Kohta mä hyppään parvekkeelta!!!!!!!!!!!

Mulla on niin helvetinmoinen kutina!!! Mä kuolen tähän!
Kamalalla veriruvella jokapaikka!

Lääkäri sanoi, että ataraxia ei saa ottaa missään nimessä, kun lapselle tulee epämuodostumia! Nyt se vielä sanoi ettei kuulema kortisoniakaan saa käyttää!

Siis mä en jaksa, mä kuolen tähän tuskaan ja itken vaan ja iho on ihan pilalla :headwall: :'( |O

Kutina on kyllä kauheeta, tiedän kokemuksesta! Auttaisko jos jääpalalla sivelisit ja sit taas kuumalla vuoronperään. Mulla joskus helppaa, mutta sekin on vaan hetkellistä apua. Atarax mulla ei auta yhtään, ainoostaan kortisoni

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
täh??? kyllä mulle sano ihan ihotautilääkäri, että ataraxia voi käyttää raskauden aikana! :eek:
Mulle sanoi juuri äsken, että se aiheuttaa lapselle epämuodostumia ja että lääkepitoisuus on suurempi vauvassa kun minussa jos otan.
Sitten vaan et yritä huomiseen pärjätä, kun saadaan verikokeet ollaan viisaampia! Mä kuolen ennen sitä, tää on kamalaa tuskaa. En voi mennä veden alle, kun kipu on kamala, ei auta mikään! |O

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Kutina on kyllä kauheeta, tiedän kokemuksesta! Auttaisko jos jääpalalla sivelisit ja sit taas kuumalla vuoronperään. Mulla joskus helppaa, mutta sekin on vaan hetkellistä apua. Atarax mulla ei auta yhtään, ainoostaan kortisoni
Kun ei pysty vettä koskemaan, kipu on sietämätön! :'(

Siis kai sulta on maksa-arvot katottu?
Mulla on huomenna labraan aika aamulla. Tuun varmaan hulluks ennen sitä. Tyhmää mut mä jopa toivon et ois jtn vikaa maksa-arvoissa, sais ainakin apua :'( Varmaan vauvakin kärsii tästä mun tuskasta :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:
Siis kai sulta on maksa-arvot katottu?
Mulla on huomenna labraan aika aamulla. Tuun varmaan hulluks ennen sitä. Tyhmää mut mä jopa toivon et ois jtn vikaa maksa-arvoissa, sais ainakin apua :'( Varmaan vauvakin kärsii tästä mun tuskasta :headwall:
Nadia, mä katsoin lääkärien lehden, duodecimin arkistoista, ja löysin tällaista tietoa: Teratologinen tietopalvelu luokittelee lääkkeet vaarallisussluokkkiin raskauden aikana 1-5, jossa 1 on täysin vaaraton aina, 5 taas aiheuttaa varmasti haittaa vauvalle. Ataraxista siellä sanottiin näin:

Setiritsiini
Käyttö raskauden ja imetyksen aikana Yleisohjeet:
Raskaus: 2. Lääkettä voi käyttää, jos siihen on erityinen tarve (kokemusta rajoitetusti, ei viitettä haitoista).
Imetys: 3. Lääke voi mahdollisesti olla haitallinen (tietoa maitoon
erittymisestä ei ole ja/tai lääke on farmakologisilta
ominaisuuksiltaan sellainen, että sen vaikutukset lapseen voivat olla
haitallisia).
Yhteenveto:
Toissijainen vaihtoehto raskauden ja imetyksen aikana. Katsaus:
Setiritsiini ei ole ollut eläinkokeissa teratogeeninen. Setiritsiini
on kauan markkinoilla olleen hydroksitsiinin (Atarax) päämetaboliitti.
Hydroksitsiinin ja setiritsiinin käyttöön raskauden aikana ei ole liitetty sikiöhaittoja, joskin seurantatutkimuksia on rajoitetusti .
Ei ole tietoa, miten setiritsiini menee maitoon. Tilapäisessä
käytössä tämä tuskin on ongelma.

Että ota sitä ataraxia, jos se vaan auttaa! Ja kortisonivoiteita voit käyttää myös, sitä kortisonia imeytyy niin vähän ihon läpi, et siitä ei ole vauvalle haittaa!!!

En nyt neuvo sua ottamaan lääkettä mutta,

Mä odotin tota meidän kolmosta n.rv17 ja sain pahan astmakohtauksen. Suoneen virtasi kortisonia (+muita ns.kiellettyjä lääkkeitä) viikon verran. Myös keuhko thorax otettiin.

Terve tyttö syntyi, pahempaa ois saanu hoitamattoman aikaan!

Alkuperäinen kirjoittaja KerroTokiLisää:
Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:
Alkuperäinen kirjoittaja KerroTokiLisää:
juu kyllä mäkin olen saanut lääkäriltä luvan syödä ataraxia.Jo kolmas raskaus menossa ataraxin voimalla =)
Ei voi olla totta! Ja mtn vaikutusta lapsiin ei ole vai ollut? :eek: '
No ei yhtikäs mitään =)
ei minunkaan lapsille ja kolme noita tuos pyörii. =)

niin ja oli myöskin tehokas kortisonikuuri päällä kuopusta odottaessani.

suvi
mulla oli raskaushepatoosi ja mulle kyllä ihan sairaalassa joka päivä ataraxia annettiin ja terve poika syntyi :)
noilla viikoilla enää mittään epämuodostumia tuu. ja kortisoni oli käytössä myös

suvi
jos on hepatoosi, tositarkasti kytätään sappi ja maksa-arvoja ja vauvan vointia. jos arvot nousee kovasti, synnytys käynnistetään ennen laskettua. saattaa joutua osastollekin huilimaan pitkäks aikaa

Yhteistyössä