kohdun ulkoinen vai normaali raskaus vai jotain ihan muuta? apua kiltit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolestunut"

Vieras
pelottaa että kohdun ulkoinen ja se etenee väjäämättä räjähdykseen munatorvessa.! pelottaa. tarina on siis tällainen:

kuusi viikkoa sitten oli normaalia niukemmat menkat ja raskausoireita paljon. parin viikon päästä näistä "kuukautisisita" näytti testi positiivista. Parin päivän päästä testi näytti taas negaa. Nyt tuli toiset menkat neljä päivää myöhässä mutta oli niukat ja kesti vaan pari päivää ja vuoto on alkanut taas kolmen päivän tauon jälkeen ruskeana.Neuvolassa peruuttivat aikani koska ovat sitä mieltä että mitään vikaa ei ole ja menkat ovat normaalit. raskausoireet eivät ole kuitenkaan hävinneet ja lievää satunnaista kipua tuntuu alavatsassa, molemmin puolin, useimmiten kuintenkin oikealla.

Onko siis kohdunulkoinen raskaus vai ei mitään siellä. miksi tällaisia päivittäisiä kipuja jo kuuden viikon ajan? normaalisti ees menkkojen aikana ei kuukautiskipuja paitis ekana vuotopäivänä

Mulla on ollut kohdunulkoinen ja siinä kipu oli enimmäkseen pallean kohdalla ja myös välillä tuli rintapistoksia. Myöskin raskaustesti oli positiivinen koko ajan. Luulin keskenmenoksi, kun verta alkoi tulemaan. Veri oli juoksevaa ja alkuun ruskeaa. Jossain vaiheessa mua rupes epäilyttään että onko normaali keskenmeno, kun veri oli juoksevampaa kuin kuukautisten aikana ja tein raskaustestin, joka oli edelleen positiivinen.

Luulisin että sulla on jtn outoa kyllä, jos testi on positiivista välillä näyttänyt. Voisko olla ettei kohtu ole tyhjentynyt raskausmateriaalista, mutta on ollut keskenmeno? En tiedä.

Kuulostaa keskenmenolta, kun testi on kerran muuttunut positiivisesta negaksi. Se, että vuotoa tulee, kertoo ettei ole vielä ihan kaikki tullut. Mulla meni ekoista niukoista menkoista (ja nega-testistä) vielä kuusi viikkoa ennen kuin tyhjennysvuoto tuli, ja se oli todella runsas ja todella kipeä! Menin silloin lääkäriin, päädyin lähetteellä eteenpäin ja hcg-testissä näkyi sitten vielä 11 pykälää. Diagnoosi oli kemiallinen raskaus. Sitten kävin vielä 2krt labrassa kunnes hcg laski nollaan.

Minulla ei raskaustesti näyttänyt positiivista kohdunulkoisessa raskaudessa, tein kaksi testi parin viikon välein. Epäilin raskautta, kun ei kuukautisia kuulunut. Lopulta alkoi vuoto, jota luulin kuukautisiksi. Vuoto jatkui ja jatkui ja lopulta menin gynekologille. Tämä ei ultraamallakaan nähnyt kohdunulkoista raskautta, mutta verikokeessa näkyi. Kun kivut alkoivat, ne olivat jotain ihan kauheaa. Selvisin ilman lääkkeitä ja leikkausta. Vuorokauden olin sairaalassa seurannassa. Kipu sijoittui lantion ja hartioiden väliin. Kaikki liikkuminen sattui ja vihloi. Kävin pitkään kontrollissa, koska hcg-arvot eivät meinanneet laskea.

Mene ap ihmeessä käymään gynekologille.

Yhteistyössä