KOIRA-IHMISET HUOMIO!!! Tarvitsen oikeasti apua!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolissaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolissaan"

Vieras
Tänään näin episodin, jossa mies joutui menemään koiran päälle makaamaan ja pitämään sitä selällää maassa täydellä painolla. Koira murisi ja yritti purra / puri tätä miestä käteen ym. Mies sai todella tehdä kaikkensa, että koira pysyi maassa eikä käynyt meidän koiran kimppuun.

Onko tämä normaalia? Kyseessä siis husky -tyylinen koira, en tiedä oliko juuri husky vai joku vastaava, mutta siis tämän tyylinen koira kuitenkin.

Mulla ei ole mitään tietoa tuon tyylisestä tavasta kouluttaa koiraa ja mun mielestä tuo näytti aivan kamalalta!!!

Eli kuin on, annanko olla vai pitäiskö asia viedä eteenpäin?!

samaa joutu tekeen edellisen seisojan kans ku haki pomonpaikkaa. poskista kiinni niin ettei pääse puremaan. eikä koiran päälle tarvi istua. tapoja on monia :/ ei välttämättä yks ja ainoa ja oikea. riippuu koirasta, kuinka dominoiva, tai hakee jatkuvasti pomonpaikkaa.

Aina kun näette eläimen huonoa kohtelua, ilmoittakaa siitä välittömästi vaikka poliisille! Miten te voitte edes nukkua yönne hyvin kun tiedätte että jossain kärsii eläin? Ihan järjetöntä!

Eikä ollut parempi että mies koitti pitää koiransa kurissa kuin se että se olisi hyökäänyt sinun koirasi kimppuun?

Juu varmaan, mutta mitäs jo se ei olis saanut sitä pidettyä??
Ja onko tuo sitten ok, että aina kun tulee koira vastaan niin omistajan pitää mennä koiran päälle maahan makaamaan? HALOO!!!!

Onko siis ihan normalia, että aikuinen ihminen pitää täydella voimalla koiraa maassa, koira murisee ja puree??
Hmmmm...

Ei tietenkään ole normaalia mutta jos omistajalla ei ole muuta keinoa estää koiran hyökkäys niin pakkohan se on noin tehdä. Joku asia on mennyt aikaisemmin jo vikaan. Ole tyytyväinen, että mies esti koiraansa hyökkäämästä teidän koiran kimppuun.

Käyttäytyikö mies argressiivisesti? Tuleepa mieleen tilanne, jossa kaveri otti kaltoin kohdellun koiran ja ekalla lenkillä tämä mamman kullnanmuru oli hampaat irvessä hyökkäämässä puudelin päälle. Ei ollut muuta vaihtoehto kuin toimia noin. Mieshän otti itse osumaa?

OLEN JOO TYYTYVÄINEN, ETTÄ EI HYÖKÄNNYT MUN KOIRAN KIMPPUUN. Joo. Tuli selväksi.

Mä en vaan pysty käsittämään tuollaista tapaa käsitellä koiraa!!!!

Ilmeisesti taas vähän arka aihe, kun vaan paskaa sataa niskaan. Olen oikeasti huolissani niin koirasta, omistajasta kuin muistakin tän lähialueen koirista, koska joksus se vahinko sitten tapahtuu ja se koira ei pysykään siinä maassa tms.

Oikeasti hei... Mikä teitä kiristää??

[QUOTE="huolissaan";23700230]Juu varmaan, mutta mitäs jo se ei olis saanut sitä pidettyä??
Ja onko tuo sitten ok, että aina kun tulee koira vastaan niin omistajan pitää mennä koiran päälle maahan makaamaan? HALOO!!!!

Onko siis ihan normalia, että aikuinen ihminen pitää täydella voimalla koiraa maassa, koira murisee ja puree??
Hmmmm...[/QUOTE]

Kyseessä voi olla ongelmakoira joka on juuri tullut miehelle koulutettavaksi ja mies vasta tutustuu koiraan ja hakee oikeita otteita toimia sen kanssa. Kun et tiedä tapauksesta niin sinuna en arvostelisi. Olisit kysynyt kun kerran kiinnostaa.

Isojen koirien kanssa on välillä painittava jotta ne tajuavat kuka on pomo ja varsinkin tajuavat omat voimansa. Nuori husky tai saksanpaimenkoira ei aina tajua miten isoksi ja vahvaksi on kasvanut ja niinkuin teini-ikäiset ihmisetkin saattaa joskus aliarvioida voimansa ja saada tahtomattaankin aikaan tuhoa. Isot koirat myös tykkää rajuista leikeistä joissa pääsee juoksemaan ja vääntämään tosissaan. Älkää heti säikähtäkö jos näätte jotai joka vatii vähän hauista tai dominointia. Koira voi paremmin kuin tietää paikkansa.

Jotkut koirat vaativat vähän kovempia koulutusmetodeja. Varsinkin jos koira on jo ennestään piloille"kasvatettu".

No, ilmoita eläinsuojeluun tilanteesta.Kukaan tällä palstalla ei ole nähnyt tilannetta eikä tiedä millaisissa oloissa koira tai sen omistaja elävät. Paikalliselle eläinsuojelyhditykselle voit soittaa ja purkaa mieltäsi, varmaan poliisillekin, jos tuntuu että koira on vaarallinen ja pelkäät muiden ja itsesi puolesta. Helpottaako tämä?

