Koira oksentaa ja ripuloi

  • Viestiketjun aloittaja Rölli
  • Ensimmäinen viesti
Rölli
Koira oksentanut 5 kertaa tänää ja ripulia riittää.Mistähän voi johtua?Helle tietty,mutta voiko se olla oire jostain vakavasta?Maalla joi vettä järvestä,voiko se aiheuttaa?Mikäs neuvoksi?Maitohappobakteerit?Eläinlääkäri?
 
Juota koiralle pieni määrä kerrallaan jäähtynyttä riisin keitin vettä. Ruoka pois,vesi pitää jättää.. Jos ei mene ohi tuolla riisinkeitin vedellä,käy hakemassa apteekista tehobakti jauhepurkki. Tasapainottaa suolen toimintaa. Onko oksennuksessa näkynyt jotain ylimääräistä? Ruohoa,verta,vieraita esineitä?
 
jojo
Alkuperäinen kirjoittaja millanen:
Juota koiralle pieni määrä kerrallaan jäähtynyttä riisin keitin vettä. Ruoka pois,vesi pitää jättää.. Jos ei mene ohi tuolla riisinkeitin vedellä,käy hakemassa apteekista tehobakti jauhepurkki. Tasapainottaa suolen toimintaa. Onko oksennuksessa näkynyt jotain ylimääräistä? Ruohoa,verta,vieraita esineitä?
Vielä peesi tälle
 
kissss
meillä kissat on tehnyt samaa tän helteen takia. Nutrisalt ja attapectin on auttanut meidän karvaisia ystäviä.. tätä on liikkeellä sekä koirilla että kissoilla
 
juu
Pidä muuten huolta, että koira tosiaan sitten juo kans. Voit joutua itse laittamaan esimerkiksi ruiskuun (neulaton) vettä ja sillä laittamaan sitä koiran suuhun. Pidä myös koira pois lämpimästä ja auringosta, parempi olla viileässä nyt parantumassa.
 
Mä olen toiminut koiran ripuli/oksennus tilanteissa seuraavasti. 1 Aptus 2 krt vuorokaudessa. Raikasta vettä jatkuvasti tarjolla. Vuorokausi ruuatta. Seuraavana päivänä olen keittänyt riisiä ja antanut sitä keitinliemen ja raejuuston kera. Jatkanut Aptus tabujen antamsta 3 vuorokauden ajan. Ikinä meillä ei ole jatkunut ripuli/oksentelu tämän jälkeen.
 
Mun narttu ripuloi viisi päivää synnytyksen jälkeen kun ehti syömään kaikki istukat. Ei auttanut Tehobact, ei Canikur vaan Inupekt Forte jota saa apteekista ja on vielä puolta halvempaa kuin nuo kaksi muuta.
 
[QUOTE="martti";22483597]hei.meidän 7 kk pentu on alkanut oksentaa aina yöllä..missä vika?[/QUOTE]
Jos oksentaa kellertävää nestettä, on kyseessä liian pitkä väli ruokailussa. Anna pientä iltapalaa niin asian pitäisi korjaantua.
 

Yhteistyössä