Kohta 8 kk ja "yöhulinointi" alkoi uudestaan!

Meidän kuopus täyttää 8kk ja nyt viikon verran on tosi levottomat yöt. Neiti on oppinut seisomaan tukea vasten ja sitäkin harjoitellaan pinnasänkyä vasten yöllä, heti kun vähänkin herää niin ei jatka uniaan vaan seisomaan pystyyn ja rutina päälle.
Tyttö oli ekat 3-4 kk tosi levoton ja koliikkinen, mutta sitten pikkuhiljaa yöt rauhoittuivat ja menivät jopa yhdellä syötöllä. Nyt taas heräilee monta kertaa yössä ja tissille pitää päästä, osaimetän siis vielä! Tuntuukin, että päivällä ja illalla ei juurikaan maitoa suostu ottamaan ei rintaa eikä pulloa (leikkii esim. pullolla), mutta yöllä sitten syö senkin edestä.
Onko muilla tämän ikäisiä samassa tilanteessa? Muistan kun kaksi isompaa sisarusta rupesivat tuossa iässä nukkumaan täydet yöt ja yösyötöt jäivät heti pois.
 
meillä auttoi unipussi. ja sitten jätettiin yösyömiset pois. aluksi tarjosin vettä, mut sit se ei kelvannu ni en tarjonnu enää mitään vaan laitoin vaan takasin vattalleen ja taputtelin hetken muutamassa yössä alko sujumaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huvitus:
meillä auttoi unipussi. ja sitten jätettiin yösyömiset pois. aluksi tarjosin vettä, mut sit se ei kelvannu ni en tarjonnu enää mitään vaan laitoin vaan takasin vattalleen ja taputtelin hetken muutamassa yössä alko sujumaan.
Oppiiko tuon ikäinen vielä unipussiin? Minkälainen olisi hyvä? En ole koskaan käyttänyt ko. pussia lapsilla, mutta tämä kuopus jo vastasyntyneestä niin levoton, että olisi saattanut olla tarpeenkin. Kapaloin joskus ihan pienenä.
 
satup79
täällä poika 7kk ja täällä myös alkanut yöhulinointi. Imetän edelleen. Ennen meni 2-3heräämisellä, nyt huutaa julmetusti yöllä 1-2h välein. Hampaita kylläkin tulee monta kerralla ja opettelee konttaa.. tiedän et ne vaikuttaa, mutta ihan äippä hengetön kohta.
Jospa se rauhoittuisi taas noiden vauvojen elämä WEEKASI, kun uusi taito on opittu. Itse olen vaan taputellut selkää, enkä anna tissiä enää ennen kolmea. Tuntuu et täällä ainakin tuo yösyönti herättää, siitä kun pääsisi pois..
 
Meillä ollut sama homma koko kesän. Poika on 9kk, ja on todella levoton öisin. Poika alkoi lyhyessä ajassa kontata, ja nousi seisomaan. Päivät mennään todella lujaa.Pahimmillaan herää huutamaan tunnin välein. Ja tissiä siinä tulee unenpöpperössä ensimmäisenä annettua. Ja siitä on sitten tämä oravanpyörä valmis. Meillä koitetaan poika vierottaa yö tissistä nyt ihan tosissaan, ja tassutellaan.
 
poika 8 kk meillä on aloittanut tämän toiminnon kanssa. Ei tosin syö enään yöllä, mutta nousee istumaan ja mönkii ja ährää sängyssä yölläkin. Luin juuri jostain opuksesta, että jos lapset ovat olleet hyviä nukkumaan öisin, niin tämä ikävaihe voi olla rankkaa. Juuri sen takia, että oppii uusia asioita ja tekee niitä sitten öisinkin. Vanhemmat voivat olla kovilla. Samaten tähän 8 kk:n liittyi myös läheisyyden tarve. Eli meillä se tarkoittaa ainakin sitä, että poika on koko ajan jaloissa kiinni, kun tekee kotihommia ja sitten kaipaa kovassti sylittelyä ja pitää olla lähellä koko ajan. Jos siis leikkii lattialla niin on isuttava vieressä. Noh, tämä ei nyt liittynyt yöhön, mutta kumminkin...
 
Meillä molemmat tytöt ovat nukkuneet ensimmäiset 4-5kk todella hyvin, mutta sitten ovat alkaaneet yöheräilyt, jotka ovatkin sitten jatkuneet, joten aina on lohduttavaa kuulla, että muillakin eletään päivän tapahtumia pitkin yötä. Pienempi on nyt 10kk ja herää syömään pari kertaa yössä. Lisäksi yöstä riippuen seistään, konttaillaan tai pyöritään sängyssä ihan muuten vaan ja pidetään meteliä, itketään, nauretaan ja muristaan. Tyttö ei useinkaan itse ole edes heräillä, mutta äiti tietysti aina havahtuu seuraamaan missä nyt mennään. Yleensä rauhoittuu, kun asettaa mahalleen ja silittää selästi rytmikkäästi ja tukevasti. Usein auttaa myös kun sanon ihan tavallisella äänellä lapsen nimen ja että nyt nukutaan. Aloin jo tuossa yörinnasta vieroittamaan, mutta oman mukavuuden kannalta jäi toistaiseksi vain yritykseksi. Joskus nimittäin tuntuu, että imettämällä pääsee helpoimmalla, kun tuli helteet ja sitten flunssa yms.. Vanhempi, nyt jo kohta 5v. vieroitettiin yösyömisestä tuossa 8-9kk ikäisenä, mutta heräily jatkui vieroituksesta huolimatta muissa merkeissä. Itse olen tullut siihen tulokseen, ettei yösyöminen tai rinnalle nukahtaminen ainakaan tässä perheessä ole ainoa yöheräilyn syy. Ensimmäisen kohdalla stressasin todella paljon enemmän yöheräilyjä, onneksi nyt toisen kohdalla on helpompaa kun tietää, että tämä on tätä ja loppuu aikanaan. Itse olin myös levoton nukkuja aikuisikään asti. Vielä parikymppisenä puhuin unissani paljon, narskuttelin hampaita yms.. Toivottavasti meidän lapsilla loppuu yötouhut vähän aikaisemmin ;) voimia kaikille yöheräilijöille :)
 

Yhteistyössä