Kohta 4 kk ja ei viihdy mahallaan

Poikamme on 3 kk ja 3 vkoa ja tuntuu, että suorastaan vihaa vatsallaan oloa. Päätään kannattelee melko hyvin, mutta n. parin minuutin mahallaan olon jälkeen alkaa kirkua ja itkeä, eikä auta muu kuin siirtää hänet pois. Olen yrittänyt laittaa kirjoja, itse mennyt lattian tasoon häntä viihdyttämään yms, mutta ei auta mikään. Tuntuu, että yrittää kovasti päästä eteenpäin siinä tietysti onnistumatta ja siihenkin kenties tuskastuu, mutta kaipa se hyväksi joka tapauksessa on häntä päivittäin mahallaan pitää itkusta huolimatta...Onko muilla kokemuksia moisesta?

No ei meilläkään tuo poika (3kk3vko hänkin) kovin montaa minuuttia viihdy..:D

Ekat pari minuuttia menee ihan OK: pällistelee ympärilleen ja ihmettelee
Sitten alkaa hirveä kiukkuinen äkinä, kun painovoima alkaa päästä voitolle eikä poika enää jaksa kunnolla kannatella päätään.. sinnittelee kyllä urheasti siihen asti, että voimat on kertakaikkiaan finaalissa.. ja sit alkaa itku (tai alkais, mutta käännän aina takas selälleen just ennen sitä.. ei olis minustakaan kiva maata naama lattiassa)..

Meillä neiti ei myöskään viihtynyt vatsallaan paria minuuttia kauempaa, ennenkuin oppi itse kääntymään. Oppi ensin kääntymään mahalta selälleen, n. 5kk iässä ja selältä mahalleen 6kk iässä (jolloin oppi sitten ryömimäänkin.)

Joka päivä käänsin useana kertana neidin mahalleen, joskus ehkä jaksoi 5minuuttia olla niin, kunnes alkoi itku ja sitten käänsin takaisin selälleen.

Miikulainen, ja Tirppaneiti 10,5kk :)

Yhteistyössä