kohdunlaskeuma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ***
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

Vieras
Onko kukaan kärsinyt odotusaikana laskeutuneesta kohdusta?
Minulla kolmas raskaus menossa (8+2) ja yhtäkkiä tällä viikolla alkoi jotain työntyä emättimen suulle. Neuvolan täti sanoi syynä olevan kohdunlaskeuma, ja asiaa selvitellään ensi viikolla paremmin. On kuulemma suuri keskenmenoriski. Saan myös varautua ""lepäilemään"" suurimman osan raskausajastani.
Aiemmat lapset ovat syntyneet (-93 ja -97) helppojen raskausaikojen tuloksena. Sen siitä saa, kun jättää jumpat vähälle ja alkaa suunnitella iltatähteä näin vanhemmalla iällä (37).
Olisi kiva kuulla, millaiset mahdollisuudet tästä on selvitä loppuun asti, kun jo nyt tuntuu, ettei kohtu pysy millään ""aisoissa"". Nyyh!

Mulla meinas kolmannen lapsen synnytyksessä tulla kohtu ulos samaa mukaa, niin vauhdilla pienokainen tuli.
Olen kans 37v ja jotakuinkin olen saanut kohtunu pysymään paikoillaan jumpan yms. avulla.
Nyt odotan neljättä ja synnytyksen h-hetki on käsillä näinä päivinä. Kohtuni on onneksi pysynyt aisoissa koko ajan, nyt pelottaa vaan se, että tuleeko se nyt sit ulos tässä synnytyksessä...
Toivottavati sinullakin kaikki menee hyvin kun vauva vähän kasvaa kohdussasi, niin ei se varmaankaan ihan helpolla sieltä pullahda ulos.
Tämä on ollut ehdottomasti raskain odotukseni, ikä tekee tehtävänsä nähtävästi...aiemmin en tienny mitään odotusajan vaivoista, mutta nyt niitä on riittänyt..
En osannut antaa sinulle vastausta mahdollisuuksistasi, mutta jospa se lohduttaa, että raskaus on kuitenkin mahdollista kohdunlaskeumastakin huolimatta. Toivotaan parasta, että iltatähtenne näkee päivänvalon ensi keväänä...!

Kiitos kannustavasta vastauksestasi! Eipä tässä auta muu kuin odotella kohdun kasvamista, ja elellä ponnistelematta. Itseäni vain kovasti ihmetyttää se, ettei edellisissä raskauksissa tai synnytyksissä ole ollut mitään asiaan viittaavaa ongelmaa, ja nyt sitten yhtäkkiä kärsin tällaisesta vaivasta. No, ikä tekee tehtävänsä....:)

Toivotaan, että sinun vauvasi päättää tulla tällä kertaa ""äitiystävällisesti"" ja ongelmat eivät toistu. Onnea synnytykseen!

Yhteistyössä