\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2006 klo 13:18 just joo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2006 klo 01:14 vieras kirjoitti:
Me opetettiin ekaksi koira haukkumaan käskystä,niin se kieltäminenkin oli sitten paljon helpompaa.
Noin meille yksi nainen opetti,joka on koko ikänsä puuhastellut koirien kanssa.
Olis hauska kuulla joku ihan oikea perustelu tähän, miksi näin?
Opetatteko koiran myös pentuna ensin pissaan ja kakkaan sisälle ja sitten vasta ulos? Ja ensin opetatte koiran karkaamaan ja sitten tulemaan käskystä luokse? anteeks, mutta aika huvittavaa
meitä tietysti on monenlaisia ja jos on "puuhastellut" koirien kanssa niin sehän ei vielä kerro mitään onko tietoa/taitoa asioista!
Vähän eri juttu toi pissiminen.Et viitsis olla lapsellinen,ja alkaa #&%£$!* pilkkua.
Vaikka tuo tyhmältä kuulostaa,niin silti toimi meillä.
Ekaksi opetettiin tosiaan tuo koira haukkumaan KÄSKYSTÄ,ja sitten KIELLETTIIN koiraa haukkumasta.
Asutaan myös kerrostalosa,ja rapusta kuulu aina jotain meteliä.
Jos koira haukkuu,niin sitä sitten kiellän.
Lopettaa heti koska,en ole antanut lupaa haukkua.
Aiks vaikea selittää näin kirjoittamalla,että mitä tarkoittaa..
Mutta minun mielestäni oli helppo opettaa koira näin.
Tietääpähän ainakin tekevänsä väärin.Ja tietää että mitä tekee väärin,jos haukkuu ilman käskyä.
Anteeksi ihan pirusti,kun tämä toimi meillä.
Niin ja kerroppas minulle miten saat koiran tulemaan luokse,jos et eka päästä sitä viereltä pois?
Vai mitä tuolla heitollasi tarkoitit.
Et muuten sattumoisin ole tietoinen sellaisesta,että koiriakin voi opettaa eritavoilla?Aikuistu hyvä ihminen.
Puuhasteluki oli ehkä väärä sanavalinta.
Hän on TOIMINUT koirien kanssa PALJON.ja tietää(toisin kuin sinä)että
kaikki koirat eivät ole samanlaisia,ja niihin voi käyttää erilaisia opetusmenetelmiä.
Tämä puuhastelia sai opetettua 3 erittäin vaikeaa koiraa,joita oltiin edellisissä kodeissa pieksetty,niin luottamaan taas ihmisiin.Ja kyllä häneltä silloin löytyy tietoa/taitoa opettaa koiria.
Ja minun mielestäni sillä ei ole silloin paljoa merkitystä,että mitä menetelmä hän sattuu käyttämään,jos se toimii siihen koiraan.
Meidän koira ei välittäyt ei sanasta mitään,ennen kuin koitettiin tämän naisen menetelmää.
Moittiista ei siis ole.
Mutta jokainen tavallaan.Me tehtiin tämän koiran kanssa näin,ja ehkä seuraavankin??
Oppiipahan että haukkuminen ilman käskyä on väärin.