Kohdun ulkoinen raskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haltia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

haltia

Aktiivinen jäsen
21.03.2007
1 136
0
36
Minkälaiset opireet kohdun ulkoisessa raskaudessa? oireileeko jo 6 + 3 rv. Täällä masennus valtaa mieltäni. Mitä se trkoitaa, että kohdun ulkoisen raskauden paha oire on pistoa hartiassa? mulla pistää vasemmalle lapaluun kohtaan kainaloon. paperiin on tullut ihan ruskeaa pariin kertaan illalla. Olen aika väsynyt ja kuumeinen. Mies ei ole huolestunut. mä olen ihan sekaisin. koska tässä pitää huolestua. vatsaan sattuu niinkuin kuukautisssa, ja niinkuin olisi nälkä.

Toivon sydämestäni, että raskautesi on oikeassa paikassa ja pieni vauvan alku voi siellä kohtukodissaa loistavasti!

Minulla oli vuosi sitten ku. Olin ihan normaalisti raskaana, kaikki oireet löytyi ja viiva tikussa oli heti vahva. Olin onnellisesti raskaana vain pari päivää, sitten alkoi tiputteluvuoto joka viikossa yltyi niin, että luulin sitä keskenmenoksi. Hcg jatkoi silti nousuaan, oli ylimmillään reilut 2000.
Yleensä ku:ssa, kun alkio on kiinnittynyt johtimeen, tullaan todella kipeäksi, pyörryttää ja oksettaa ja silloin on jo kiire sairaalaan. Minulla pieni ei ollut kiinni tuubassa vaan ihan siinä tuuban ja kohdun rajamailla, siksi en ollut kipeä.

En tiedä oliko tästä minun sepustuksestani mitään hyötyä, lisäsiköhän vaan tuskaasi? Sinuna soittaisin aamulla polille ja koittaisin päästä ultrattavaksi. Tuossa raskauden vaiheessa ei vielä välttämättä sykettä näy, mutta sen näkee missä raskaus on. Jos se on kohdun ulkopuolella, on sitä parempi, mitä aikaisemmin se sieltä löydetään.
Voithan pyytää vaikka jos saisit edes keskustella päivystävän lääkärin kanssa jos eivät ultraan ota. Ja kannattaa mainita, että sinulla on ollut vuotoa ja eikös se hcg noussut vähän hitaasti? Minäkin monesti soitin ja aina sain lääkärin langan päähän, kun on tosiaan semmoisesta asiasta kyse, ettei sen kanssa ole leikkiminen.

Jaksamista sinulle :hug:

MInulla oli ku kolme vuotta sitten ja aivan oireettomana. Alkuun olin onnellisesti raskaana ja sitten alkoi tiputteluvuoto jota jatkui. Verikokeissa kävin jotka alkuun näytti ok mutta eivät sitten noussu tarpeksi. Lääkäri päätteli että kesken on mennyt ja teki ultran. Siellä ei näkynyt mitään joten arveli sen tulleen vuodon mukana ulos. Lähdin lomamatkalle Baltiaan pariksi viikoksi ja sopimus oli että kun palaan sieltä niin uudestaan vielä kontrollitestiin. Siinä ilmenikin että hcg olikin noussut entisestä la nyt lääkäri arveli että olisin sittenkin raskaana!!!! Aikatauluja miettiessä hän laski että arvon pitäis olla paljon korkeampi ja sain ohjeen mennä heti lääkäriin. Menin kättärille jossa sitten kolmen lääkärin voimin etsittiin missä se raskaus on. Lopulta se löytyi toisesta munanjohtimesta ja jouduin samantien sisälle. Se oli poistettava heti ettei vain puhkeaisi. Se on kuulemma hengenvaarallinen jos pääsee puhkeamaan ja ajattelin että no sepä kiva kuulla nyt kun just olen ollut baltiassa ja siellä se sairaaloiden kunto on nyt mitä on. Samana iltana olin vielä osastolla ja toista johdinta vähempänä mutta hengissä :( . En halua pelotella mutta jos epäilyttää niin kannattaa tarkistaa. Itselläni ei tosiaan ollut mitään oireita, maha ehkä vähän turpeampi kuin normaalisti mutta ajattelin sen vielä johtuvan km.

Minulla oli ku kesäkuussa.. samanlailla kuin edellisillä raskausoireet oli normaalit ja tikussa vahvat viivat.. 6+2 alkoi tiputteluvuoto, jonka seurauksena ultrassa näkyi kohdussa tuulimunaraskaus sekä mahdollisesti munanjohtimesa jotain... 6+6 alkoi vatsakivut, joiden takia jouduin päivystyksen kautta osastolle ja leikkaukseen. Vasemmassa munatorvessa kasvoi alkio, joka oli jo repäissyt torven rikki kasvaessaan. Hcg oli 17 000.
Kannatan myös asian tarkistuttamista, jos huolettaa.

mulla ollut kolme kohdun ulkoista.ekassa oli kivut aika järkyttävät
ja kiireellä sairaalaan. epäilivät umpisuolta mutta olikin sitten ku.
tiputteluvuotoa ja luulin että on normaalia kivuliaammat menkat, en tiennyt olevani raskaana.
kahdessa muussa ehdin hetken olla onnellisesti raskaana kun alkoi ruskea tiputtelu vuoto ja kipuilu, silloin jo tiesin mitä odottaa.
mulla oli kaikki kolme samassa munajohtimessa ja vimmeisen operaation jälkeen
veivät sitten sen johtimenkin.

toivon todella että sun raskaus on kohdussa, mutta voithan sä käydä ultrassa varmistamassa asian. :hug:

Kiitos teille vastauksista, Mulla on huomenna ultra ja kaikki selviää sitten. Viikkoja olis nyt kasassa 7 + 0 jos kaikki on hyvin.

Nämä oirekuvaukset ja raskausoireet vaan on kaikki niin epämääräisiä, että misään ei oikein ota selvää. Kun ei ole itsellä kokemusta raskaudesta eikä kohdunulkoisesta, niin ei tiedä onko joku vatsatuntemus hyvä vai huono.

Tulen kuitenkin täne krtomaan miten kävi. Nyt vielä kauhea paniikki päällä, en ole kyllä ollut mitenkään huonovointinen toistaiseksi, siis sellainen, että olis lääkäriin tai sairaalaan mennä.

Haltia: Voi ei! Olen tosi pahoillani. Voimia sinulle surutyöhösi! Verenvuoto ei näköjään lupaa kenellekään hyvää, kun ajattelen tuota meidän ketjua odotuspuolella. Toivottavasti pääset pian kiipeämään kivun ja pettymyksen kuopasta ja saamaan uutta toivoa!

Yhteistyössä