Koira nielaisi jäätelötikun..

Hmm.. Meidän collie-pentu (4,5kk) nielaisi eilen jäätelötikun..
Mitään oireita ei ole tullut, että ei olisi kunnossa..

Mutta pitäisikö käyttää eläinlääkärillä.. Onko muilla käynyt niin, että olisi koira syönyt jäätelötikun? Onko käynyt miten?

Pureskeliko se sitä yhtään pienemmäksi? Minä pitäisin ihmeenä, jos kokonainen jäätelötikku tulee "luonnollista reittiä" ulos.

Kysyisin kyllä eläinlääkäriltä... Jos tulee ongelmia, niin sehän joudutaan leikkaamaan pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Pureskeliko se sitä yhtään pienemmäksi? Minä pitäisin ihmeenä, jos kokonainen jäätelötikku tulee "luonnollista reittiä" ulos.

Kysyisin kyllä eläinlääkäriltä... Jos tulee ongelmia, niin sehän joudutaan leikkaamaan pois.
Itse en itse tapausta nähnyt.. Täti näki sen tyttöjen kanssa.. Kuopukselta tippui jäätelö maahan, ja tottakai Nelly meni haukkana paikalle ja kuulema nielaisi sitten sen kokonaan..

Meidän pikku neidit tiputtaa tikut aina lattialle.. Ja Nelly on niitä yleensä vain pureskellut, eikä ole syönyt niitä. Kantanu niitä roskiksen eteen..

Alkuperäinen kirjoittaja Red Dragon:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voi puhkasta suolen tommoset tikut.. eiks ongelmista yleensä kerro apatia ja kova vatsa..
Voi hitsi. Ei onnex oo kova vatsa eikä ole apaattinen. Äsken leikki naapurin koiran kanssa..

Pitää tässä seurailla tilannetta..
Soita vaikka eläinlääkärille ja kysy mitä on mieltä. Ei meidänkään koira ollut apaattinen vaan leikki ym. Sit vasta ku suoli pullahti pihalle niin ei kovasti enää leikkinytkään..

mucho harmaana
meidän entinen nöffi vetäs jäätelötikun ja tuli kokonaisena ulos mutta kyse oli aikuisesta koirasta pentu kuitenkin niin pieni että kaikki paikatkin paljon pienemmät kun aikuisella nöffillä.. Kannattaa soittaa lekurille ja kysyä hänen mielipidettään...

vieras
Meidän koira söi kerran tikkujäätelön tikkuineen päivineen puraisematta kertaakaan..Minä tarjosin sitä nuoltavaksi sille,mut toisin siis kävi.Mitään oireita ei tullut ja varmaan kakki sen aikanaan uloskin.Koira tosin oli iso kokoinen ja aikuinen..kyllä minä sinuna kuitenkin soittaisin eläinlääkärille..

vieras
Mie soitin eläinlääkärille.. Pitäisi saada koira oksentamaan..
Ensiksi antaa ruokaa ja sitten lusikallinen suolaa suuhun ja toivoa, että oksentaa..

Tai sitten huomenna käyttämään eläinlääkärin luona.
No sittenhän se tikku voi puhkaista ruokatorven, tai tehdä reiän pehmeään kitalaen osaan. Tosi kiva alkaa omin päin kotona tohtoroimaan... :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mie soitin eläinlääkärille.. Pitäisi saada koira oksentamaan..
Ensiksi antaa ruokaa ja sitten lusikallinen suolaa suuhun ja toivoa, että oksentaa..

Tai sitten huomenna käyttämään eläinlääkärin luona.
No sittenhän se tikku voi puhkaista ruokatorven, tai tehdä reiän pehmeään kitalaen osaan. Tosi kiva alkaa omin päin kotona tohtoroimaan... :/
Noin neuvoi eläinlääkäri.. Kuulema parempi saada koira oksentamaan kuin että tulisi takaa ulos..

