Kohta edessä turvaistuimen osto. Mikä pitäisi valita? Monesti kysytty, mutta aina niin ajankohtainen ja askarruttava :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaiheessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaiheessa

Vieras
Meillä edelleen ( vanhanaikainenko?) sellainen ajatusmalli,että turvaistuimen pitäisi olla selkä menosuuntaan alle kolme vuotiaalla lapsella?

Mutta kun isäntä katseli juuri tuota istuintarjontaa netistä niin humomasimme,että suurinosa on kuitenkin kasvot menosuuntaan jo 9kg alkaen.
Ja uusinpana on tullut nämä turvatyynyistuimet missä niissäkin kasvot menosuuntaan.

Mikä on oikea tapa kuljettaa lasta oikein?

Lapsen turvaallisuudesta ei tingitä, mutta kuitenkin budjetti lapsiperheellä rajallinen joten ei ole mahdollisuutta ostaa kalleimmasta päästä tai kalleinta istuinta.
Kuitenkin kun katsoo noita joitakin keskusteluja niin esimerkiksi 400e istuinta kehutaan valtavasti.
Onko hinta/laatusuhde kuitenkaan niin hyvä kuin annetaan ymmärtää?

Kertokaa kokemuksianne

no yleensähän niissä on suosituksena että selkä menosuuntaan niin kauan kuin mahtuu eli sitten ku polvet on suussa ni vasta kääntyä toisinpäin. se että niiillä on hyväksyntä kääntyä 9kg alkaen ei tarkoita että sitä suositellaan

Oikeastaan kaikkein tärkein kriteeri (heti budjetin jälkeen!) on se miten istuin sopii teidän autoon. Netissä voi näyttää ihan erilaiselta kuin sitten kaupassa. Itse suosin kombi-istuimia, esim. Britaxin Multitech on ollut hyvä käytössä. Lasta kannattaa myös sovittaa istuimeen, onko vyöt helppo laittaa, istuuko lapsi mukavasti jne. Kauppaan suosittelen lähtemään!

[QUOTE="äiti";23000769]Oikeastaan kaikkein tärkein kriteeri (heti budjetin jälkeen!) on se miten istuin sopii teidän autoon. Netissä voi näyttää ihan erilaiselta kuin sitten kaupassa. Itse suosin kombi-istuimia, esim. Britaxin Multitech on ollut hyvä käytössä. Lasta kannattaa myös sovittaa istuimeen, onko vyöt helppo laittaa, istuuko lapsi mukavasti jne. Kauppaan suosittelen lähtemään![/QUOTE]

Tuo on hyvä ottaa kanssa huomioon ja ajattelimmekin,että sovittamssa kävisimme. Kiitos vielä muistuttamisesta. Tämä asia ei tule kaikille aina heti ensimmäisenä ja ei ehkä toisenakaan mieleen.

Viime kadessa kun se paatos on sinun. Ei kannata ajatella, mita muutama palstamamma ajattelee. Meilla on siirretty esikoinen Akta Graco Cosmic (menikohan nain) aikoinaan selka menosuuntaan pain. Kuopus siirtyi suoraan kaukalosta Maxicosin Tobi istuimeen. Sellaisen ostin myos esikoiselle, koska siina vyot on niin paljon helpommat laittaa kiinni kuin tossa Gracon istuimessa.

Jokaisella on omat kriteerit, mua arsyttaa ihmiset, jotka haukkuvat vastuuntunnottomaksi vanhemmaksi, jos ei tee just niin kuin "kaikki maailman testit ja ohjeet sanovat". Ma asun maassa missa turvaistuimet ovat paikallisten keskuudessa harvinaisia. Olen nahnyt useamman aidin vauva sylissa etupenkilla, lapset ilman mitaan turvavoita takapenkilla (jopa etupenkilla). Toi on vastuutonta. Ei se, etta ehka ostat lapsellesi kasvot menosuuntaan olevan istuimen ennen ikaa, milloin sita testejen mukaan suositellaan.

Yhteistyössä