kohdunsuusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiedustelen (nimim.pelokas)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiedustelen (nimim.pelokas)

Vieras
Hei!

Kysyisin nyt muiden kokemuksia...

Mikä teillä on ollut kohdunsuun tilanne ennen synnytystä?
viikonloppuna ohitettiin LA ja nyt pelkään käynnistämistä. Kohdunkaula on kyllä pehmeä ja sitä 2cm jäljellä. Kohdunsuu täysin kiinni. Meinaakohan tuo napero tulla tuolta ikinä...

Ystävälläni taas (rv35) kohdunsuu sormelle auki ja kaulaa hiukkasen jäljellä.

Kuinka paljon tuosta kohdunsuun tilanteesta voi ennustaa raskauden alkamista tai kestoa? Miten teillä?

Kokemusten jaosta kiitollinen :)

Minulla vedet tuli kotona aamu kolmelta, sairaalaan viideltä.
Siellä lekuri tutkaili sisältä vasta joskus päivällä koska supistukset eivät kunnolla alkaneeet. Silloin oli 1 cm auki kohdunsuu. Kolmelta hoitsu antoi rentouttavan piikin ja viideltä oli 5 cm auki. Tällöin lähdettiin synnytyssaliin, jossa normaalit tipan laitot ja epiduraali. Tässä vaiheessa kätilö huomas että lapsen pää näkyy jo ja sitten otettiinkin jo kiireellä imukupilla ulos yhdellä ainoalla ponnistuksella sydänäänten laskun vuoksi. En halua pelotella, esimerkki vaan siitä että joskus etenee sitten hyvin kin nopeesti avautuminen. Niin ja täysin terve tyttö 3.5 kk.

Mulla oli kohdunkaulaa vielä sentti jäljellä edellisenä päivänä ennen synnytystä, meni kaksi viikkoa yli lasketun ajan. Synnytyspäivän aamunakin kohdunsuu oli vielä kiinni...siitä se sitten kuitenkin lähti ja päästiin synnyttämään illalla.

Itselläni oli kohdunsuu vain pehmennyt ja kohdunkaula täysimittainen ja poika syntyi itsestään 41+3. Kaverilla oli kohdunsuu sormelle auki ja kohdunkaula lyhentynyt kahteen senttiin jo rv 35 ja silti syntyi vaavi täsmälleen samoilla viikoilla kun meillekin.
Että ei se välttämättä mitään lupaile:)

Eipä kohdunsuusta pysty mitään päättelemään. Mulla kondunsuu täysin kiinni ja 4 cm pitkä, ei siis yhtään lyhentynyt yliaikakontrollissa kun viikkoja 41 ja 5. Ja kun viikkoja tasan 42 synnytys käynnistettiin ja samana iltana poika pötkötteli jo sylissä. Käynnistys oli tosi positiivinen kokemus, elikkä synnytys tosi helppo vaikka täysin epäkypsästä tilanteesta lähdettiin.

Turha pelätä sitä käynnistystä!!!

Ihmiset rakastavat kertoa niitä kauhutarinoita ja ne jäävätkin elämään. Suurin osa käynnistyksistä on kuitenkin niitä ""normaaleja"" ja ei mitenkään erityisen kivuliaita.

Mulla oli tiistaina sormelle auki ja kaulaa jäljellä 2-3 cm.
Torstaina tyttö syntyi :D Lääkäri (tiistaina) sanoi, että elät ihan normaalisti eikä tarvitse varoa mitään.
16 tuntia sen jälkeen meni lapsivesi... :D Ja jos lekuri olisi sen aavistanut, tuskin olisi sallinut uintia meressä & saunomista (joista kysyin). Eli ei nuo mitat mitään kerro!

Yhteistyössä