kohta 1v ja vasta ryömii

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
onko muita joilla on 1 vuotias joka vasta ryömii?itse en ole niin kovin huolissani mutta neuvolassa tuntuvat jo olevan.ollaan jossain vaiheessa käyty fysioterapiassakin mutta se loppui kun hän tuumasi että osaa tarpeeksi..nyt tuntuu että kehitys on pysähtynyt,on ryöminyt tosi pitkään.

No ,itse en hätäilis.. Minun poika ei ryömonut ollenkaan eteenpäin, mutta takapäin kyllä.. 10kk:n neuvolassa sanottiin, et jos ei rupea liikkuun enempää vuodenikäiseen mennessä, niin sitten katsotaan tilannetta.. No, rupesin sitten opettamaan pojalle konttaamista :) Ja hyvin se oppi.. Ja siitä se latu aukeni.. Kohta käveli jo tukea vasten ja nousi seisomaan ilamn tukkea.. 13kk:n ikäisenä aloitti kävelyn.. B) Ei onnekis tarvinut mennä tutkimuksiin tai muuta.. Nyt on jo kauan ollut hirveää menemistä.. Juoksee kuin tuulispää :laugh: Välillä ajattelen haikeana sitä aikaa kun se ei liikkunut..

Mun poika rupes jo 9kk:n ikäisenä puhumaan.. tai siis sanomaan sanoja.. Et meillä meni näin päin.. Voithan jos itse halua konttailla lapse kanssa ja nostella häntä konttausasentoon ja liikutella käsiä ja jalkoja..

Itse ainakin näin jälkikäteen olen huomannut, että hoidin poikaani liian hyvin :laugh: Sen ei tarvinnu paljon lattialla olla kun ei viihtynyt ja siinä taisin tehdä virheen.. Olis vaan pitänyt antaa sen olla siellä enemmän.. :ashamed: No, hyvin tuo liikkuu nyt ja eiköhän sinunkin lapsesi opi kun on sen aika :hug:

Meillä poika on 11,5kk ja vajaa 8kk:n ikäsenä alkoi vasta ryömimään. Eilen sitten otti ja yllätti! :D Poikahan konttaa! Siis noin vaan lähti. On kyllä noussu seisomaan jo kuukauden päivät, mutta ryömimällä liikkunu.

En olis huolissaan =)

Meillä täytettiin juuri 10kk ja ei vielä edes ryömitä.

Neuvolassa ei oltu huolissaan, vasta 1v-neuvolassa katsotaan toimenpiteitä, jos mitään ei tapahdu. Muuten terve tyttö, joka istuu tukevasti, kääntyilee selältä mahalleen jatkuvasti, kierii napansa ympäri, osaa jo neljä sanaa..

Itse ajattelin odottaa 11kk ikään ja jos sitten ei ryömitä, otan yhteyttä neuvolaan ja pyydän lähdetettä fysioon.

Mutta tuskin teillä mitään hätää, kaikki ajallaan :)

Meillä tyttö 13 kk, ryömii ja nousee konttausasentoon, muttei konttaa. Fysioterapiaa 1 krt viikossa, jaloille ottaa tosi huonosti. Meillä 3. lapsi ja edelliset oppivat 12 kk ikäisenä kävelemään, joten jonkin verran huolestuttaa.

Heippa, meillä poika vähän yli 1v. Syntyi tosi pienenä 2,3 kg ja etuajassa. Ryömii nyt ihan vähän ja istuu aikas hyvin. 9 kk ikäisenä oppi sanomaan mm. barbababa, hei hei ym. Käymme fysioterapiassa kerran viikossa. Tuntuu, että muut ovat huolissaan, paitsi neuvola. Tuo huoli tarttuu ja saa paniikin aikaiseksi, mutta järki käteen. Kaikki tulee aikanaan!!

Meillä reilu 11kk tyttö. Ei ole koskaan ryöminyt eteen päin. Napansa ympäri pyörii ja peruuttaa. Ei nouse itse konttausasentoon, mutta kun laittaa siihen asentoon niin heti työntää itsensä siitä käsillä istumaan. Muuten ei nouse istumaankaan. Ei nouse tukea vasten eikä ota jaloilleen kunnolla. Jonkin aikaa on nyt päässyt liikkumaan istuallaan ja houkutellen matkustelee näin jopa huoneesta toiseen. Lattialla on ollut paljon mahallaan, mutta nyt ei enää viihdy kuin istuallaan kun pääsee niin liikkeelle itse. Neuvolassa ei olla oltu huolissaan enkä ole itsekään, mutta pyysin silti päästä fysioterapeutille, että saataisiin jotain vinkkejä yhdessä touhuamiseen ja liikkumisen aktivointiin. En ole varaillut vielä aikaa. Luulen, että voi olla ihan mukavaakin touhua tytön mielestä.

Yhteistyössä