Koira- allergiasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Khimaira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Khimaira

Vieras
Miten se nyt menee?
Niin paljon toitotetaan sitä että allergiseen perheeseen kannattaa ottaa lemmikkejä. Jos on koiralle allerginen, mutta sietää hyvin kaikkia muita eläimiä ( jyrsijöitä, kissoja, hevosia, jne ) niin edesauttaako se myös koiralle siedättymiseen?
Moni allergiahan lievittyy lapsen kasvaessa..:|

En alkaisi hankkimaan lemmikkejä, jos on pienikin epäilys että lapsi saattaa olla allerginen. Ensinnäkin siinä vaarantaa vain lapsen terveyden ja toiseksi jos ottaa lemmikin, on eläimelle velkaa sen verran, että huolehtii siitä koko sen eliniän. Minä kärsin koko lapsuuteni siitä, että aina otettiin lemmikkejä ja sitten olinkin niille allerginen ja ne piti antaa pois. Miksi niitä piti edes hankkia? Lopputulos oli vain paha mieli. Nyt aikuisena siedän allergiani puolesta kissoja, mutta en lainkaan koiria tai hevosia.

Näin minä ajattelisin tämän asian :)

Miten se nyt menee?
Niin paljon toitotetaan sitä että allergiseen perheeseen kannattaa ottaa lemmikkejä. Jos on koiralle allerginen, mutta sietää hyvin kaikkia muita eläimiä ( jyrsijöitä, kissoja, hevosia, jne ) niin edesauttaako se myös koiralle siedättymiseen?Moni allergiahan lievittyy lapsen kasvaessa..:|

Jos tarkoitat että esim. marsun ottamisella siedättyis koiralle ,niin ei. Voi olla myös vain joillekin koirille allerginen, ja siedättyä vaikka omalle koiralle, mutta saada edelleen oireita jostain muusta koirasta.
Meillä 2 koira-allergikkoa, otettiin koira , eikä ole oireita tullut =)
Olen kyllä kuullut tapauksia jossa koira otettu ja allergia puhjennut muutaman kk kuluttua. Meillä koira ollut nyt 1 1/2 vuotta

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;24583750:
Jos tarkoitat että esim. marsun ottamisella siedättyis koiralle ,niin ei. Voi olla myös vain joillekin koirille allerginen, ja siedättyä vaikka omalle koiralle, mutta saada edelleen oireita jostain muusta koirasta.
Meillä 2 koira-allergikkoa, otettiin koira , eikä ole oireita tullut =)
Olen kyllä kuullut tapauksia jossa koira otettu ja allergia puhjennut muutaman kk kuluttua. Meillä koira ollut nyt 1 1/2 vuotta

meillä on erilaisia jyrskiä sekä kissa. Lapsi on myös oleillut pisimmilllään viikon koiraperheessä. Toki oireita voi ilmaantua vasta myöhemmin..

Oletteko ottaneet koiran kennelistä? Oliko helppo saada koira allergiseen perheeseen?

Luulisi siedättyvän koiralle jos kissa ei allergisoi. Kissat mielestäni pahimpia allergisoijia. Meillä mies on allerginen koirille, mutta omat kun on karkeakarvaisia, niin niitä sietää todella hyvin. Jos tuttava piirissä olisi koiria mitkä eivät allergisoi niin paljon niin kysykää saatteko hoitoon joksikin aikaa niin siitä saisi paremmin viitettä siedättyykö vai ei.

[QUOTE="alley";24583867]Luulisi siedättyvän koiralle jos kissa ei allergisoi. Kissat mielestäni pahimpia allergisoijia. Meillä mies on allerginen koirille, mutta omat kun on karkeakarvaisia, niin niitä sietää todella hyvin. Jos tuttava piirissä olisi koiria mitkä eivät allergisoi niin paljon niin kysykää saatteko hoitoon joksikin aikaa niin siitä saisi paremmin viitettä siedättyykö vai ei.[/QUOTE]

Pelkkä karva ei aiheuta allergiaa, vaan myös eläimen hilse, sylki yms. eritteet. Jonkin yksittäisen rodun allergia/sietäminen ei poissulje allergisoitumista jollekin muulle eläimelle tai mahdollisesti myöskään lisäämään siedätystä jonkin toisen suhteen.
Meillä mies allerginen voimakkain oirein kissalle, hevoselle ja jyrsijöille. Sietänyt kuitenkin kotona olevan ajokoiran ilman oireilua. Kun kotiin hankittiin toiseksi koiraksi karkeakarvainen koira, niin astmaoireet pahenivat huomattavasti , mutta reilussa puolessa vuodessa oireet vähenivät ja nyt koirasta ei oireita tulee enää ollenkaan.

meillä on erilaisia jyrskiä sekä kissa. Lapsi on myös oleillut pisimmilllään viikon koiraperheessä. Toki oireita voi ilmaantua vasta myöhemmin..

