Koira oksensi uuteen sohvaan... vakuutus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
ja se meni piloille. Sohva on 1 kuukauden vanha. Onko kukaan koskaan saanut vakuutuksesta mitään korvauksia vastaavista tapahtumista? piruttain ajattelin kuitenkin kokeilla.... meillä on laaja kotivakuutus.

En usko, että vakuutus korvaa, oli sitten kuinka laaja vakuutus tahansa. Kai se on oma vika kun ei oo ostanu sellaista sohvaa minkä päällisen voi pestä? Me ei lähdetty vaatimaan korvauksia edes siitä kun koira rikkoi elektroniikkaa... epäilen suuresti, että korvauksia ei tipu. Varmaan eri asia jos lapsi rikkoisi jotain, mutta jos koira oksentaa sohvalle, niin kai se on vähä voivoi-juttu?!

En tiiä, koita onneas :)

Eläimille on oma vakuutus, mikä korvaa sen aiheuttamat vahingot. Ehkä silloin voisi korvata, jos olisi sinun koirasi oksentanut naapurin sohvalle, tuskin omaa... se on vähän voi voi!

Ei korvaa. Se on koiran luontaisesta toiminnasta johtuva vahinko, koirat pissii, kakkii, oksentaa, raapii ja puree ja näitä ei vakuutukset korvaa, ei koiran eikä kodin.

[QUOTE="www";26083966]Mä en ainakaan HALUAISI, että vakuutukset korvaisivatkoiran oksennuksia. Toisaalta sellaiset järjettömyydet kyllä selittäisivät jo ennenstään korkeita vakuutusmaksuja.[/QUOTE]

Kysyttiinkö tässä sitä? :D eiköhän ne korkeat maksut nyt johdu ihan muista kuin koiran oksennuksista... paistaa niin vaan läpi sellainen pahansuopaisuus sun viestistäs.

Mulla on sekä koti- että koiravakuutus ja mielestäni kumpikaan ei korvaa kyseistä vahinkoa. Jos vahinko tapahtuisi jossain kyläillessä (jossa koira olisi kuitenkin minun vastuullani), niin silloin kaiketi korvaisi. Oman kodin irtaimiston kanssa on vähän niin ja näin, harvemmin korvataan.

[QUOTE="vieras";26083979]Kysyttiinkö tässä sitä? :D eiköhän ne korkeat maksut nyt johdu ihan muista kuin koiran oksennuksista... paistaa niin vaan läpi sellainen pahansuopaisuus sun viestistäs.[/QUOTE]

Kuule ei ole kysymys pahansuopaisuudesta :) eikä pelkästä koitanoksennuksesta (juu eikä sitäkään tässä kysytty :whistle: Vaan siitä, että mua nyppii se että vakuutusten pitäisi korvata ihan kaikki. Mistä syystä vakuutuksia käytetään paljon myös väärin ja epärehellisin perustein. Ja juuri siitä syystähän ne vakuutusmaksut ovat kovat :O Yhä edelleenkään MINÄ en haluaisi maksaa kallista kotivakuutusta sen tähden, että sen tulisi kattaa myös koiran oksentamisen.

[QUOTE="www";26084060]Kuule ei ole kysymys pahansuopaisuudesta :) eikä pelkästä koitanoksennuksesta (juu eikä sitäkään tässä kysytty :whistle: Vaan siitä, että mua nyppii se että vakuutusten pitäisi korvata ihan kaikki. Mistä syystä vakuutuksia käytetään paljon myös väärin ja epärehellisin perustein. Ja juuri siitä syystähän ne vakuutusmaksut ovat kovat :O Yhä edelleenkään MINÄ en haluaisi maksaa kallista kotivakuutusta sen tähden, että sen tulisi kattaa myös koiran oksentamisen.[/QUOTE]

Kyllähän on :) meille on käynyt vahinko ja meille on tullut suuri rahallinen haitta kun kuukauden vanha sohva on mennyt piloille. Vahinkoja vartenhan niitä vakuutuksia maksetaan. Mutta ehkä sulla ei ole koiraa, joten sinusta mitään koiraa liittyvää ei pidä korvata. Ja joku toinen joka ei omaa lapsia, ehkä ajattelee että mitään mitä lapsi tuhoaa ei tule korvata. Eli oma napa tärkein napa. Vain ne vahingot mitä MULLE voi tapahtua, pitäis korvata.

