kohtutulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei kai?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei kai?

Vieras
Hei!

Kysymys niille, joilla on ollut synnytyksen jälkeen kohtutulehdus:

Synnytyksestä on kulunut n. 1,5 viikkoa, kohtu on laskeutunut jo oikein hyvin, vuoto hyvin minimaalista, mutta nyt aamusta lähtien alavatsaa on vihlonut ikävästi. Kipu tuntuu alhaalla, umpisuolen tietämillä (kummalla puolella se sit onkaan) - molemmin puolin. Muuten olo on ok. Alapäätä olen huuhdellut tunnollisesti joka vessareissun yhteydessä.

Mitkä ovat siis kohtutulehduksen oireet? (kuumetta mulla ei ole)

Mulla oli synnytyksen jälkeen.Vuoto oli heti tosi niukkaa,ja 4 päivää synnytyksestä alkoi oireet.Kuume nousi heti ja kovana.ja alavatsakipuilua vasta myöhemmin.Tulehduksen oire on miltei aina kuume,joten uskaltaisin epäillä ettei olisi kohtutulehdus.Voi olla kiinnikkeet jotka siellä asettuvat samaten suolisto ym.hakevat paikkaansa.
Myös kuukautisten alkaminen voi olla mahdollista.TOisilla alkaa vaikka imettäiskin.
Munasarjoissa voi tapahtua jotain....

Ei ollut kuumetta lainkaan kun sain kohtutulehduksen.Tulehdus oli tosi paha (pitkä lääkekuuri,joka lopetti maidontulon kokonaan),mutta kuumetta ei ollut koko aikana lainkaan.Muutoin samanlaiset oireet kuin muillakin.Alkoi n. 2vkoa synnytyksen jälkeen.

Hiukka synnytyksen jälkeen (viikko pari?? en muista) mulla kanssa tuli alavatsa tajuttoman kipeäksi ja pelkäsin myös kohtutulehdusta.
Ilmeisesti suolisto hakee paikkaansa, mutta löysin myös toisen syyn: vatsalihakset :D
Kun jatkuvasti pitää pompata sängystä ylös ja alas niin vatsalihakset siinä rasittuivat ja aiheuttivat kipua... Nouseppa ensi kerralla sängystä ylös hitaasti ja kuulostele tuntoja. Ettei vain ne unohduksissa olleet vatsalihakset taas kuntoudu??