koht pinna palaa...

kävin eilen tuol sossus juttelemas lastenvalvojan kans,kun pyysi...oli tuo ex sit jo soitellu synnytyssairaalaankin ja pyytänyt ilmoittamaan kun menen sinne,et voi sitten tulla synnytykseen mukaan ja olipa sit jo ruikuttanut lapsen syntymätodistustakin itselleen jne.olivat tuolta sairaalasta sit ihmeissään soitelleen tuonne toimistolle :whistle: ja edelleen mullekin tunkee noita viestejä vaikka minkälaisia.ja yks päivä kun kerroin et mä olen yh koska ei oltu naimisissa,niin toi jurppu laitto et hän ei allekirjoita paperia jossa lukee yh,ainoastaan yht.huolto käy...no,nyt ne tuolt sossust kysyvät lakimieheltä neuvoa ja aikovat tuolle ukolle sanoa ettei mua tarvitse vainota...

en vielä oo soitellu,mut ajattelin jonkun lippusen kirjottaa esim.neuvolakortin väliin.tämmösen vieraslistan,ketkä saa tulla ja ketkä ei...ja mul huomenna neuvolas aika niin sanon siel samalla,kun tiedä vaikka sielläkin käy höyryymässä :whistle:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja juttajulia:
kävin eilen tuol sossus juttelemas lastenvalvojan kans,kun pyysi...oli tuo ex sit jo soitellu synnytyssairaalaankin ja pyytänyt ilmoittamaan kun menen sinne,et voi sitten tulla synnytykseen mukaan ja olipa sit jo ruikuttanut lapsen syntymätodistustakin itselleen jne.olivat tuolta sairaalasta sit ihmeissään soitelleen tuonne toimistolle :whistle: ja edelleen mullekin tunkee noita viestejä vaikka minkälaisia.ja yks päivä kun kerroin et mä olen yh koska ei oltu naimisissa,niin toi jurppu laitto et hän ei allekirjoita paperia jossa lukee yh,ainoastaan yht.huolto käy...no,nyt ne tuolt sossust kysyvät lakimieheltä neuvoa ja aikovat tuolle ukolle sanoa ettei mua tarvitse vainota...
Se vaan että hän ei sitä voi päättää yksin että oletko yh vaikka ei nimeään mihinkään laitakaan. Yh olet automaattisesti kun ette olleet yhdessä kun lapsi syntyi sanoi mies mitä tahansa.

?
Siis anteeksi jos et jaksa enää selittää mistä on kyse, mä en tunne sun tapausta, mutta kysyisin vaan miksi jos mies on lapsen isä, hän ei saisi tietää lapsen syntymästä tai olla paikalla? Jos lapset on tunnustettu, automaattisesti on yhteishuoltajuus vaikka ei olla naimisissa, yh tietenkin jos ei olla isyyttä selvitetty. kuten sanoin, en tunne tapausta, mutta tuon kertoman perusteella, mies vaan halua olla isä lapselleen?

Ellu
ei ne saa ilmoittaa siel sairaalasta....ja jos jostain saaki tietää että oot synnyttämässä ni ne ei saa päästää sitä sinne saliin...ja sama on ku ootte lapsen kaa siel osastolla tutustumassa.Jos oot sanonu että kyseistä henkilöä ei saa päästää sisälle osastolle ni sitä ei saa päästää edes sinne ilman sun lupaa

mamma
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Siis anteeksi jos et jaksa enää selittää mistä on kyse, mä en tunne sun tapausta, mutta kysyisin vaan miksi jos mies on lapsen isä, hän ei saisi tietää lapsen syntymästä tai olla paikalla? Jos lapset on tunnustettu, automaattisesti on yhteishuoltajuus vaikka ei olla naimisissa, yh tietenkin jos ei olla isyyttä selvitetty. kuten sanoin, en tunne tapausta, mutta tuon kertoman perusteella, mies vaan halua olla isä lapselleen?
väärin. ap:lla on automaattisesti yksinhuoltajuus, isyyden selvittäminen ei sitä suoraan muuta. meillä oli sama tilanne ja mies myös itse aktiivinen, en todellakaan päästänyt sairaalaan (eikä tarvitse) enkä aio antaa huoltajuuttakaan hänelle.

vieras
Jos lapset on tunnustettu, automaattisesti on yhteishuoltajuus vaikka ei olla naimisissa, yh tietenkin jos ei olla isyyttä selvitetty. k
Yhteishuoltajuudesta tehdään erikseen sopimus, pelkkä isyyden tunnustaminen ei aikaansaa yhteishuoltajuutta.