Kyllä me maksetaan omat vakuutuksemme ihan itse, monia satoja euroja vuodessa ja kertaakaan en ole vakuutuksesta mitään joutunut hakemaan (onneksi). Ihan turhaa tulla siihen esittämään että sulla on kohtuuttoman suuret vakuutusmaksut muiden ihmisten takia. :)

Alkuperäinen kirjoittaja mielestäni ei korvaa;26084018:
Mulla on sekä koti- että koiravakuutus ja mielestäni kumpikaan ei korvaa kyseistä vahinkoa. Jos vahinko tapahtuisi jossain kyläillessä (jossa koira olisi kuitenkin minun vastuullani), niin silloin kaiketi korvaisi. Oman kodin irtaimiston kanssa on vähän niin ja näin, harvemmin korvataan.

Meilläkin on molemmat. Laitoin kotivakuutuksesta tuon korvaushakemuksen, mutta en odota sen menevän läpi. Mutta eipä siinä mitään häviäkkään :)

Meidän koira oli syönyt (no järsinyt tuhannen päreiksi) mun silmälasit, jotka olivat olleet keittiön pöydällä, mihin ei maastonakki ylety millään! Eli oli ilmeisesti saanut siirrettyä tuolia ja sen kautta päässyt pöydälle. Kotivakuutus ei korvannut mitään, koska koira oli ollut valvomatta. Ihmettelen vain, olisiko se korvannut jos olisin valvotusti antanut sille ne lasit kaluttaviksi...

[QUOTE="vieras";26084086]Meidän koira oli syönyt (no järsinyt tuhannen päreiksi) mun silmälasit, jotka olivat olleet keittiön pöydällä, mihin ei maastonakki ylety millään! Eli oli ilmeisesti saanut siirrettyä tuolia ja sen kautta päässyt pöydälle. Kotivakuutus ei korvannut mitään, koska koira oli ollut valvomatta. Ihmettelen vain, olisiko se korvannut jos olisin valvotusti antanut sille ne lasit kaluttaviksi...[/QUOTE]

:D kyllä mä olen sitä mieltä että pitäisi olla vakuutus joka korvaa tuollaiset, vaikka sitten ihan erillisenä, niin ei tartte tiettyjen ihmisten kokea että jonkun koiran vuoksi heillä on kohtuuttomat vakuutusmaksut.

[QUOTE="vieras";26084078]Kyllähän on :) meille on käynyt vahinko ja meille on tullut suuri rahallinen haitta kun kuukauden vanha sohva on mennyt piloille. Vahinkoja vartenhan niitä vakuutuksia maksetaan. Mutta ehkä sulla ei ole koiraa, joten sinusta mitään koiraa liittyvää ei pidä korvata. Ja joku toinen joka ei omaa lapsia, ehkä ajattelee että mitään mitä lapsi tuhoaa ei tule korvata. Eli oma napa tärkein napa. Vain ne vahingot mitä MULLE voi tapahtua, pitäis korvata.

Kyllä me maksetaan omat vakuutuksemme ihan itse, monia satoja euroja vuodessa ja kertaakaan en ole vakuutuksesta mitään joutunut hakemaan (onneksi). Ihan turhaa tulla siihen esittämään että sulla on kohtuuttoman suuret vakuutusmaksut muiden ihmisten takia. :)[/QUOTE]

Niin, meillä on kyllä kaksikin koiraa :) Mutta kertaakaan ei ole tullut mieleen hakea vakuutuksesta korvauksia esim. sen tähden, että ovat pissanneet lattian korjauskuntoon. Se kun liittyy siihen koiran ottamiseen, että vahinkoja tulee.

