehdä on juosta karkuun :| Siinä vain koiran saalistusvietti yltyy ja ihan varmasti lähtee perään!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no se on hiukan kaks piipunen juttu,jos lapsi härnää ,repii ym..... varotuksista huolimatta,niin silloin pitää kyllä katsoa peiliin,mutta jos yhtäkkiä vaan puree ilman erikoista syytä ,niin kuula kalloon.

Näin mieki aattelen ja sekin vaikuttaa pureeko koira *tosissaan* vai oliko vain esim. pentukoiran leikkipuraisu.
 
nunnu
En tiedä olenko aivan kamala äiti...koiraihminen minäkin, mutta puriko se koira oikein puremalla?
Sillä meidän nuoret koirat saattaa kouluikäistä poikaamme ja joskus jopa mua näykätä kevyesti leikkiessään...Me tosin komennamme ja koirat ovat muuten tosi kilttejä, avoimia kaikkia kohtaan ja mielestäni hyvin koulutettujakin.
Mutta edellinen koiramme lähti,kun PURI poikaamme ja oli muutenkin ongelmallinen ja me silloin kokemattomia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Stina:
Minua sama koira puri 2 eri kertaa toisella kerralla se sai kuulaa kalloon. Koira pelko niistä tapahtumista on jäänyt.
Niin. On se ihme ettei niitä piskejä voi pitää kiinni. Moni pelkää koiria eikä turhaan. Itselläkin juuri pari viikkoa sitten tuli iso koira hyppimään täysin hallitsemattomasti päälle kun oli pikkuinen vauvani sylissä. Pihaan juoksi vielä perään, kun juoksin karkuun vauva sylissä. Ei pystynyt omistaja tekemään yhtään mitään koiralleen.
Pahin virhe mitä voi tehdä on juosta karkuun :| Siinä vain koiran saalistusvietti yltyy ja ihan varmasti lähtee perään!

No tell me about it!!! Jäätkö siihen kun koira käy vauvasi päälle??? Vauvalla ikää vasta pari viikkoa siinä ei paljon tarvi närppiä kun lähtee rintarepusta roikkuva jalka mukaan. Eli peto mikä peto saalistusvietteineen.
 
Keittiönoita
Junnua on purrut sekä oma että vieras koira. Vieras koira puri tuolloin 3 v junnua kasvoihin. Oma koira on purrut milloin mihinkin, muttei koskaan niin, että olisi edes haavaa syntynyt. Joka kerta on ollut junnun oma vika, mutta en ole vienyt junnua lopetettavaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Junnua on purrut sekä oma että vieras koira. Vieras koira puri tuolloin 3 v junnua kasvoihin. Oma koira on purrut milloin mihinkin, muttei koskaan niin, että olisi edes haavaa syntynyt. Joka kerta on ollut junnun oma vika, mutta en ole vienyt junnua lopetettavaksi.
sori mut repesin :LOL:
 
guest
Kyllä sen koiran ekan pureman pitäisi olla myös viimeinen.

Nappi otsaan tai piikille. Koiralla joka puree ihmistä, on luonteessa vikaa. Ja puree takuulla uudestaan, jos sitä jäädään säälimään ja annetaan vielä armonaikaa. Vaikka lapsi härnäis, niin ei terve koira pure.
 
Meillä jannu ei uskonut sitä kun sanottiin että nyt ei juosta kun pentukoira on irrallaan ja mitä siitä seurasi, pentu näykkäsi(vai miten se sanotaan kun koira ei pure mutta ottaa vaatteesta kiinni) ja jannulle tuli mustelma takalistoon. Tuossa tapauksessa minä en vaatinut että koiralle olisi tullut nappi ottaan
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja sivullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Junnua on purrut sekä oma että vieras koira. Vieras koira puri tuolloin 3 v junnua kasvoihin. Oma koira on purrut milloin mihinkin, muttei koskaan niin, että olisi edes haavaa syntynyt. Joka kerta on ollut junnun oma vika, mutta en ole vienyt junnua lopetettavaksi.
sori mut repesin :LOL:
Hö...eikös se syntipukki pidä viedä lopetettavaksi?

