kohdunpoisto ja etelänreissu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arvasin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

arvasin

Vieras
Oon ollut muutaman kuukauden jonossa kohdunpoistoon ja nyt tuli sit kutsu toimenpiteeseen. Kohdunpoisto tehdään tähystyksellä, mutta nyt rupes mietityttämään, että ehdinkö toipua hyvin ennen etelänreissua, joka on tasan kuukauden päästä leikkauksesta.....mun tuurilla tulee tulehduksia ym tai sitten joutuvatkin tekemään avoleikkauksena jostain syystä ja silloinhan en kyllä reissuun mennessä ehtis toipumaan.
Te, keille tehty kohdupoisto tähystyksellä, oletteko olleet kuukauden päästä jo täysin toipuneet, ellei ole tullut mitään komplikaatioita?

Että kohdunpoistosta saa neljä viikkoa sairaslomaa, mutta että sillä viimeisellä viikolla voi vaikka tehdä jonkun matkan.. En tosin muista oliko kyse avoleikkauksesta vai tähystyksestä. En usko että tähystyksestä niin paljoa saa saikkua. Multa on sappirakko poistettu tähystyksestä ja oisin voni lähteä reissuun vaikka jo 10vrk kuluttua.

[QUOTE="vieras";26495060]Mä lähdin n. viikon kuluttua leikkauksesta etelän lomalle. Tähystyksellä tehtiin, ei ollut ongelmia.[/QUOTE]

ok, ehkä mä luotan kanssa että leikkaus menee tähystyksenä enkä lähde siirtämään sitä etelänreissun jälkeen.

[QUOTE="juup";26495045]riippuu ihan iästäsi miten toivut. vanhemmilla annetaan jopa 6-12 viikkoa saikkua. ja maitopurkkia raskaanpaa ei saa nostaa.[/QUOTE]

joo, no en sentään ole vielä ihan 80vuotias, joten uskon kyllä että selviydyn alle 12vkon saikulla vaikka avoleikkauksella sen tekisivätkin, ikää mullä kyllä toimenpiteen koittaessa 43v, mutta uskon että toivun siitä yhtä nopeasti kuin vaikkapa 35-vuotias.

Alkuperäinen kirjoittaja tuhlaajtytär;26495308:
Öööö, siis kolme kuukautta sairauslomaa ja olet jo varannut lomamatkan?

oon ollut nyt jonossa 3kk, alunperin mulle sanottiin että leikkaukseen pitäis päästä 4kk sisällä. Lomamatkan varasimme jo helmikuussa, jolloin kohdupoistosta ei ollut tietoakaan. Niin ja siis eihän tosta saa saikkua kuin max 2vko jos tähystyksellä tehdään, nyt vaan rupesin miettimään, että kun leikkausajankohta sattuin noin lähelle reissua, että ehdinkö varmasti siitä toipumaan.
Lomareissu meillä lokakuun puolessavälissä ja leikkaus tasan kuukautta aiemmin.

Minulle kohduspoisto tehtiin tähystysleikkauksena ja saikkua sain 4 viikkoa. Toivuin ihan hyvin tuossa ajassa työkykyiseksi (toimistotöitä teen), joten olisin ollut matkustuskunnossakin.

Yhteistyössä