R
"RIIKKA"
Vieras
Tapasin mieheni -05. hullaantuminen loppui -06. Mietittiin eroa, mutta asuttiin yhdessä koska se oli helppoa eikä kummallakaan kiire minnekään. Mies rakasti. -08 huomasin olevani raskaana. Ajateltiin lapsen muuttavan kaiken parempaan, lähentävän. Odotusaika oli onnellista. Lapsi syntyi -09. Sairastuin masennukseen, kävin terapiassa, selvisin. Mietittiin eroa. Olin kärsinyt haluttomuudesta 2-vuotta. Nyt lapsi melki 3v. Takana taivalta miehen kanssa 6-7 vuotta. Ollaan käyty pariterapiassa. Kävin lääkärillä. Tutkittiin kilpparit ja hormoniarvot. Kaikki ok. Pusuttelen ja hellin lasta. Miestäni en koskaan. Inhottaa kun hän tulee lähelle, koskettaa. Lapsen syntymän jälkeen seksiä ollut 3 kertaa. Viimeiseen vuoteen ei kertaakaan. En koske itseeni. En ole koskaan koskenut. Oma vartalo ällöttää. Minulla ei ole minkäänlaista libidoa. Joskus oli, mutta moneen vuoteen ei ole ollut.
Mikä minussa on vikana. Syyllisyys on kamala, mutta en pysty pakottaa itseäni mihinkään. Ajatuskin itkettää. Mitä minulle on käynyt? Onko vika suhteessamme. En tunne rakkautta, kiintymystä kylläkin. En päästä miestä lähelle. Tuntuu kurjalle kun hän on kotona ja yrittää olla vierellä. Silti kaipaan häntä arkeemme josta hän on paljon poissa.
Minulle suositeltiin seksuaaliterapiaa. Onko vika siis minussa? Tilanne on kamala. En jaksa enää taistella asian kanssa, eikä mieheni jaksa odottaa. Syyllisyys on valtava, joka päivä haluan vain erota, enkä sittenkään erota, vaikka tunteet ovat kaikki kuolleet. haluan vain olla yksin. Lapseni kanssa. Piiloutua jonnekin, missä saan olla rauhassa ilman mitään selittelyitä miksi olen tälläinen ja miksi en pysty olemaan normaali.
Nyt takana 5-vuotta haluttomuutta, inhoa. Olen 26-vuotias. Kuuluuko asioiden olla näin? Onko tämä kohtaloni?
Mikä minussa on vikana. Syyllisyys on kamala, mutta en pysty pakottaa itseäni mihinkään. Ajatuskin itkettää. Mitä minulle on käynyt? Onko vika suhteessamme. En tunne rakkautta, kiintymystä kylläkin. En päästä miestä lähelle. Tuntuu kurjalle kun hän on kotona ja yrittää olla vierellä. Silti kaipaan häntä arkeemme josta hän on paljon poissa.
Minulle suositeltiin seksuaaliterapiaa. Onko vika siis minussa? Tilanne on kamala. En jaksa enää taistella asian kanssa, eikä mieheni jaksa odottaa. Syyllisyys on valtava, joka päivä haluan vain erota, enkä sittenkään erota, vaikka tunteet ovat kaikki kuolleet. haluan vain olla yksin. Lapseni kanssa. Piiloutua jonnekin, missä saan olla rauhassa ilman mitään selittelyitä miksi olen tälläinen ja miksi en pysty olemaan normaali.
Nyt takana 5-vuotta haluttomuutta, inhoa. Olen 26-vuotias. Kuuluuko asioiden olla näin? Onko tämä kohtaloni?