kohtutulehdus? (eritevaroitus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "poks"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"poks"

Vieras
Onko tarpeeksi selkeä merkki, että kohtutulehdusta EI ole, jos ei ole kuumettakaan?

Synnytyksestä vajaa 2 vko, jälkivuoto reipastui yllättäen, ei kylläkään haise tms, mutta alavatsanseutu on arka. Joka paikassa näköjään toitotetaan, että se on kohtutulehdus...

Mä taas toisaalta arvelen, että tämä voisi olla normaaliakin vuodon lisääntymistä, mitenkään keijukaismaisen sulokkain liikkein kun tätä arkea ei voi pyörittää uhmiksen kanssa. En muista viime kerrasta, että kohtu olisi ollut arka, tosin ainakaan terkan sitä painaessa muutama päivä sitten mihinkään ei sattunut sanottavasti. Kuinka kipeä kohtu on tulehtuessaan?

Synnärillä sanottiin, että istukka tuli pois kokonaan, enkä ole nähnyt koko aikana kuin pikkuisia hyytymiä. Eikä ole edes lämpöä, saati sitä kuumetta. Mutta tietysti on sunnuntai ja neuvola kiinni, sinne ei siis voi soittaa enkä näillä oireilla ainakaan päivystykseen lähde.

Mulla on ollut lievä kohtutulehdus ja vatsa oli niin arka, ettei siihen voinut painaa. Tuo tulehdus oli ihan synnyttämättä. Synnytyksen jälkeen taas sain sellaisia kipukohtauksia, jotka olisivat voineet viitata kohtutulehdukseen. Kätilö sanoi, että kun ei ole kuumetta ja kun erite ei haise imelälle (joku tietty haju siihen tulee, se kätilö haisteli...yök), ei ole kohtutulehdusta. Otettiin sit tulehdusarvot ja ne oli ok.

[QUOTE="poks";23768594]Painaessa, liikkuessa vai kuinka tuo vatsa oli kipeä?[/QUOTE]

Mulla oli vatsa kipeä, ihan vaan makoillessakin. Sattui niin paljon, että oli vaikea olla pystyssä ja piti kesittyä hengittelemään.

Mulla vatsa tykkää kyttyrää lähinnä, jos olen istunut pidempään, etenkin etukenossa. Vessareissun jälkeen myös, jos oikein pitää ängetä..

Toisaalta tämä on ollut suht saman tuntuinen noin 9 pvä, mutta tuo vuodon lisääntyminen sai epäilemään, että jos kaikki ei olekaan ok. Vuoto kun melkein loppui kokonaan tässä välillä.

Viimeksi jälkivuotoa riitti ainakin 6vko, eli tämä alle 2vko ei vielä ole sinällään paljon. Mutta joo, kaipa se on viisainta soittaa neuvolaan huomenna.

Yhteistyössä