Kohdun pohjan korkeus

Mulla on ollut synnyttämään mennessä 40+5 38cm, 38+4 35cm ja 41+1 29cm...vauvat olleet 3510g, 2590g ja 3220g :heart:
Eli ei se vauvan koko juurikaan kerro sf-mitasta..ja päin vastoin ;) Vaan vauvan asento taitaa määrätä sen mitan...ja kuka mittaa jne =)

Minulla oli 30+5 sf-mitta 29 cm. Vasta kolmea viikkoa aiemmin 27+5 oli vain 23 cm, ja siihen asti mennyt muutenkin alakäyrillä, mutta masuasukki olikin edellisellä kerralla poikittain ja nyt perätilassa.

Jahvetin vastaukseen vielä lisätäkseni, että juu noin se on, kun minulla ei esikoisesta ollut korkeimmillaan kuin 32 cm, ja hän oli kuitenkin syntyessään isompi kuin yksikään sinun lapsistasi, 3630 g.

Eilen rv 23+2 oli sf-mitta 18cm. Esikoisesta myös menny koko raskauden melkein alakäyrien alapuolella ja poika oli 3130g kun synty rv 38+5.
Neuvolan täti tuntu olevan enemmän ihmeissään sf-mitasta ku ite...

Mulla kulkenut koko ajan yläkäyrän yläpuolella. Viimeks mitattu 32+5 jolloin oli 33,5cm. Ultran mukaan keskikokoinen vauva tulossa. Syntymäpainoarvio 3,5kg. Mulla varmaan nostaa tuota mittaa vauvan asento kun on perätilassa.. pää on tuossa tosi ylhäällä.

Yhteistyössä