kohdunsuu auki 3cm,kanava hävinnyt ja reunaa jälellä. meneeköhän vielä kauankin?? kokemuksia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv39+0
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv39+0

Vieras
kävin tänään lääkärissä ja kohdunsuun tilanne oli tuo 3cm auki ja kanava hävinnyt kuulemma jotain reunaa noin 1cm jäljellä.
kivuttomia supistukisa tuli eilenkin tosi tiuhaan ja välillä aina kipeäkin suopistus. tänään tullut noita kipeitä muutamia ja kivuttomia usea. käyrälle piirty n 4 kunnon supistusta mutta eivät ne juur sattuneet.
kolmas lapsi tulollaan. onko kellään kokemuksia vastaavasta tilanteesta?

mulla on ollu tuommoinen tilanne 37-38 viikoilta alkaen ja lapset on syntyny 40+4 käynnistyksellä ja 40+0 luomusti
supistuksia sä tarviit et jotain tapahtuu. tilanne voi olla tuo sama viikonkin päästä kun meet synyttää

Mulla oli kolmannesta tilanne juuri noin rv35 lähtien, silloin synnytys jo "käynnistyi" kertaalleen ja tuohon vaiheeseen päästiin, mutta sitten kuitenkin loppui supistukset. 5h oli kipeitä suppareita ensin 10min ja lopulta enää 3min välein ja juuri kun oltiin sairaalaan lähtemässä niin loppuivat. Tuossa tilanteessa mentiin sitten ilman muutoksia rv42+3 jolloin lopulta käynnistettiin synnytys.

Kivuttomia ja vähän kivullisiakin suppareita oli koko ajan tuon välisen 7vkoa mutta eivät enää tehneet tilannetta sen kummemmaksi.

[QUOTE="vieras";22788026]Mulla kesti 2 päivää-synnytys syöksyllä, joten kannattaa varautua nopeeseen lähtöön[/QUOTE]

sitä sanoivat synnärilläkin tänään että varaudu lähtemään ajoissa. meillä vaan matkaakin sairaalaan jonkusen 30km.

Piti vielä lisätä että koko tuon 7vkoa ennen käynnistystä tuli paljon limaa, välillä veristäkin mutta ei sekään sitten mitään tarkoittanut. Enää en mihinkään "ennusmerkkeihin" usko, verisestä limatulpastakin piti mennä korkeintaan vuorokausi lähtöön.. Ai kauheeta kun nousikin tuo viikkojen kärvistely ja odottelu taas mieleen, tietysti tämä oli juuri viime kesän helteissä. Malttia ja tsemppiä, ei siinä nyt enää montaa hetkeä mene! :)

juu ei tähän kauaa mene enään kuitenkaan:) ja jokainen senttihän on aina pois synnytyksessä joten ihan tyytyväinen olen kun noin kypsyy jo paikat. alkaa vain olla aika tuskaa kun ei voi edes kotona kävellä ilman että jatkuvasti supistaa.

mulla olisi jo maanataina puhkaistu kalvot mutta en antanut lupaa koska tiedän jo etukäteen että en tule saamaan matalien trombosyyttien takia epiduraalia enkä spinaalia.

Piti vielä lisätä että koko tuon 7vkoa ennen käynnistystä tuli paljon limaa, välillä veristäkin mutta ei sekään sitten mitään tarkoittanut. Enää en mihinkään "ennusmerkkeihin" usko, verisestä limatulpastakin piti mennä korkeintaan vuorokausi lähtöön.. Ai kauheeta kun nousikin tuo viikkojen kärvistely ja odottelu taas mieleen, tietysti tämä oli juuri viime kesän helteissä. Malttia ja tsemppiä, ei siinä nyt enää montaa hetkeä mene! :)

Mutta eihän se lima mikään huuhaahupelipuu juttu oo,vaan sitä limaa tulee ku kohdunsuulla tapahtuu muutoksia,sulla niitä tapahtui,eikö?
Ja kun ne limatulpan rippeet/varsinainen limatulppa sieltä irtoaapi,niin paikat on valmiita synnytykseen.

te joilla ollut sama tilanne niin onko kuitenkin myös supistellut jatkuvasti? itsellä alkaa olla jo kroppa niin kipeä tästä jatkuvasta supistelusta. vois nyt kunnolla alkaa nuo supistelut.

Hmm. Noista muista en niin tiedä, itselläni oli rv39 tuntemuksia illalla lähdön tulemisesta mutta kävin nukkumaan ja heräsin kipeämpiin supistuksiin klo 2 yöllä. Tunnin verran uskalsin kotona kuulostella (kolmas synnytys) ja sitten suuntasin synnärille, kello neljä olin paikalla ja todettiin 3cm auki ja ennen klo 7 oli lapsi syntynyt :)

Eli voisi luulla, että sinullakin ne supistukset kovenevat jossain kohtaa ja se on sitten menoa..

Yhteistyössä