Kohta on joulu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
toisaalta mä rakastan joulua,mut se on samalla jotenkin niin surullista ja ahdistavaa aikaa.haluais viettää sen rakkaiden kanssa,mutta aina se ei ole mahdollista.ja jos joku on joulun yksin niin munkin joulu on silloin pilalla.

Alkuperäinen kirjoittaja opo:
toisaalta mä rakastan joulua,mut se on samalla jotenkin niin surullista ja ahdistavaa aikaa.haluais viettää sen rakkaiden kanssa,mutta aina se ei ole mahdollista.ja jos joku on joulun yksin niin munkin joulu on silloin pilalla.

Se on vähän semmosta aikaa, että iyhmisten yksinäisyys korostuu. jouluna tejdään paljon itsemurhia, jonka takia enkelin ripustaminen kuuseen roikkumaan ei ehkä olekaan niin kauhean kiva ajatus.

(muoksista, kun se siis tuo mieleen hirttäytyneen, kun se enkeli siinä roikkuu)

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Kesän eka jouluketju?!
Nyt näitä on sitte melkein joka päivä jouluun asti ja odotetaan ja hehkutetaan. Sitte puidaan maaliskuulle asti, mikä pettymys oli koko joulu.

En mä ikinä oo jouluuni pettynyt kylläkään. Ne on eri ihmiset, jotka jouluun pettyy, kuin ne, jotka joulusta pitää.
En mä sua tarkoittanutkaan, vaan yleensä tällä palstalla.

Mä odotan tätä joulua varmaan innokkaimmin,kun koskaan!! :D En ole koskaan ollut mikään joulu ihminen...päinvastoin.Mutta tänä jouluna saan ehkä parhaimman joululahjan mitä ikinä voi kuvitella... :heart: että joulua odotellen täällä...tulis jo!!

:xmas: minkäkin olen jo parit joululahjat hankkinu, ja kaikki muut on mietittynä =)
tyttö 3v odottaa jo talvea ihan innoissaan, heinäkuusta asti puhunut että kohta sataa lunta.
joulupukilta toivoo tietokonetta :D mitä voi näpytellä :whistle:
joulu on ihanaa :xmas:

En ole halunnut olla eka joka tällaisen ketjun aloittaa, mutta joulu on ollut mielessä jo kesäkuun alusta jolloin aloin lahjojen väkertämisen. Toistaiseksi on valmiina vain villaisia tekeleitä, mutta hyvin suunniteltu on myös pari muuta juttua jotka toteutan lähempänä joulua. :)

Joulukalenteriin alle 3v:lle ehdottaisin peräkkäisille päiville pientä kaulinta (sinä päivänä voi tehdä yhdessä piparitaikinan) ja piparimuottia (jotta pääsee leipomaan).

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Niin on :xmas:
Paljon on jo lahjoja ostettuna ja aika pian,,siis kahen kuukauden päästä voi alkaa vinkuun "lupaa" jouluvalojen laittoon :xmas:

Jouluvalothan pitää laittaa jo lokakuussa. Silloin on muutenkin synkkiä iltoja ja minä en halua pistää valoja pimeässä pakkasessa sormet kohmeessa. Mielummin vaikka valot vaikka etukäteen valmiiksi ;)

Mäpä laitoin jo sisälle yhdet valot :)
mutta miellän ne mieluummin syksyvaloiksi vaikka tiedän että muutama meillä käyvä ihminen varmasti huomauttaa että nyt jo ;) vaan eipä ole heidän koti...
Ja on ne niin ihanat tuolla keittiön nurkassa kun pimeällä palavat :)

Yhteistyössä