Kohtu takana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja riina5
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
se silti on. Jollakin se on hieman eteenpäin- toisella taaksepäin kallistunut tai sitten suorassa. Miten se sinne on sattunut asettumaan. Pääasia, että on terve. Gyne tuli ajatelleeksi ääneen, ei se sen kummempaa ollut.

Minulla kans taaksepäin kallellaan. Ei sillä mitään väliä ole, ihmiset on vaan erinäköisiä niin ulkoa- kuin sisältäpäinkin. Sen verran tietty on hyvä itsekin siitä tietää, että jos joku gyne ei meinaa heti löytää sitä niin tutkimusta nopeuttaa, kun osaa jo sanoa valmiiksi missä piilossa se kohtu on :D

minulla jyrkästi taaksepäin kallistunut. Lapset syntyneet molemmat syöksysynnytyksessä, ja raskaaksi tullut helposti.
Ainut mistä olen kuullut, oli se että kierukkani oli ilmeisesti hieman laskeutunut sen vuoksi pois oikeelta paikaltaan, mutta en ole muuten kuullut siitä olevan haittaa.

Kuulemma 80 %:sesti naisilla kohtu on eteenpäin kallellaan. Itselläni on myös taaksepäin. En kyllä mielestäni ole mitenkään erityisemmin kokenut sitä ongelmaksi tai tuntenut mitään erilaisuutta. Raskaudetkin sujuivat normaalisti (ilmeisesti raskausaikana kohtu sitten siirtyy eteenpäin, sillä muutenhan maha alkais kasvamaan selkärankaan päin...) tosin synnytykset oli pitkähköjä, mutta ne taas johtuvat kireästä kudosrakenteestani (avautumisvaihe kesti kauan).

Minullakin on kohtu takana.

Eihän sillä mitään käytännön merkitystä varmaan ole. Tosin on ihan kätevää, kun nyt olen raskaana viidennellä kuulla, eikä raskaus näy yhtään (tuntuu kylläkin ahtaana tunteena mahassa) vaikka sikiö painaa kohta puoli kiloa ja on muutenkin normaalikokoinen. Useimmat, joilla kohtu on edessä alkavat tässä vaiheessa uskoakseni tarvita jo ihan järkiään äitiysvaatteita ja on ihan selkeä vaavimaha.

Yhteistyössä