Koholla olevan luomen poisto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HoitoonVaan

Aktiivinen jäsen
01.12.2006
8 566
0
36
Kymenlaakso
Mulla on rinnassa juuri liivin olkaimen alle jäävä koholla oleva luomi ja toinen samanlainen lonkassa. Se rinnassa oleva on sellanen , että hankautuu toisissa rintsikoissa, ja kun tässä odottelen seuraavaa vauvaakin syntyväksi niin asia on noussut ajankohtaiseksi: esikoinen räpläsi aina tissillä ollessaan luomea kun se oli just näkösällä ja niin mielenkiintoinen. Lonkassa oleva taas hankautuu pikkuhousujen alla jos ei käytä jotain napaan ulottuvia mammamallisia housuja.

Voiko tollset poistattaa ihan terveyskeskuksessa tai työterveyslääkärissä? Ja mitähän se maksaa?

Ne voi poistattaa terv.keskuksessa mutta aika usein noi poistetaan laserilla ja isoissa koholla olevissa on se riski että ne tulee takaisin. Mä kävin poistattaas omani selästä yksityisellä ja kirurgi leikkas sen. Piti saada se nopeesti pois eikä ollu aikaa odotella terv.keskuksen aikoja kun luomen tsekkaavalle hoitsulleki ois pitäny jonottaa monta viikkoa ja siihen päälle vielä se jonotus lekurille.

Multa on kainalosta nykästy yks luomi pois.
Ei tuntunut kuin puudutuspiikki. =)
Suojalappu kainalossa ei ollut kovin mukava. Pieni viilto, ja yks tikki, thats it. =)
Ja terveyskeskuksessa. Maksusta ei mitn muistikuvaa, kait meni samaan syssyyn ku vuosmaksuki..

Mulla on poistettu terveyskeskuksessa. Ensin piti käydä näyttämässä luomia ja sitten varata aika sinne poistotoimenpiteeseen. Sun kannattaa neuvolalääkäriä pyytää katsomaan niitä. Eli maksoi sen terkkarimaksun verran.

Ja yksi luomi poistettiin aikoinaan raskausaikana selästä, kun repes aina äitiyshousuja käytettäessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä kuului työterveyshuololle. Kysy mitä oma työterveyshuolto korvaa, kyse kun ei ole pelkästään kosmeettisesta haitasta.

No mä tätä mietin, että kun en mä niitä kosmeettisista syistä poista vaan siks kun pelkään että ne jotenkin ärtyy ja repeytyy. Se terveyskeskuksessa käynti helposti maksaa työnantajalle saman kuin se työterveyslääkäri, kun siellä pitää odottaa ja odottaa ja työaikaa kuluu.

Mut neuvolalääkäriltä lienee näppärä kysyä, jos ei nyt tuu mitään muuta käyntiä sit työterveyslääkärillä lähiaikoina. Pelkästään luomien takia en viiti aikaa varata.

Miehelle kuului työterveyshuoltoon kun oli monta luomea sellaisella alueella että hankaa ja ärtyy. Kuuluu pieniin kirurgisiin toimenpiteisiin, kaikilla ei kait ole niitä työterveyshuoltoon liitetty.

Yhteistyössä