koin tänään ahaa elämyksen ja aloitukseen jelppiä kaipailisin..

  • Viestiketjun aloittaja apuja aloitukseen
  • Ensimmäinen viesti
apuja aloitukseen
eli minä 26v. pullukka ( 163cm ja 74kg) mamma päätin, että aloitan juoksemisen, kuntoni on tällähetkellä aika huono, joten miten mun olisi hyvä aloittaa juoksuharrastus, reippailla kävelyillä käyn kyllä joka päivä, mutta nyt tekisi mieli kokeilla ihan juoksua...neuvoja siis juoksijoilta kaipailen
 
käy katoon juoksija lehden sivuja, siellä on mun mielestä ohjeita. Ne taitaa suositella sitä fartlek- treenausta eli kävle/hölkkää ja sit spurttaat juoksuun minuutin/pari. sit tas tasottelet sykettä ja spurttaat. Googlaa toi treeni niin löytyy ohjeita.
 
akka
Mä aloitin pullukkana juoksun näin: pururadalla hyvillä jalkineilla, kaks valotolpan väliä juoksua ja kaks reipasta kävelyä, kolme kilometriä. Muutaman kerran kun meni näin, niin kunto jo kohosi niin että juoksin kolme, kävelin yhden ja kuukauden påäästä juoksin jo suurimman osan matkaa. Yleisohjeena: kuuntele itseäsi ja nauti. Älä hosu. Ja Ondrej voisi mennä vaikka ampumaan itsensä.
Tämä pullukka aloitti suunnitteli ja aloitti kolme vuotta sitten. Ja jatkaa edelleen.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja akka:
Mä aloitin pullukkana juoksun näin: pururadalla hyvillä jalkineilla, kaks valotolpan väliä juoksua ja kaks reipasta kävelyä, kolme kilometriä. Muutaman kerran kun meni näin, niin kunto jo kohosi niin että juoksin kolme, kävelin yhden ja kuukauden påäästä juoksin jo suurimman osan matkaa. Yleisohjeena: kuuntele itseäsi ja nauti. Älä hosu. Ja Ondrej voisi mennä vaikka ampumaan itsensä.
Tämä pullukka aloitti suunnitteli ja aloitti kolme vuotta sitten. Ja jatkaa edelleen.
kiitos vinkeistä :) tämäkin pullukka tosiaan aikoo toteuttaa nämä suunnitelmat, en laihdutusmielessä (se tosin tulee plussana kaupan päälle :) ) vaan ihan sillä, että tahdon nauttia urheilusta. olen joskus nuorempana juossut paljon, mutta sittemmin se on jäänyt ja nyt kun tuota painoa on tullut niin kynnys uudelleen aloitukseen on noussut, tänään sitten mieleni alkoi kovasti tehdä lenkkipolulle, huomenna sitten aloitan varovastoi toki ekalla kerralla :)
 

Yhteistyössä