Oletteko ottaneet koiran kennelistä? Oliko helppo saada koira allergiseen perheeseen?
Ostettiin pentu ihan kasvattajalta, meillä oli varasuunnitelma (varaperhe) johon koira olisi päässyt jos tilanne olisi sitä vaatinut. Nyt olemme niin onnellisia tuosta koirasta, mieli tekisi toistakin, mutta ei uskalla, ettei hyvä tilanne muutu

Riippuu lapsen iästä ja siitä, et kuinka allerginen hän on.
Just eilen oltiin erikoislääkärillä ja hän laittoi ainakin meille ehdottoman ein meidän omalle koiralle tällä hetkellä.
Kyläillä saa, mutta suositteli esimerkiksi yökyläilyn välttämistä paikoissa joissa on eläimiä sisätiloissa.

[QUOTE="alley";24583867]Luulisi siedättyvän koiralle jos kissa ei allergisoi. Kissat mielestäni pahimpia allergisoijia. Meillä mies on allerginen koirille, mutta omat kun on karkeakarvaisia, niin niitä sietää todella hyvin. Jos tuttava piirissä olisi koiria mitkä eivät allergisoi niin paljon niin kysykää saatteko hoitoon joksikin aikaa niin siitä saisi paremmin viitettä siedättyykö vai ei.[/QUOTE]

No ei pidä paikkaansa, tää on ihan yksilökoihtaista. Meidän tyttö on esimerkiksi eniten allerginen hevoselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24583947:
Riippuu lapsen iästä ja siitä, et kuinka allerginen hän on.
Just eilen oltiin erikoislääkärillä ja hän laittoi ainakin meille ehdottoman ein meidän omalle koiralle tällä hetkellä.
Kyläillä saa, mutta suositteli esimerkiksi yökyläilyn välttämistä paikoissa joissa on eläimiä sisätiloissa.

Mun lapsi on 10-v, allergia todettiin pienellä voimakkuudella 3- vuotiaana. Hänellä on vain iho- oireita, hengitysoiretta ei ole ollut koskaan mistään.

Hankala juttu- eikä sitä tietenkään kukaan voi tietää tulevatko oireet vai eivät ja sehän olisikin kurjaa ottaa koira ja joutus sitten luopumaan siitä :'(

Mun lapsi on 10-v, allergia todettiin pienellä voimakkuudella 3- vuotiaana. Hänellä on vain iho- oireita, hengitysoiretta ei ole ollut koskaan mistään.

Hankala juttu- eikä sitä tietenkään kukaan voi tietää tulevatko oireet vai eivät ja sehän olisikin kurjaa ottaa koira ja joutus sitten luopumaan siitä :'(

Mä ottaisin ehkä kokeiluun.

Mitenhän on.Mulla todettiin lapsena n5v koira allergia ja (astma) joka oli aika paha sinne 15vuotiaaseen saakka (ei ollut ikinä perheessämme koiraa) Perhetuttavilla/tuttavilla monella oli/on nykysinkin koira ja oireeni rupesivat murrosiässä vähenemään huomattavasti.Nyt olen 30v ja vaikka kyläilen koiraperheessä,silittelen otan pienimmät koirat syliini ja ne nuolevatkin välillä,ni ei tule mitään oireita! Samoin tuttavallani on kaksi isoa koiraa ja vaikka ne ovat samassa autossa kanssani,pitemmän matkankin niin ei oireita.Onkohan koira allergia siedättänyt ja hävinnyt kokonaan että voisin jopa harkita itelleni koiran hankkimista? Ajattelin käydä allergia testeissä vielä varmuuden vuoksi.Vaikka tuntuvat olevan epävarmoja..

Yhteistyössä