[QUOTE="www";26084112]Niin, meillä on kyllä kaksikin koiraa :) Mutta kertaakaan ei ole tullut mieleen hakea vakuutuksesta korvauksia esim. sen tähden, että ovat pissanneet lattian korjauskuntoon. Se kun liittyy siihen koiran ottamiseen, että vahinkoja tulee.[/QUOTE]

Ja vakuutukset liittyy siihen että VAHINKOJA sattuu. Käsittämätöntä? koira saa kumminkin aika pitkään pissailla siihen lattialle ennen kuin se menee piloille, että se lienee jo vähän omaa vikaa ellei siihen asiaan puutu. Se että koira yllättäen järsii silmälasit tai oksentaa uuden sohvan piloille voi melkein jo laskea vahingoksi, mitä ei ehkä osannut odottaa.

[QUOTE="vieras";26084078]

Kyllä me maksetaan omat vakuutuksemme ihan itse, monia satoja euroja vuodessa ja kertaakaan en ole vakuutuksesta mitään joutunut hakemaan (onneksi). Ihan turhaa tulla siihen esittämään että sulla on kohtuuttoman suuret vakuutusmaksut muiden ihmisten takia. :)[/QUOTE]

Kyllähän se niin on, että pienen idioottimaisen vähemmistön takia ne vakuutusmaksut ovat todella korkeat. Useimmat noudattavat varovaisuutta, eivätkä rahasta vakuutusyhtiöiltä kaikkea mahdollista oikeaa ja keksittyä vahinkoa, mutta sitten pieni joukko repii irti kaiken mahdollisen ja keksii päälle vielä loput, mistä syystä hinnat ovat pilvissä.

[QUOTE="...";26084146]Kyllähän se niin on, että pienen idioottimaisen vähemmistön takia ne vakuutusmaksut ovat todella korkeat. Useimmat noudattavat varovaisuutta, eivätkä rahasta vakuutusyhtiöiltä kaikkea mahdollista oikeaa ja keksittyä vahinkoa, mutta sitten pieni joukko repii irti kaiken mahdollisen ja keksii päälle vielä loput, mistä syystä hinnat ovat pilvissä.[/QUOTE]

Rahasta? jos vakuutus yhtiö ei korvaa mitättömiä vahinkoja, niin ei sieltä mitenkään kyllä mitään rahasteta :D eiköhän se ole vakuutusyhtiö itse, joka määrittelee mistä asioista korvauksia maksaa. Luuletteko oikeasti että te saisitte maksaa pienempiä vakuutusmaksuja jos ihmiset hakisi vähemmän vakuutuskorvauksia? :D bisnestä ne vakuutusyhtiötkin tekee.

Suurin osa korvauksista tutkimusten mukaan jää hakematta, meiltäkin on jäänyt hakematta kun ei olla tajuttu hakea. Samaa sanoi meidän vakuutusmyyjä.

[QUOTE="vieras";26084175]Rahasta? jos vakuutus yhtiö ei korvaa mitättömiä vahinkoja, niin ei sieltä mitenkään kyllä mitään rahasteta :D eiköhän se ole vakuutusyhtiö itse, joka määrittelee mistä asioista korvauksia maksaa. Luuletteko oikeasti että te saisitte maksaa pienempiä vakuutusmaksuja jos ihmiset hakisi vähemmän vakuutuskorvauksia? :D bisnestä ne vakuutusyhtiötkin tekee.

Suurin osa korvauksista tutkimusten mukaan jää hakematta, meiltäkin on jäänyt hakematta kun ei olla tajuttu hakea. Samaa sanoi meidän vakuutusmyyjä.[/QUOTE]

Oletko nyt vähän yksinkertainen? Totta kai vakuutusten hinnat ovat suheessa siihen, minkä verran vakuutusyhtiöt joutuvat maksamaan korvauksia.

[QUOTE="...";26084196]Oletko nyt vähän yksinkertainen? Totta kai vakuutusten hinnat ovat suheessa siihen, minkä verran vakuutusyhtiöt joutuvat maksamaan korvauksia.[/QUOTE]

Luuletko että yhtiöt laskevat vakuutushintojaan ensi vuonna, jos tänä vuonna haetaan vähän vähemmän korvauksia? :D etkai oikeasti.... se on niille voittoa, bonusta.

Yhteistyössä