[QUOTE="Aloittaja";25661900]En kykene millään tavalla ymmärtämään, miten aloitukseni liittyy BLOGEIHIN!? Vaikka provo olisikin, niin en keksi mitään, miten sen saisi yhdistettyä blogeihin.
Aloitukseni ei kuitenkaan ole provo. Kiitos teille muutamalle asiallisesta vastauksesta. Olen siis ajatellun jutella kaverini kanssa aiheesta aloittaen vähän btw tyyliin. Voisin ensin sanoa, että "poikasi muuten usein puhuu siitä pyyhkeestä" jne... Mun mielestä tuollainen lapsen elämän sabotoiminen on todella kurjaa. Mä väitän, että tässä ei ole enään kyse mistään "erilaisesta elämäntyylistä". Vai onko teidän mielestänne todellakin aivan ok heittää lapselle mieluinen lahja pois, vaikka lapsi ei sitä halua. Syynä, ettei sovi pyyheriviin?. Tai että äiti päättää millainen radio-ohjattava ostetaan, koska toinen on niin ruma? Tai että junarataa ei saa ottaa pöydältä pois SISUSTUKSEN TAKIA? Ihan kun sitä ei saisi sinne takaisin.
Tai jos teidän lapsi toivoo värityskirjaa, niin sinä päätä millainen se on. Lapsi ei saa rakastamaansa hello kittyä vaikkapa, koska äidin mielestä se on niin ruma.
Voi olla toki, että ylireagoin pikkuisen. Mun mielestä tuo on vaan väärin. Varsinkin kun tunnen lapsen ja äidin ja tiedän, että lapsi kärsii tuosta.[/QUOTE]
Mun mielestä on sairasta kuinka paljon sinä kyttäät tätä kaveriasi ja sen elämää.
Miten ihmeessä voit tietää tuon kaiken, ellet päivittäin silmä kovana seuraa heidän elämäänsä?
Veikkaisimpa, että olet vähän suurennellut ja oikonut asioita ja tehnyt nyt kärpäsestä härkäsen.
Tämä maa on täynnä kaltoinkohdeltuja lapsia, hakattuja, raiskattuja ja yksinjätettyjä(enkä tällä tarkoita sitä että lapsen tulisi vain olla onnellinen siitä ettei häntä raiskata tai hakata).
Asiat olisi hyvä osata laittaa oikeisiin mittasuhteisiin ja ajatella sitä maailmaa vähän pitemmälle ja laajemmin.
Sinun mielestäsi se että äiti ostaa lapsilleen kalliita leluja,vaatteita ja huonekaluja tai sisustaa kotinsa viimeisen päälle eikä anna lapsen leikkiä hienossa kodissa vapaasti, on sadismia.
Minunkin mielestäni tuo on todella kurjaa ja surullista ja asian voisi ehdottomasti ottaa puheeksi kaverin kanssa.
Tuo on kuitenkin asia, joka ei täytä sadismin tunnuspiirteitä tai suoranaisesti vahingoita lasta tai aseta tätä hengenvaaraan vaan enemmänkin on kyse tämän äidin elämäntavasta joka sinua ärsyttää.
Lapsesta varmasti tuntuu kurjalta tuo äitinsä käytös ja voisit koittaa herätellä äitiä ajattelemaan asiaa lapsen kannalta.
Sinulla ei kuitenkaan ole minkäänlaista VELVOLLISUUTTA tai oikeutta puuttua asiaan, äiti ei tee mitään väärää sinänsä.
On ihan hyvä jos juttelet asiasta äidille, mutta älä nosta itseäsi hänen yläpuolelleen ja kuvittele että sinulla on oikeus määrätä kuinka heidän tulee elää.