Kohdunulkoinen, hoidettu kahdella metotreksaattipiikillä. Kuinka nopeasti hCG laski? Kuinka pian raskaaksi sen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kohdunulkoinen todettiin viime viikolla. Sain metotreksaattipiikin kaksi kertaa. Tänään hCG oli noin 2100, nousu oli pysähtynyt, eikä ultrassa enää näkynyt juuri mitään. Seurantaverikokeet jatkossa kerran viikossa, kunnes hCG on alle 100.

Lääkäri sanoi, että piikkien jälkeen on 3 kk ajan käytettävä ehkäisyä.

Kuinka pian menkat voi alkaa? Miten kauan menee, että hormoni laskee?

Kertokaa kokemuksia!

mulla todettiin kohdunulkoinen raskaus huhtikuun alussa, sain yhden metotreksaatti piikin ja kävin noin kerran viikossa verikokeissa. meni suunnilleen 1,5kk kunnes hcg oli 2 ja seuranta voitiin lopettaa. tuosta uudestaan raskautumisesta en tiedä mitään ja se kiinnostaisi minuakin, itsellä ei ole vielä edes normaalit menkat tulleet tuon tapauksen jäljiltä, mitenköhän pian niiden pitäisi alkaa?

muoks, meille ei sanottu mitään että pitäis ehkäisyä käyttää tän jälkeen joten suoraan ollaan jatkettu ilman ehkäisyä. mikähän siihen oli syynä että ehkäisyä sulle ohjeistettiin? :o

Viimeksi muokattu:
mulla todettiin kohdunulkoinen raskaus huhtikuun alussa, sain yhden metotreksaatti piikin ja kävin noin kerran viikossa verikokeissa. meni suunnilleen 1,5kk kunnes hcg oli 2 ja seuranta voitiin lopettaa. tuosta uudestaan raskautumisesta en tiedä mitään ja se kiinnostaisi minuakin, itsellä ei ole vielä edes normaalit menkat tulleet tuon tapauksen jäljiltä, mitenköhän pian niiden pitäisi alkaa?

muoks, meille ei sanottu mitään että pitäis ehkäisyä käyttää tän jälkeen joten suoraan ollaan jatkettu ilman ehkäisyä. mikähän siihen oli syynä että ehkäisyä sulle ohjeistettiin? :o

Minä sain metotreksaattipiikin kahdesti, ja sen vuoksi pitäisi odottaa se 3 kk ennen kuin aloitetaan yritys uudelleen. Muussa tapauksessa varoaika olisi ollut 1 kk. Sehän on solumyrkkyä, joka voi aiheuttaa sikövaurioita, joten useampien annosten jälkeen on pitempi "varoaika".

Luulen kyllä, että se mun 3 kk varoaika saattaa kulua jo ihan luonnostaan menkkoja odotellessa, jos kerran voivat olla pitempäänkin pois?

Yhteistyössä