Koira pissaa sisälle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bichonisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bichonisti

Vieras
Nyt olisi jatkuva ongelma ratkaisua vailla: 9kk:n ikäinen uroskoira pissaa sisälle jatkuvasti. Ennen ongelma oli vaan yöllä, kun joutui nukkumaan yksin. Nykyään saa nukkua sängyn vieressä. Nykyään pissa tulee yleensä samaan paikkaan sisälle päivisin, joskus kun ei saa herkkua, mutta yleensä ilman syytä. Ulkona käy pitkän matkan kävelemässä yleensä 3 kertaa päivässä. Usein meistä jompi kumpi on päivisin kotona, joten yksin ei tarvi juurikaan olla.

Lattiat on pesty eläinkaupasta ostetuilla suihkeilla, tavaroiden paikkaa on vaihdettu sekä viimeisimpänä kokeiluna lattiat pesty vielä etikalla. Poikapöksyjä ollaan koitettu kanssa, mutta koira lamaantuu niistä niin, ettei liiku mihinkään, joten ei tule pissaakaan. Nyt alkaa olla neuvot melkolailla lopussa. Kerran on saatu kiinni itseteossaan ja silloin rankaistiin - ei mitään vaikutusta käyttäytymisessä..

Onko vesi aina saatavilla?
Käykö juomassa huvikseen?

Joillakin koirilla kun tulee tollanen huvikseen latkimisen tapa ja siks myös se rakko täytyy useemmin ja vahinkoja sattuu.

Vettä ei tarvitse pitää kokoajan saatavilla. Kannattaa myös seurata tuleeko noi pissat esim jonkun leikin tai muun tapahtuman jälkeen herkemmin, jolloin tohon olis helpompi puuttua.

Onko koira tutkittu ettei ole mitään ongelmaa virtsapuolella?

Vaiva ei oikeastaan alkanu yhtäkkiä, se vaan vaihto ajankohtaa. Ensin ongelma oli yöllä, nyt päivällä käy salaa ja todella tarkkaan se kyllä aikeensa suunnittelee, ettei me vahingossakaan nähdä. Kerran se pimeän turvin yritti nostaa jalkaa, jolloin puutuin tilanteeseen, siitä kylläkin jo kauan aikaa.

Vesikuppi on kyllä koko ajan saatavilla, ja melko usein se kyllä käy juomassa. Pitäneepä ottaa kuppia poissa päivän mittaan siltä, jos sillä vähenis :)

Koiraa ei ole tutkittu, mutta tutkimuksiin täytynee varmaan lähteä, jos ei muukaan auta. Pissailu on kyllä enemmän merkkailutyylistä huvikseen pissailua (pieniä lammikoita), kun esim. pidätyskyvyttömyyttä (iso pissa).

Kyllä varmasti murkkuilutkin vaikuttaa. Johtajuutta ollaan itse yritetty korostaa hirmu tarkasti, esim. koira istuu ulko-ovella, ihminen menee ensin ulos/sisälle ja pääsee itse vasta luvan saatua, istuu myös ja syö vasta kun lupa annetaan jne.

Jospa tuo pissailukin tuosta loppuisi :)

Joillakin koirilla kun tulee tollanen huvikseen latkimisen tapa ja siks myös se rakko täytyy useemmin ja vahinkoja sattuu.

Vettä ei tarvitse pitää kokoajan saatavilla. Kannattaa myös seurata tuleeko noi pissat esim jonkun leikin tai muun tapahtuman jälkeen herkemmin, jolloin tohon olis helpompi puuttua.

l

Minulla on 9kk oleva sekarotuinen koira ja se ei oo vieläkään tahtonut oppia sisäsiistiksi. Välillä se joutuu olemaan yksin kotona mutta ei ptkää aikaa. Ainakun otan remmin käteen ja huudan sitä tulemaan lenkille se tulee haarat levällään mun luo ja pissaa??? sen jälkeen se menee johonkin nurkkaa ja näyttää pelokkaalta?? yritämme olla välillä torjumatta sitä.... ja jos torjumme sitä niin ei sekään tunnu auttavan??? mitä mun pitäisi tehdä??? AUTTAKAA MUA!! äiti ja isä on ihan hermo rauniolla ja epäilee että sillä on luonne vika ??

meillä 7kk ikäinen chihuahua poika joka yöllä pissaa kans sisälle. oltiin tuossa just viikko reissussa ja kyläpaikassa ei pissannut kertaakaan sisälle, ei yöllä eikä päivällä. Myöhään tultiin kotiin ja koira pissas puolilta öin, se yö meni hyvin mutta heti seuraavana yönä oli taas pissat vessassa lattialla.

Yhteistyössä