kohdunkaulan tilanne 36rv?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jenifer80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jenifer80

Uusi jäsen
04.07.2004
11
0
1
Hei! Olin tänään lääkärineuvolassa viikot 36+4. Kohdunkaula 3cm suljettu ja kiinteä ja odotan toista lasta. Esikoisesta oli tässä vaiheessa jo kohdunkaula lyhentynyt 1,5 kohdunsuu auki. Eikös yleensä mene toisin päin että toisista jne aukenee paikat nopeammin.

Mietin vaan että voiko tuohon nuoren sijaislääkärin tutkimukseen luottaa. Ei sanonut että onko jo laskeutunut enkä huomannut kysyä. Voiko sitä jotenkin itse havaita? Liitoskipuja on ainakin ollut.

Onko muuten muita joilla on ollut virtsankarkailua odotusaikana? Pitäis treenata lantionpohjanlihaksia mutta en osaa tehdä niitä liikkeitä oikein. Onko muilla kokemusta vastaavasta?

Odotan kolmatta ja mulla oli 37+4 kanavaa jäljellä 2cm ja ulkosuu sormelle auki, eli n. 1,5cm.. Kahdesta aiemmasta olen ollut aivan loppuun asti kiinni.. Enkä usko, että sillä on mitään merkitystä yhtään mihinkään, onko auki vai kiinni ja missä kohtaa raskausviikkoja..

Kiinnittymisen saattaa huomata siitä, että vauva ei liiku enää niin paljoa ja ympäri vatsaa, vaan pää on nimensä mukaisesti kiinni tosi alhaalla ja tunnustellessa vain olkapäistä saa kiinni tuosta häpyluitten päältä..

Mulla on myös ollut pientä karkailua, yskiessä tai lähinnä aivastaessa.. En mäkään välttämättä osaa oikein tehdä noita jumppaliikkeitä, mutta olenkin ajatellut niitä ruveta säännöllisemmin sitten vasta synnärin jälkeen. Esikoisesta nimittäin meni kaikki lihakset aivan p:n päreiksi ja sain reenata ne täysin uuteen uskoon.. Mä yritän nyt raskausaikana tehdä hyvin pieniä liikkeitä silloin tällöin, että pinnistän niitä tuolta aina vähän kerrallaan ja joskus hyvin harvoin kokeilen, että pystyn pidättämään kesken pissaamisen. Tosin tuota pissaamisjuttua ei kuulemma kannata usein harjoittaa, voi tehdä pissatulehduksen tms..

Jonna ja pikkuinen 39+0

Yhteistyössä