 
Alkuperäinen kirjoittaja guest:
Kyllä sen koiran ekan pureman pitäisi olla myös viimeinen.

Nappi otsaan tai piikille. Koiralla joka puree ihmistä, on luonteessa vikaa. Ja puree takuulla uudestaan, jos sitä jäädään säälimään ja annetaan vielä armonaikaa. Vaikka lapsi härnäis, niin ei terve koira pure.
Peesaan tätä... meillä oli joskus koira ja sitä sai retuuttaa ja härnätäkin eikä se silti olisi purrut ketään! Jos olisi jotain kunnolla purrut niin piikin ois saanu tai kuulan kalloon!

 
PahaSilmä
Alkuperäinen kirjoittaja nunu:
Ihan vaan kysyn mielipiteitänne mitä tekisitte jos oma tai vieras koira purisi lastanne?
Olen itse koiran omistaja ja lähen siitä että jos koira kajoaa lapsiin nii taivas kutsuu ja sitä mieltä tuntuuvat olevan lääkäri ja poliisikin vaikkeivät sitä ensin sanoneetkaan , " jos eivät suostu vaateisiin tehkää rikos ilmoitus" oli kanta.
Jos sinä olet sitämieltä, niin sitten minäkin olen. Ei sillä ole väliä, vaikka lapsi sitä härnäisikin, koska lapsihan ei kieltoja muista, mutta lapsi on luultavasti tärkeysjärjestyksessäsi ykkönen.
 
Itse kasvatan lapsiani olemaan koskematta koiriin, ilman lupaa. Mun mielestani koira ansaitsee hyvaa kohtelua, eika sen pida sietaa retuuttamista puolustautumatta. Eli jos, tenava repii turkista ja korvista tai hannasta, normaali koira puolustaa itseaan.
Koira ei ole mikaan nalle, jota voi miten tahansa riepoitella, vaan ihan elain, vaistoineen ja reaktioineen.

Eri asia on provosoimatta purreet tai naykkineet koirat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Itse kasvatan lapsiani olemaan koskematta koiriin, ilman lupaa. Mun mielestani koira ansaitsee hyvaa kohtelua, eika sen pida sietaa retuuttamista puolustautumatta. Eli jos, tenava repii turkista ja korvista tai hannasta, normaali koira puolustaa itseaan.
Koira ei ole mikaan nalle, jota voi miten tahansa riepoitella, vaan ihan elain, vaistoineen ja reaktioineen.

Eri asia on provosoimatta purreet tai naykkineet koirat.
Minä peesaan tätä
 
nunu
Tässä tapauksessa tyttäreni oli kävelemässä kaverilleen kun vastaan tuli koira kytkettynä. Tyttäreni väisti koiraa kuten olen neuvonut, mutta omistaja ei kyennyt hallitsemaan koiraansa joka huvikseen hyökkäsi.
 
vieras
Tuliko pahaa jälkeä? :( Vaikea sanoa mitä tuossa tilanteessa pitäisi tehdä? Jos ei nyt koiran lopetus niin ainakin pakollisena pitää kuonokoppaa sillä tms.

Itse hoen omalle muksulleni, joka vasta 4v, ettei koskaan saa mennä vieraita koiria lääppimään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Halinappi:
Alkuperäinen kirjoittaja guest:
Kyllä sen koiran ekan pureman pitäisi olla myös viimeinen.

Nappi otsaan tai piikille. Koiralla joka puree ihmistä, on luonteessa vikaa. Ja puree takuulla uudestaan, jos sitä jäädään säälimään ja annetaan vielä armonaikaa. Vaikka lapsi härnäis, niin ei terve koira pure.
Peesaan tätä... meillä oli joskus koira ja sitä sai retuuttaa ja härnätäkin eikä se silti olisi purrut ketään! Jos olisi jotain kunnolla purrut niin piikin ois saanu tai kuulan kalloon!
Ei koirankaan tarvitse kestää minkälaista tahansa retuuttamista ja riepottelua,kyllä koira puree puolustaakseen itseään..kyllähän ihminenkin puolustaa itseään jos kimppuun käydään. Jos koira ilman syytä puree niin sitten on jo jotain vialla.
 

Yhteistyössä