[QUOTE="huolissaan";23700257]OLEN JOO TYYTYVÄINEN, ETTÄ EI HYÖKÄNNYT MUN KOIRAN KIMPPUUN. Joo. Tuli selväksi.

Ilmeisesti taas vähän arka aihe, kun vaan paskaa sataa niskaan. Olen oikeasti huolissani niin koirasta, omistajasta kuin muistakin tän lähialueen koirista, koska joksus se vahinko sitten tapahtuu ja se koira ei pysykään siinä maassa tms.

Oikeasti hei... Mikä teitä kiristää??[/QUOTE]

Mua ei kiristä mikään muu kuin se että oikeesti tilanteesta mitään tietämättä oletat asioita. Niinkuin sanoin jo aiemmin niin jos kiinnostaa niin oisit kysynyt niin olisit saanut tietää miten asia todella on ja sitten olisit voinut miettiä onko asiassa jotain mätää.

Isojen koirien kanssa on välillä painittava jotta ne tajuavat kuka on pomo ja varsinkin tajuavat omat voimansa. Nuori husky tai saksanpaimenkoira ei aina tajua miten isoksi ja vahvaksi on kasvanut ja niinkuin teini-ikäiset ihmisetkin saattaa joskus aliarvioida voimansa ja saada tahtomattaankin aikaan tuhoa. Isot koirat myös tykkää rajuista leikeistä joissa pääsee juoksemaan ja vääntämään tosissaan. Älkää heti säikähtäkö jos näätte jotai joka vatii vähän hauista tai dominointia. Koira voi paremmin kuin tietää paikkansa.

peesaan.
meillä kaksi isoa koiraa ja kyllä ton meidän ylidominoivan nartun kanssa on tullu "painittua" pitkinpoikin jotta oon saanut siltä luulot pois, ihan turha mun nenille hyppiä.
ja se ei kuitenkaan tarkoita koiran fyysistä satuttamista jos sen tekee oikein.

Ok. Annan asian olla.

Kouluttakoot koiraansa miten haluaa. 15 vuotta ISOJA koiria harrastaneena en ole moiseen ikinä ennen törmännyt. Tähän asti olen nähnyt vaan ns. normaaleja tapoja ja tuo ei sitä mun mielestä ole. Itselläkin iso koira joka helposti yrittää dominoida, mutta eipä oo ikinä tarvinnyt pitkin polkuja sen päällä maata ja kädet verellä pitää sitä kiinni. Onneksi.

Ja BLUE: Olisin satavarmasti mennyt kysymään, mutta en ihan viitsinyt koirani kanssa siihen mennä juttelemaan!! Iditootti! Sun kannattaa jo riisua se pipo päästä, kun on tullut kevät. Se taitaa olla käynyt pieneksi talven aikana ;)

Ei se ole kouluttamista, vaan ns. 'viimeinen pisara' omistajalta, kun koira yrittää päästä vallankahvaan kiinni.

Ei siinä auta kiivetä kiven päälle ja heristää sormea että 'Fifi Hyi, hyi hyi kun olet tuhma nyt!' Ja väistellä hampaita.....

Vaan selättää hurtta ketoon ja kertoa koiramaisin tavoin että 'nyt sie kuule viimesen temppus miun kanssani tein Hurtta Perrrrkule...'

Näitä on edessä joittenkin koirien kanssa, esim jos talossa on useampi koira ja niitten keskinäinen järjestys muuttuu, pomoksi nouseekin koira joka on siihen asti ollut arvoasteikossa alempana- no, kovinkaan moni koira (uros) ei jätä asiaa siihen, vaan mitä todennäköisemmin koettaa että kun kerran arvostus nousee laumassa koirien kesken, niin mitenköhän olis, saiskohan tuon omistajankin alistettua käskytettäväkseen?

[QUOTE="huolissaan";23700257]OLEN JOO TYYTYVÄINEN, ETTÄ EI HYÖKÄNNYT MUN KOIRAN KIMPPUUN. Joo. Tuli selväksi.

Oikeasti hei... Mikä teitä kiristää??[/QUOTE]

no mikä siinä nyt niin kummastuttaa? eläinrääkkäykset erikseen, mutta koita käsittää että joskus etenkin isoja koiria on pakko kouluttaa rankemmin jos aiemmin on asiat menneet täysin vikaan. ei kai kellään tavoitteena ole että lopun elämää joutuu painimaan purevan koiran kanssa. eikä kenenkään tarvitse itse alkaa ongelmakoiraa ottaa jos se tuntuu rankalta (eikä suotavaa muutenkaan jos ei tiedä mitä tekee).

Mua ei kiristä mikään muu kuin se että oikeesti tilanteesta mitään tietämättä oletat asioita. Niinkuin sanoin jo aiemmin niin jos kiinnostaa niin oisit kysynyt niin olisit saanut tietää miten asia todella on ja sitten olisit voinut miettiä onko asiassa jotain mätää.

ETKÄ SÄ OSAA EDES LUKEA!!
Enhän mä OLETA mitään, mä kysyin onko tuollainen normalia!!!!! Huoh!!! En ole missään viestissä sanonut tekeväni asialle mitään. Luehan eka viesti uudelleen.

No, ei voi olettaa että kauhalla saa kun on vaan lusikka millä antaa ;)

Yhteistyössä