Ellu uudestaan
ja mitä siihe huoltajuuteen tulee niin tuo minun pojan isyys on tunnistettu mutta minulla on yksinhuoltajuus,pojan isä kapinoi sitä vastaan mutta pidin pintani ja oon yh...eli en ollu lapsen isän kanssa yhdessä ja meil ei tosiaankaa ollu mitkään hyvät välit lapsen syntyessä...mies koitti vaikka mistä jonkinlaista kapinaa nostaa.Pidät vaa pinnasi ja mielesi ni hyvin menee.Ja jos oot jollain tavalla tekemisis miehen kanssa ni sanot ETTÄ LOPETTAA SEN SINUN VAINOAMISEN ETTÄ SIITÄ ON HAITTAA LAPSELLE KU STRESSAAT!!!

eli lyhyesti,tuo halusi erota musta syksyllä ja siitä asti jankuttanut et lapsi puoliksi hänen,pitäisi jo syntymästään asti olla puolet ajasta hänellä ja kieltänyt imettämästäkin sen takia.ja aikoo kesällä viedä sukulaisiin kuukaudeksi ulkomaille jne.

asd
eli lyhyesti,tuo halusi erota musta syksyllä ja siitä asti jankuttanut et lapsi puoliksi hänen,pitäisi jo syntymästään asti olla puolet ajasta hänellä ja kieltänyt imettämästäkin sen takia.ja aikoo kesällä viedä sukulaisiin kuukaudeksi ulkomaille jne.
Ok, toisin sanoen sen kanssa ei voi yhtään jutella järkevästi siitä kuinka hän voisi osallistua myös vauvan elämään? En tuon perusteella näe mitään syytä miksei isä voisi myös osallistua vauvan elämään (ehkä hän juuri tätä pelkää ja siksi on liiankin vaativa tällä hetkellä?), mutta täytyyhän miehenkin ymmärtää miten kiinni vastasyntynyt on äidissä ja miehen kyetä keskustelemaan rakentavasti asiasta. Vaikka mies on susta eronnut, ei se tarkoita että hänet täytyy sulkea myös lapsen elämästä (mutta siitä tuskin on tässä kyse?).

äippä
öö miksi se siis erosi susta jos kerran lasta niin kovin haluaa???

sä taidat olla vihanen siitä kun mies jätti sut ja koetat sen takia estää isää olemasta yhtälailla vanhempi kuin sinä,niinkö? vai miksi isä ei saa olla isä?

mä olin 2v yksin esikoisen kanssa 24/7, olis ollut ihanaa jos siinä ois ollu isä jakamassa sitä hoitoa :)

eipä tuo oikein kunnon syytä osannut eroon sanoa,vaan tyyliin hän haluaa pitää taukoa suhteeseen :whistle: ja kun kävin tuolla sossussa juttelemassa esim noista viesteistä ja siitä kuinka vahtii minun menemisiä ym.virkailija oli sitä mieltä,ettei mies ole täysin normaali :ashamed: ja hänellä on ollut viimeaikoina sellainen tyyli että kääntää asiat mieleisekseen.esim.vanhimmalle lapselle oli laitellut viestejä minusta ja kun tyttö oli vastannut asiallisesti,mies kertoi minulle ettei tyttöni ymmärrä äitiään jne.todellisuudessa ne viestit olivat olleet sellaisia että mies yritti saada tyttöni puhumaan minulle järkeä että saisi osallistua synnytykseen ja tyttö oli vastannut,eiköhän se ole jokaisen oma asia kenet sinne mukaan ottaa...ja oikeasti eron alussa olin valmis sopimaan tapaamisista ym.

ja tuosta se nyt on vaahdonnut kohta viikon:kuinka lapsi on surullinen kun hänen isä ei saa tulla synnytykseen mukaan ja hän kertoo sitten lapselleen kun on isompi,kuinka äitinsä oli niin paha :whistle:
Voiko noin ääliötä miestä olla :kieh: Ei sinne synnytykseen tarvi päästää aviomiestäkään jos ei tahdo. Onks sillä muuten ennestään lapsia?

mä en koht jaksa enää :headwall: olin lasten kanssa kirjastossa ja toi ex sinne tuli ja sielt hyllyjen välist vahtas ja kun pois lähdettiin tuli ulos perässä ja jotain siin valitti ja mukana roikkui kotiovelle asti...ja kun äsken menin parvekkeelle,se kyttäs tuol takapihalla :snotty: eli se nytkin sit varmaan siitä asti tuol ollu,ku kotiin tultiin 17aikaan...

ei muuta asiaa
..niin mitkä ne olikaan ne lapsen oikeudet..

Tyhmä mies,mutta kyllä pitäisi pystyä sopimaan jo nuista jutuista et miten sit toimitaan ku laps syntyy.On lapsella kuitenkin oikeus isään,vaikka hän sattuisikin olemana vähän yli-innokas tapaus.

mä en koht jaksa enää :headwall: olin lasten kanssa kirjastossa ja toi ex sinne tuli ja sielt hyllyjen välist vahtas ja kun pois lähdettiin tuli ulos perässä ja jotain siin valitti ja mukana roikkui kotiovelle asti...ja kun äsken menin parvekkeelle,se kyttäs tuol takapihalla :snotty: eli se nytkin sit varmaan siitä asti tuol ollu,ku kotiin tultiin 17aikaan...
Soita poliisit! Tuon on jo vainoamista! Siis se se on ihan sairas!

eli ne sairaalast laittaa syntymätodistuksen suoraan vrk.een ja kopion äidille...ja esim.sielt vrk:sta ne sit laittaa sen perusteella tiedot sossuun mahd.isyydentunnustamista varten,jos niis papereis ei oo isän nimeä...tai jotenkin noin se menee,kait :whistle:

Yhteistyössä