Kohtutulehdusko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huihai"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huihai"

Vieras
Kertokaas viisammat minulle kohtutulehduksesta.. Olen tässä muutaman päivän miettinyt että olisko semmonen iskemässä kun jälkivuoto on punaista taas ollut viikon (oli jo muuttunut synnytyksen jälkeen semmoiseksi ruskeaksi limaksi) ja nyt se haiskahtaakin aika pahalle vaikka onkin niukkaa. Sitä verta tulee ihan vähän vaan, ehkä kahden ruokalusikallisen verran vuorokaudessa.

Kuumetta ei ole, ei pahemmin satu vatsaan. Vähän kuitenkin nipistelee imettäessä, varmaan normaaleja jälkisuppareita..?

Synnytyksestä jo kuukausi... Voikohan näin myöhään enää alkaa tulehdus ja näin olemattomilla oireilla?

Mulla tuli kohhtutulehdus ensin viikko synnytksestä ja uudelleen n. 1,5kk synnytyksestä. Kuumetta ei ollut, ehkä välillä hieman lämpöä, mutta se haju... Siitä sen heti tunnisti. Tosin mulla ehti mennä toisella kerralla niin pahaksi, että mahakivut olivat ihan hirveät.

Alkuperäinen kirjoittaja käy;25645053:
crp:llä ja ultrassa.

Minua vaan ahdistaa niin pirusti mennä lääkäriin. Todella naurettavaa mutta vähättelen aina tarvettani saada hoitoa ja olen epävarma onko ne edes todellisia. Kaksi kuukautta tässä jo kärvistelinkin sairaana kunnes poskiontelot oli niin tulehtuneet että koko naama oli punainen ja turvonnut ennenkuin hommasin antibiotit..

Oisko mitään mahdollisuutta että kohtutulehdus paranee itsestään? Ja tuskin heitän henkeäni kovin helposti sen vuoksi? Ja jos minulla on kohtutulehdus, niin paheneeko se? Niin että jossain vaiheessa ei ole enään epäilystäkään onko se vai ei?

[QUOTE="huihai";25645087]
Oisko mitään mahdollisuutta että kohtutulehdus paranee itsestään? Ja tuskin heitän henkeäni kovin helposti sen vuoksi? Ja jos minulla on kohtutulehdus, niin paheneeko se? Niin että jossain vaiheessa ei ole enään epäilystäkään onko se vai ei?[/QUOTE]

Joskus muinoin lapsivuodekuume oli naisten yksi yleisimmistä kuolemaan johtaneista syistä... En jäisi dottelemaan mitään muita oireita ja tuudittautuisi ajatukseen, etten helposti kuole.... jos alapää haisee epämiellyttävälle niin heti lääkäriin.

Joskus muinoin lapsivuodekuume oli naisten yksi yleisimmistä kuolemaan johtaneista syistä... En jäisi dottelemaan mitään muita oireita ja tuudittautuisi ajatukseen, etten helposti kuole.... jos alapää haisee epämiellyttävälle niin heti lääkäriin.

Kai se sitten on pakko raahautua maanantaina lääkäriin... Hemetti minä kun niin pesin ja vaihdoin sidettä tunnin välein ettei varmana tulehdu. Ehkä sinne sitten on jäänyt jotain, kalvot vissiin meni repaleiksi synnytyksessä niin jos semmon palanen siellä olisi..?

Mutta kuoleeko juuri siihen tulehdukseen vai esim sepsikseen jos pöpöt pääsee kohdun haavan kautta verenkiertoon? Olispa edes kuumetta tai jotain kunnollisia tulehduksen merkkejä eikä vain toi löyhkä... :/

[QUOTE="huihai";25645154]Kai se sitten on pakko raahautua maanantaina lääkäriin... Hemetti minä kun niin pesin ja vaihdoin sidettä tunnin välein ettei varmana tulehdu. Ehkä sinne sitten on jäänyt jotain, kalvot vissiin meni repaleiksi synnytyksessä niin jos semmon palanen siellä olisi..?

Mutta kuoleeko juuri siihen tulehdukseen vai esim sepsikseen jos pöpöt pääsee kohdun haavan kautta verenkiertoon? Olispa edes kuumetta tai jotain kunnollisia tulehduksen merkkejä eikä vain toi löyhkä... :/[/QUOTE]

No tarkalleen en tiedä... mutta voihan se olla että tulehduksesta tulee sepsis. Mutta ei kai sitä kuumetta, kipuja tai sepsistä kannata jäädä odottelemaan?? Lääkäriin nyt vaan. Mahdollisimman pian. Kalvoista on voinut todellakin jäädä jotain pientä sinne kohtuun. Ei olisi ensimmäinen kerta kun niin tapahtuu.

Yhteistyössä