Koin jotain yliluonnollista, vaikka mun piti olla uskossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitähän tarkoittaa....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitähän tarkoittaa....

Vieras
Katsoin yöllä Parittomat-ohjelman vikaa jaksoa netistä. Ja sitten kesken kaiken mua alkoi itkettää kauheasti kun tajusin etten itse saa koskaan enää olla niin onnellinen, kun oon sairastunut vasta vakavasti parantumattomasti. Ja jotain siinä sohvalla rukoilin ja mielessäni raivosin että se on ihan epäreilua ja mut pitäis parantaa, kun oon niin nuorikin jne. (en muista mitä kaikkea ajattelin) Sitten samantien yhtäkkiä kaksi peiliä tippui seinältä, toisesta oli irronnut pala, toinen oli ihan ehjä. Mä oon vielä mielestäni tullut uskoon nyt kesällä, joten ei kai uskovaisille pitäis ainakaan tapahtua tällaisia juttuja, eikö tuollaiset peilien tippumiset oo enemmänkin jotain poltergeistia tai jotain. Jäi kuitenkin vaivaamaan että mitä se peilien tippuminen mahtaa tarkoittaa.

Kävi tovi sitten minulle, sain kaksi taulua vaariltani jotka laitoin seinälle, hetken päästä toinen tippui ja kehykset hajosivat.
Ilmeni että lenkki oli laitettu väärinpäin.
POLTERGEIST!!!!!111

Mun peilit on karhutarralla kiinni, varmaan kymmenen palaa on sitä jokaisessa peilissä. Olleet seinälllä jo kolme vuotta eikä ikinä ennen oo tippuneet ja nyt sitten kaksi kolmesta tippuu yhtäaikaa.

Pelkkä sattuma. Sitä paitsi etenkin juuri uskoon tulleet nimenomaan kokevat noita juttuja. Jotkut ovat kertoneet, kuinka heitä on jokin paha seurannut ja vainonnut uskoon tulemisen jälkeen ja uskovaiset sanovat, että se johtuu siitä, kun saatana yrittää pelotella tuoreet uskovaiset takaisin syntisiksi. Kaikki lähentyminen Jumalan kanssa on saatanalle kauhistus, siksi pitää uskovaisia ravistella.

Alkuperäinen kirjoittaja Höpö höpö;28820256:
Pelkkä sattuma. Sitä paitsi etenkin juuri uskoon tulleet nimenomaan kokevat noita juttuja. Jotkut ovat kertoneet, kuinka heitä on jokin paha seurannut ja vainonnut uskoon tulemisen jälkeen ja uskovaiset sanovat, että se johtuu siitä, kun saatana yrittää pelotella tuoreet uskovaiset takaisin syntisiksi. Kaikki lähentyminen Jumalan kanssa on saatanalle kauhistus, siksi pitää uskovaisia ravistella.

Ja tavaroiden tippuminen ajaa pois jumalasta takaisin syntiseen elämään?

[QUOTE="vieras";28820191]Mistä ihmeestä sinä tiedät miten jumala ketäkin puhuttelee?[/QUOTE]

Tää tulee tavallaan ihan omista kokemuksista vajaan parinkymmenen vuoden uskossaolemisen ajalta. Merkkien hakeminen ei auta mitään, se sitoo ihmisen voimavaroja tuijottelemaan päivän tapahtumia ja liian pieniä juttuja (oho, kissa meni tien yli ja korppikin lensi talon yli, kävelin tikkaiden alta) ja estää tervettä päätöksentekoa. Se tuo vaan turhaa ahdistusta.

Mun anoppi on semmoinen vanhan kansan ihminen että hän katsoo enteitä eri eläimistäkin. Auta armias jos pihassa ei ole joku herttainen pikkulintu vaan korppi, niin sehän tietää jotain pahaa tapahtuvaksi. Mä voisin sanoa että meidän pihassa on vilistänyt "kivojen" eläinten lisäksi käärmeitä, kissan tappamia lintuja, hiiriä, rottia, lepakkokin on lennellyt, joten mulla menisi kaiket päivät merkkien vahtaamiseen niiden perusteella ja olisi pitänyt noiden eläinten perusteella tapahtua kaikki kamaluudet. Pah, ne on vain osa luontoa.

Joskus sinkkuaikana pistin Jumalalle merkkejä että saanko puolison vai en, ja ne tulokset meni ihan fifty-fifty, eli ei mitään hyötyä ollut merkkeilystä.

Jumala päättää, mitä hän haluaa antaa ihmiselle. Se joko tapahtuu tai ei: Jumala joko avaa tai sulkee sen oven, jos sitä asiaa rukoilee Häneltä.

Viimeksi muokattu:
Tää tulee tavallaan ihan omista kokemuksista vajaan parinkymmenen vuoden ajalta. Merkkien hakeminen ei auta mitään, se sitoo ihmisen voimavaroja tuijottelemaan päivän tapahtumia ja liian pieniä juttuja (oho, kissa meni tien yli ja korppikin lensi talon yli, kävelin tikkaiden alta) ja estää tervettä päätöksentekoa. Se tuo vaan turhaa ahdistusta.

Mun anoppi on semmoinen vanhan kansan ihminen että hän katsoo enteitä eri eläimistäkin. Auta armias jos pihassa ei ole joku herttainen pikkulintu vaan korppi, niin sehän tietää jotain pahaa tapahtuvaksi. Mä voisin sanoa että meidän pihassa on vilistänyt "kivojen" eläinten lisäksi käärmeitä, kissan tappamia lintuja, hiiriä, rottia, lepakkokin on lennellyt, joten mulla menisi kaiket päivät merkkien vahtaamiseen niiden perusteella ja olisi pitänyt noiden eläinten perusteella tapahtua kaikki kamaluudet. Pah, ne on vain osa luontoa.

