kohdunkaulapuudutus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minulla ei auttanut yhtään mitään,taisin jo olla 6-8cm auki kun sen sain.kätilö sanoi että ei tainnu osua oikeeseen kohtaan kun olin niin turvoksissa ja kun ei alkanu vaikuttaa :o

Mä synnytin 2vkoa sitten ja synnytys oli lähes kivuton. Aamulla alkoi supistelut jotka olivat 10 jälkeen jo lähes 5min välein, kestin ne kuitenkin jotenkin kotosalla. Sairaalaan menin illalla ennen kuutta, sain samantien kohdunkaulan puudutuksen joka oli taivaallinen!!!!!! Ei mitään kipuja enää sen jälkeen, kiikustuolissa luin uutta kaksplussaa kunnes 21.00 paikkeilla alkoi tulla ponnistamisen tarve, tyttö syntyi 4min ponnistuksen jälkeen 21.30. Mulla on kokemusta myös vaikeammasta synnytyksestä kun esikko syntyi käynnistyksellä 3v sitten. SIllon sain epiduraalit, akvarakkulat jne mutta sattui silti niin kovin että nyt pelkäsin etukäteen tätä toista synnytystä. Kohdunkaulanpuudutuksesta kukaan ei sillon sanonut mitään. Nyt osoittautui tosi huipuksi, kätilö kyllä sanoi, että on tehokkaampi uudelleen synnyttäjällä. Kandee silti kokeilla, laittokaan ei sattunut sen enempää kuin ois käsivaaresta verikoe otettu!

Minä sain esikoisesta kohdunkaulanpuudutuksen, ponnistusvaihe alkoi lähes samantien joten avautumisvaiheen kipuihin ei kerinnyt vaikuttaa. ponnistuskipuihin se ei auta(ei minulla ainakaan). Pudendaalipuudutus kuulemma auttaa jonkinverran ponnistuvaiheessa.

Yhteistyössä