Hui. En uskaltaisi oksetuttaa, enkä odotella tulemista takapään kauttakaan. Menisin kipinkapin lääkäriin, ennenkuin puhkaisee mitään sisuksissa! Kunnon lääkäriin! Tuo oksentamis-neuvo ei oikein kuulostanut hyvältä. Koitetaanpa itse oksentaa jäätelötikku. Uih, ajatuskin tekee kipiää. En itse ole pitänyt kaikista eläinlääkäreistä ja hoitotyyleistään, joihin olen elämäni varrella törmännyt. Heti on mennyt vaihtoon, jos jokin asia on mielestäni tökkinyt. Eläimen parasta olen aina ajatellut. Mutta miten näin sunnuntaina pääsisi lääkäriin. Oletko suurelta vai pieneltä paikkakunnalta. Vaihtoehtojahan ei tietenkään välttämättä paljon ole... Pidän peukkuja, että kaikki menee hyvin!

Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
no myöhästä varmaan kun eilen jo tapahtui :headwall: sehän on jo pitkällä se tikku.ei sit eilen tullu mieleen kysyä eläinlääkäriltä...

Tulihan tuota mieleen jo eilenkin kysyä.. Mutta matkaa eläinlääkäriin oli mökiltä ihan kivasti.. Ja tässä ei tosiaan ole sata varmaa, että onko nielaissut tikkua vai ei..

Mutta eipä tuo oksentanut tuon toimenpiteen jälkeen mitään. Ja ulosteetkin on normaalit..

Mut annanpa aiheen olla tässä. Ku ei saa ku paskaa niskaan..

Alkuperäinen kirjoittaja dibsu:
Eläinlääkäristä sais piikillä sellaisen lääkkeen joka laittaa oksettaan, mutta jos koira veti tikun jo eilen, niin taitaa olla myöhäistä???
No, jos koira menee huonoon kuntoon, lähdetään suoraan eläinlääkärin paikkeille. Mutta ei viel näytä yhtään erilaiselta kuin ennen.

Meillä berni söi kokonaisen puikkojäden puikkoineen päivineen ja soitin eläinlääkärille siitä. Lääkäri sanoi että ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun on leikattu mahasta pois jäätelötikkuja, ja käski katella parin päivän ajan kakkakasat että tuleeko pois ettei "koteloidu" mahaan.
Päivän päästä se tikku tuli nätisti kokonaisena ulos, tosin koira oli syönyt heinää joten se tikku oli siistissä heinäpaketissa. Siis oikeasti se heinä oli kietotunut pitkittäin sen tikun ympäri nätisti joten piti ihan tikulla kaivaa ja tonkia että mitä siellä sisällä onkaan.

Toivottavasti pentusi kakkaa myös tikun ulos sievästi =)

vieras
Meidän koira kun söi myrkyllisen huonekasvin,soitin myrkytyskeskukseen,ja neuvoivat oksettamaan koiran näin:pari ruokalusikallista suolaa ja siihen pari tippaa vettä,pyöritellään palloksi ja tungetaan koiran nieluun.Ja toden totta koira oksensi melkein heti.En toki kehoita sua kokeilemaan tässä sun tapauksessa,mutta meitä neuvottiin silloin noin.

öttismönkiäinen
ruokaöljy tekee kalvon tikun päälle ja liukastaa sen, tulee helpommasti pois. vanha kikka, mitä täällä käytetään kun eläinlääkärikin saattaa olla kaukana

Hmm.. Meidän collie-pentu (4,5kk) nielaisi eilen jäätelötikun..
Mitään oireita ei ole tullut, että ei olisi kunnossa..

Mutta pitäisikö käyttää eläinlääkärillä.. Onko muilla käynyt niin, että olisi koira syönyt jäätelötikun? Onko käynyt miten?
Hui, mutta hyvä jos alas meni :eek: Meillä berninpaimenkoira pentuna nuoli jäätelöä tikusta, tikkusta minä pidin kiinni. Ja yhtäkkiä ote lipes kun koira innoissaan nuoli. Alkoi kakomaan ja oli meinaamassa tukehtua. Yritin saada koiran päätä alaspäin ottamalla kainaloon (oli jo koiralla painoa kertynyt) ja heittelin päätä edes takas (kuullostaa rajulta). Lopulta onneks tikku lähti suusta pois.

Yhteistyössä