Koira ja uusivuosi

Meijän koiruudella olis seuraava vuoden vaihde sitten ensimmäinen laatuaan. Ei ole paukkuarkuuden merkkejä osoittanut, mutta mites vois edesauttaa sitä, ettei siitä tulekaan? Ulos ei tietenkään pahimpaan paukeaikaan, sisällä ollaan ihan normaalisti jne. Olisko muita vinkkejä?
 
"joo"
Meillä on metästyskoira joka metässä toimii eikä pelkää ampumista mutta uusivuosi on ollut aivan kamala kun pelkää niin hirveästi. Viime vuonna meille tuli sitten toinen koira joka ei pelännyt raketteja ja sen avulla sitten tämä pelkääjäkin uskalsi ulos.
 
Olkaa kuin ette oliskaan. Koira yleensä hermostuu enemmän, jos ihmiset reagoi jotenkin erilailla uuteen asiaan. Suahan se koira kuitenkin seuraa, kun sen laumanjohtaja olet, myös käytöksessä.

Meillä lähettiin lenkille ihan normaalisti, oltiin kotona ihan normaalisti ja ihan keskiyön aikanakin oltiin koiran kanssa kattomassa ilotulituksia ekana vuonna. Tosin epäilen että asiaan vaikuttaa se, kun koira tuli pentuna mulle ja asuin rappukäytävän vieressä jossa tehtiin erittäin kovaäänistä remonttia (pauketta, porausta yms).

Tuo koira nyt muutenki on kyllä outo, ukkosellakin haluaa aina välttämättä parvekkeelle seuraamaan tilannetta :D
 
Me oltiin vaan ihan normaalisti ja katottiin pelkääkö. No ei tietenkään otettu mukaan katteleen kun raketteja ammutaan, mutta pakko sitä oli ulos viedä ja täällä ainakin on paljon asutusta ja paukutellaan koko päivän. Koira oli kyllä jo yhden uuden vuoden elänyt, mutta ei meillä, eikä tiedetty miten reagoi. On toisinaan herkkä joillekin äänille, kun on tipsu ja vahtii jonkun verran ja reagoi nimenomaan tavanomaisesta poikkeaviin ääniin. Onneksi ei kuitenkaan mitenkään raketteihin. Ei ollut ollenkaan niistä kiinnostunut ja ihan hyvin sujui ulkoilu uutena vuonnakin.
 
Minä en itse ole kotona, muu lauma kylläkin, eli todellakaan jätetä sitä yksin.
Ukkosia tossa kesällä kun on ollut, niin olen istunut koiran kanssa parvekkeella ja ollaan syöty nameja, eikä ole pelännyt yhtään. Yks kova paukahdus oli sellainen, että sitä pelästy taatusti kuolleetkin, mutta ei jäänyt panikoimaan, hyppäs vaan metrin ilmaan ja ihmetteli mikä se oli :D
 
Me oltiin vaan ihan normaalisti ja katottiin pelkääkö. No ei tietenkään otettu mukaan katteleen kun raketteja ammutaan, mutta pakko sitä oli ulos viedä ja täällä ainakin on paljon asutusta ja paukutellaan koko päivän. Koira oli kyllä jo yhden uuden vuoden elänyt, mutta ei meillä, eikä tiedetty miten reagoi. On toisinaan herkkä joillekin äänille, kun on tipsu ja vahtii jonkun verran ja reagoi nimenomaan tavanomaisesta poikkeaviin ääniin. Onneksi ei kuitenkaan mitenkään raketteihin. Ei ollut ollenkaan niistä kiinnostunut ja ihan hyvin sujui ulkoilu uutena vuonnakin.
Tästä tuli muuten mieleen, et älkää herranjumala lähtekö tosissaan viemään koirianne keskelle ilotulitusta, jos koiran luonne on vähänkään panikoiva tai muuten epävarma. Tai vaikka ei olisikaan, niin en voi suositella suoralta kädeltä kenellekään tällaista ratkaisua.

Kuten sanoin, niin tuo mun koira nyt vaan on muutenkin hieman erilainen persoona, eikä se ole kavahtanut edes armeijan tykistötulta, joten puhun vain omasta puolestani :)
 
Missään nimessä ei saa hyssytellä tai sanoa "ei ole mitään hätää" yms...
Itse pelkäsin viime uuttavuotta koiranpennun kanssa, mutta ei mitään ongelmia :) Koira halusi itse ulos ja siellä se leikki samalla ku me katsottii raketteja :)
Käykää pitkällä lenkillä ennen iltaa :)
Meillä on nyt 12vuotias koira myös, joka pelkää raketteja ja en tiedä miten uudestavuodesta selvitään... Täytyy ainakin töistä pyytää ilta vapaaksi...
 
Juu ihan normaalisti meinataan olla. Mut ajoin takaa jotain sellaista, millä tuon koiran sais jopa tykkäämään vuoden vaihteesta ja rakettien paukkeesta :D Ymmärtääköhän kukaan mitä ajan takaa?
Osta sille iso ydinluu, jota se saa kalvata koko päivän. Ehkä se siinä sivussa yhdistää sen jyskeen ja paukkeen siihen herkkuun :)

Me ei olla tehty mitään. Siis uusivuosi on meille normipäivä. Lenkkeilläänkin normisti. Isompi ei välitä (kuin ei mitään tapahtuisikaan) ja pienempi saattaa koittaa lähteä rakentin perään, eli on lähinnä innoissaan.
 
Juu ihan normaalisti meinataan olla. Mut ajoin takaa jotain sellaista, millä tuon koiran sais jopa tykkäämään vuoden vaihteesta ja rakettien paukkeesta :D Ymmärtääköhän kukaan mitä ajan takaa?
Mä voin lainata omaa koiraani uudeks vuodeks, tuo on niin immuuni kaikelle metelille ja varmaan yrittäis leikkiä ittensä hengiltä toisen koiran kans, että eiköhän siitä jotain positiivista lopputulosta tulis :D
 
  • Tykkää
Reactions: Katherine Wheel
Osta sille iso ydinluu, jota se saa kalvata koko päivän. Ehkä se siinä sivussa yhdistää sen jyskeen ja paukkeen siihen herkkuun :)

Me ei olla tehty mitään. Siis uusivuosi on meille normipäivä. Lenkkeilläänkin normisti. Isompi ei välitä (kuin ei mitään tapahtuisikaan) ja pienempi saattaa koittaa lähteä rakentin perään, eli on lähinnä innoissaan.
Toihan onkin hyvä idea. Käyn hakee sille jonku lehmän jalan, jonka kimpussa se on niin ettei edes huomaa mitä ympärillä tapahtuu :D
 
"asd"
Ihme kun kukaan ei ole vielä ehdottanut feromonivalmistetta... Mutta tosiaan DAPin feromonivalmistetta voisi kokeilla. Laittaa paria päivää tai jopa viikkoa ennen semmosen seinään laitettavan haihduttajan kiinni niin saa koira tyynen olon moneksi päivää. :D
 

Yhteistyössä