koht 10v lapsi ei halua mennä kouluun,joka aamu kuitenkin olen laittanut kouluun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lilliputti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lilliputti"

Vieras
-yhtenä päivänä kiipeili siellä kaapin päällä yms(muina päivinä hyppiny sohvalla/tehnyt kuperkeikkoja). ja rehtori alkoi lässyttämään että lapsi voi pahoin(lapsella on adhd eli on kiipeilly "väärissä paikoissa" heti kun liikkelle lähti alle 8kk iässä).

Olen niin kyllästynyt siihen että jos lapsi tekee muuta kuin tehtäviä koulussa niin se voi niiiin huonosti ja ollaan tekemässä lastensuojelu ilmoitusta ja vaikka mitä.

lapsella on psyk.polille hoitokontakti(enemmän resursseja/lähempänä kuin lastenneurologinen missä ensin käytiin) ja joka viikko olen yhteydessä sinne(aina tarpeen vaatiessa). samaten toimintaterapeuttiin.

rehtori ei kuuleviin korviinsa ottanut sitä että opettajan toimintatavoissa voisi olla parantamisen varaa-> kunnon päällepäsmäri, ja siitähän lapsi hermostuu(ei ole ikinä toiminut sellanen,vaan ennemminki se että antaa vähän aikaa lapselle siirtymästä toiseen)

mitä tarkoitat? nyt on nimenomaan kyse siitä että lapsi ei voi huonosti vaan kiipeilee ja on levoton koska hänellä on adhd ja koska ei ole motivaatiota tehdä tehtäviä.

Lapsen kanssa pitää toimia toisella tavalla kuin opettaja toimii, mutta kun kerron minkälainen toimintatapa aiheuttaisi paremman lopputuloksen minua ei kuunnella

ei tämä juttu minun syytäni ole,minä olen kipeän selkäni kanssa kantanutkin lapsen koulutaksiin. ollaan otettu käyttöön palkintojärjestelmä,kun muu ei auttanut ja kas kummaa kun heti alkoi sujumaan paremmin.

-sinäkö olet sitä mieltä että opettajan toiminnalla ei ole mitään merkitystä? minulla itsellänikin on ollut sekä huonoja että hyviä opettajia ja hyvien mukavien/innostavien opettajien opetuksessa motivaatio on ollut ihan toinen opiskeluun.

Jos lapsi ei ole erityisluokalla/-koulussa niin turha olettaa, että häntä kohdellaan siten. Samat sävelet jokaiselle oppilaalle, ei opettaja voi alkaa löysäilemään yhden kohdalla ja kohdella eri tavalla.

Pyydä hoitavaa tahoa ottamaan yhteyttä kouluun, ja keskustelemaan lapsen opetuksellisesta tlanteesta. Hyvässä hengessä, tarkoituksena löytää yhteinen hoitolinja lapsen parhaaksi.

Jos ei auta niin tee itse lapsestasi lastensuojeluilmoitus, koska koulu ei pysty takaamaan hänen turvallisuuttaan.

Jos yksi lapsi tarvitsee erityistä ohjausta ja huomiota, suosittelisin siirtymistä erityisluokalle. Koulunkäyntiavustaja tai erityisopetus voisivat myös auttaa, mutta missään nimessä ei voi olettaa, että tavallinen luokanopettaja tähän pystyisi yksin, koska luokassa tuppaa olemaan muitakin oppilaita.

Yhteistyössä