Joskus sinkkuaikana pistin Jumalalle merkkejä että saanko puolison vai en, ja ne tulokset meni ihan fifty-fifty, eli ei mitään hyötyä ollut merkkeilystä.

Jumala päättää, mitä hän haluaa antaa ihmiselle. Se joko tapahtuu tai ei: Jumala joko avaa tai sulkee sen oven, jos sitä asiaa rukoilee Häneltä.

Sinua jumala ei siis puhuttele noin. Sitähän tarkoitit?

Mites noi näyt ja ilmestykset? Nekään ei sitten varmaan ole jumalasta?

Koettakaa ny olla etsimättä yliluonnollisuuksia normaaleista sattumista. Taulut joskus putoilee ja lumi tulee keväällä katolta. Painovoima ja kitkan puute sellaisia aiheuttavat eikä satuolennot.

[QUOTE="heh";28820360]Koettakaa ny olla etsimättä yliluonnollisuuksia normaaleista sattumista. Taulut joskus putoilee ja lumi tulee keväällä katolta. Painovoima ja kitkan puute sellaisia aiheuttavat eikä satuolennot.[/QUOTE]

Ei ap:n isoisä ole satuolento.

[QUOTE="vieras";28820355]Sinua jumala ei siis puhuttele noin. Sitähän tarkoitit?

Mites noi näyt ja ilmestykset? Nekään ei sitten varmaan ole jumalasta?[/QUOTE]

Eipä ole Jumala puhunut merkkien kautta kellekään muullekaan mun tutulle. Mun mies sinkkuaikana jopa heitti joskus kruunaa ja klaavaa että saako puolison ja negatiivinen vastaus tuli, mutta saikin eukon joka sopii hänelle oikein hyvin. Jumalan vastaus tulee suuremmassa mittakaavassa, se tulee usein: toteutumalla. :) Kaveri oli saavinaan merkin että hänestä tulee lääkäri, no, ei päässyt useamman kerran yritettyään lääkikseen vaan pääaine oli eri.

Näyt ja ilmestykset on eri juttu, niitä kun ei ihminen yleensä näe (toisin kuin arkisia asioita ja eläimiä) niin ne kannattaa enemmän ottaa todesta.

[QUOTE="heh";28820395]Juu, korjaan, isoisät joskus ovat myös syyllisiä erilaisiin ilmiöihin. Halvatun tumpelot![/QUOTE]

Ohups. Luin tämän avauksen vähän aikaisemmin ja luulin muistavani mitä siinä sanottiin, kun kommentoin kärkkäästi viimeiseen viestiin.

Eipä ole Jumala puhunut merkkien kautta kellekään muullekaan mun tutulle. Mun mies sinkkuaikana jopa heitti joskus kruunaa ja klaavaa että saako puolison ja negatiivinen vastaus tuli, mutta saikin eukon joka sopii hänelle oikein hyvin. Jumalan vastaus tulee suuremmassa mittakaavassa, se tulee usein: toteutumalla. :) Kaveri oli saavinaan merkin että hänestä tulee lääkäri, no, ei päässyt useamman kerran yritettyään lääkikseen vaan pääaine oli eri.

Näyt ja ilmestykset on eri juttu, niitä kun ei ihminen yleensä näe (toisin kuin arkisia asioita ja eläimiä) niin ne kannattaa enemmän ottaa todesta.

Mutta se ei sulje siltikään pois sitä, etteikö muille puhuisi. Sinun tuttavapiirisi lienee aika suppea otos maailman kristityistä. Pointtina tähän jankkaamiseen, jos sellaista nyt edes on, oli se, että tuntuu aika ylimieliseltä julistaa omaa kokemustaan ainoana oikeana totuutena. Ihan kuin vain sinulla olisi suora linja pyhälle hengelle. Uskovien vähän ikävä tapa noin yleensäkin näissä asioissa.

Anna kun arvaan, että sinä olet kokenut näkyjä ja ilmestyksiä..? Joten tokihan ne ovat ne ainoat oikeat jumalan merkit..

• Tykkää
Reactions: Jehnny Tightlips
[QUOTE="vieras";28820479]Mutta se ei sulje siltikään pois sitä, etteikö muille puhuisi. Sinun tuttavapiirisi lienee aika suppea otos maailman kristityistä. Pointtina tähän jankkaamiseen, jos sellaista nyt edes on, oli se, että tuntuu aika ylimieliseltä julistaa omaa kokemustaan ainoana oikeana totuutena. Ihan kuin vain sinulla olisi suora linja pyhälle hengelle. Uskovien vähän ikävä tapa noin yleensäkin näissä asioissa.

Anna kun arvaan, että sinä olet kokenut näkyjä ja ilmestyksiä..? Joten tokihan ne ovat ne ainoat oikeat jumalan merkit..[/QUOTE]

Sanotaan näin, että taikausko (joka on merkkien kyttäämistä ympäristöstä) ei ole kristinuskoa. Ja tämä äskeinen lause on klassista kristinuskoa, ei mun päästäni repäistyä.

"Koin jotain yliluonnollista, vaikka mun piti olla uskossa" Edellä oleva on ihan järjetön lause. Yhtä hyvin voisi sanoa että koin olevani nälkäinen, vaikka en ole syönyt.

Yhteistyössä